Milyonlarca dolarlık bütçelerle gerçekleşen pazarlama ve reklam yatırımları sayesinde pek çok markayı sadece logosundan tanıyabiliyoruz. Peki, bugün bir bakışta tanıdığımız bu logoları tasarlatmak firmalara ne kadara mal olmuştur, hiç merak ettiniz mi? İşte çok iyi tanıdığımız bazı logolar ve fiyat etiketleri...
Microsoft: $0
Microsoft’un 2012’de güncellenen logosunu şirketin kendi grafik departmanı yapmış.
DÜNYAYI KURTARMAK İÇİN
Sivil toplum kuruluşlarının başarılı olabilmelerinin temel yolu bireyleri güçlendirerek kişisel hareketlerin etkili bir grubun desteği ile gerçekten etkili olabildiğini göstermekten geçer. Bu anlayışla yola çıkan World Wide Fund for Nature (WWF), reklam ajansı Leo Burnet ile birlikte 2007 yılında uluslararası bir hareket başlatmıştı: Earth Hour (Dünya Saati).
Dünyanın en büyük çevre hareketi olan ve 2012’de 152 ülkede, 7.000 şehirde 2 milyardan fazla insanın katılımıyla gerçekleşen
Görsel: Women01.jpg + Women02.jpg + Women03.jpg + Women04.jpg
“Laf atmak da tacizdir” diyen Fazlalizadeh, “Erkeklerin yolda sokakta tanımadığı bir kadına ‘Gülümse bebeğim’ demesi bile kabul edilemez” diye ekliyor.
Araştırmalar, kadınların yüzde 80’inin en az bir kere sokakta sözlü veya fiziksel tacize uğradığını gösteriyor. Bu ürkütücü duruma karşı harekete geçen Fazlalizadeh, hazırladığı grafiti tarzı afişleri, Amerika’da Philadelphia, Brooklyn ve Washington kentlerinde çeşitli yerlere yapıştırıyor.
“Afişlerin yapıştırıldığı yerler, benim kişisel olarak tacize uğradığım noktalar” diyen Fazlalizadeh, başlattığı hareketin sokakta tacizi engelleyebilecek makamların dikkatini çekmesini ümit ediyor. Fazlalizadeh’in kişisel internet sitesi tlynnfaz.com’da çalışmalarının tamamı görülebilir.
KAĞIT HAYATIMIZDAN ASLA ÇIKMAYACAK
Kocası süreki kadını çağdışı kalmakla suçlar çünkü kadın tablet kullanmak yerine kızına kağıtta resim çizdirmekte, buzdolabına küçük kağıtlarda not yapıştırmakta, kağıda basılı kitap okumakta, dokümanlarını yazıcıda kağıda basmaktadır. Ta ki adam tuvalette kağıtsız kalıp karısına seslendiğinde kapının altından tablet atılana dek... Leo Burnett isimli ajansın Fransa’da Trefle tuvalet kağıdı markası için hazırladığı reklam, ekran agelen “Kağıdın geleceği parlak” sloganıyla son buluyor.
*Filmi izlemek için görsele tıklayın.
Kentteki metro ve otobüs duraklarında yer alan afişte, 5 Kasım 2009 tarihinde Fort Hood askeri üssünde 13 kişinin ölümü ve 30 kişinin yaralanmasıyla sonuçlanan saldırıyı gerçekleştiren Nidal Malik Hasan’ın fotoğrafı yer alıyor. Afişin başlığında saldırıdan kurtulan birine ait olduğu iddia edilen şu sözlere yer verilmiş: “Silahını doldurup ateş ediyor, yeniden doldurup tekrar ateş ediyor, bir yandan da Allahü ekber diye bağırıyordu.” Afişin altında ise “Bu onun cihadı. Sizinki ne?” diye soruluyor.
AFDI’nın İslam karşıtı bu son reklamı, geçtiğimiz aralık ve ocak aylarında Chicago, San Francisco ve Washington’da Amerikan İslami İlişkiler Konseyi (Council on American Islamic Relations -
Yarışmaya katılan 30’dan fazla reklamı kirmiziodulleri.com/kirmizikent adresindeki sitede görmek mümkün. Yarışma sürecinde şimdi sırada 11 Mart’ta reklam yaratıcıları ve TÜRSAB temsilcilerinden oluşan jürinin toplanması var. Ardından 15 Mart’ta İzmir’de düzenlenecek özel bir toplantıda yarışma sonuçları açıklanacak.
DÜNYANIN EN BÜYÜK ŞİŞEDEKİ MESAJI
KüçükÇiftlik Park, 28 Şubat akşamı kırmızıya boyandı ve sektörünün en başarılıları Kırmızı’larına kavuştu. Görkemli törenlerine alıştığımız Kırmızı, 10. yılında yine çok konuşulacak ve unutulmayacak bir geceye imza attı.
Filmi izlemek için tıklayın:
KIRMIZI’YI BİR DE BENDEN DİNLEYİN