Paylaş
FACEBOOK YÜZÜNDEN BAZI ÜLKELERDE TUTUKLANABİLİRSİNİZ
Arkadaşınızın doğum gününde içki içerken veya gittiğiniz eğlence mekanında dans ederken ya da tatilde denize girerken çekilmiş ve Facebook sayfanızda paylaştığınız fotoğraflar, bazı ülkelerde tutuklanmanıza, işkence görmenize ve hatta idam cezasına çarptırılmanıza bile neden olabilir.
Uluslararası Af Örgütü’nün Yeni Zelanda ofisi ve reklam ajansı Colenso BBDO tarafından geliştirilen “Trial by Timeline” (Zaman Tüneli Duruşması) isimli uygulama, kişinin Facebook profilindeki bilgilerden hareketle bazı ülkelerde alabileceği cezası tahmin ediyor.
Yeni Zelanda’nın Fraser Institute tarafından dünyanın en özgür ülkesi seçilmesi üzerine hazırlanan uygulama insanların dünyanın her yerinde aynı derecede özgür olamadıklarını vurguluyor. Yeni Zelandalıların hayatlarında normal kabul ettiği şeylerin bazı ülkelerde suç sayılabildiği anlatılıyor.
Uluslararası Af Örgütü’nün Yeni Zelanda ofisinin bu ilginç uygulaması www.trialbytimeline.org.nz adresinde incelenebilir.
EN GÜZEL 85 SANİYELİK AŞK FİLMİ
* Filmi izlemek için görsele tıklayın.
Stok fotoğraf ve film şirketi Getty Images hazırlanan yeni reklam filmi, yüzlerce stok video parçasını birleştirerek 85 saniye içinde bir çiftin bebeklikten yetişkinliğe aşk hikayesini anlatıyor.
KURYEYİ BEKLEMEK ZORUNDA KALMAK
* Filmi izlemek için görsele tıklayın.
* Filmi izlemek için görsele tıklayın.
Kurye şirketi FedEx’in yeni kampanyasında teslimat gün ve saatinin alıcı tarafında kontrol edilebildiği espirili bir dille anlatılıyor. Kampanyanın iki filminden birincisinde kuryeyi bekledikleri için tatillerini evde geçiren bir ailenin, ikincisinde ise muhayenehanesine gidemeyip evinin bahçesinde hastasını tedavi eden diş hekiminin hikayesi işleniyor.
GÜNDE 2 DEFA DEĞİŞEN AÇIK HAVA REKLAMI
* Filmi izlemek için görsele tıklayın.
Restoranların kapısında karatahta üzerine günün menüsünü yazmak son derece sıradan bir uygulamadır ama Polonya’nın başkenti Varşova’da bir McDonald’s restoranı bu uygulamayı ileri taşımış. Şirketin reklam ajansı DDB, restoran yanındaki açık hava reklamını karatahtaya çevirmiş. Üstelik anlaştıkları bir sanatçı ile tahta üzerindeki içerik günde 2 defa değiştiriliyor. Tabii her defasında farklı bir mesaj ve görsellikle.
REKLAMLARDA DUDAK VE DİL
Sakızdan meşrubata, restorandan otomobile hemen her ürün kategorisinde dil ve dudaklar reklamcı için vermek istediği mesajın ana görseli olabiliyor. Aromalı içecek veya sakız gibi ürünün içeriği ile kimi zaman doğrudan alakalı olan bu kullanım, otomobil veya ilaç gibi bazen ürünle ilgisiz de olabiliyor. İşte çeşitli ülkelerden ilginç dudaklı ve dilli reklamlar:
Karpuz aromalı sakız ilanında “Bu tat sizi ele geçirecek” deniyor (Birleşik Krallık)
Çilekli Fanta ilanı (Brezilya)
Yine şekil değiştirmiş dil. (Almanya)
Dondurmalı Mars o kadar soğuk ki dilin yapışcağı esprisi kullanılmış (Yeni Zelanda)
Meşrubat markası Dr Pepper
Kadınlar için libido arttırıcı ürün ilanında “İlişkinize baharat katın” deniyor (Suudi Arabistan)
VW şeklinde dudaklar, bej veya siyah aracın deri döşemelerinin kırmızı olduğunu söylüyor. (İtalya)
Küp şeklindeki Mentos (Fransa)
Berlitz Lisan Okulu ilanı “iki dil” konuşmayı abartmış. (İtalya)
Hiltl Vejetaryen Restoranı (İsviçre)
Toku-Chan Kore BBQ Restoranı’nda insan dili yeniyor galiba. (Japonya)
Yazarın son yazıları
#15 Mayıs 2013 Markaların gizli sembolleri
#12 Mayıs 2013 Tasarımda en umulmadık hatalar
#8 Mayıs 2013 Coca-cola “Muhammed”i kampanya dışı tuttu
#5 Mayıs 2013 Markaların isimleri nereden geliyor?
#1 Mayıs 2013 En radikal logo değişimleri
#28 Nisan 2013 Kadınlara özel tasarlanmış en saçma ürünler
Paylaş