Paylaş
MARKALARIN KÖKLERİ?
NIKE
Nike, ismini Yunan zafer tanrıçasından alıyor. Logonun şekli de tanrıçanın uçma hareketini sembolize ediyor.
SKYPE
Orijinal konsept “sky-peer-to-peer” (gökyüzünde-kişiden-kişiye) önce “Skyper” ardından da “Skype” şekline dönüşerek, “Skype” halini almış.
ADİDAS
Firma ismini, kurucusu Adolf (Adi) Dassler’in adının kısaltması “Adi” ve soyadının ilk 3 harfinin birleşmesinden alıyor.
ADOBE
Şirketinin kurucularından John Warnock’un evinin arkasından geçen Adobe Deresi aynı zamanda markanın ismi olarak benimsenmiş.
3M
Firmanın orijinal ismi “Minnesota Mining and Manufacturing” (Minnesota Madencilik ve İmalat), şirket faaliyetlerinin ürün inovasyonuna odaklanmasının ardından “3M” olarak değiştirilmiş.
7-ELEVEN
Orijinal “U-Tote’m” adı, şirketin çalışma saatleri 1946’da sabah 7’den akşam 11’e uzatılınca, bugünkü haline dönüşmüş.
CANON
Şirket ismini, ürettiği ilk fotoğraf makinesinin markası olan Budist merhamet ilahının adı “Kwanon”dan alıyor. Bu isim, Japonya dışındaki pazarlarda daha iyi anlaşılabilmesi için 1935 yılında “Canon” yapılmış.
COCA-COLA
Dünyanın en iyi bilen markaların biri olan Coca-Cola’nın adı, ürünün yapımında kullanılan coca (koka) yaprağı ve kola cevizinin isimlerinden çıkarılmış. Şirket kurucusu John S. Pemberton, iki “c” harfinin yan yana daha iyi duracağını düşünerek “kola”nın “k”sini “C” yapmış.
IKEA
Şirketin İsveçli kurucusu Ingvar Kamprad’ın adının ve soyadının ilk harfleri ile büyüdüğü kasabanın adı Elmtaryd Agunnaryd’in ilk harflerinin birleşmesi ile IKEA oluşturulmuş.
PEPSI
Pepsi’nin adı sindirim enzimi “pepsin”den geliyor.
VODAFONE
Vodafone adı, 3 kelimenin birleşmesi ile oluşmuş: “voice” (ses), “data” (veri) ve “telephone” (telefon).
GÜNÜMÜZ İNSANININ MAHKÛMİYETİ
İngiliz grafik tasarımcı John Holcroft, çeşitli metaforlar kullanarak günümüzde milyonlarca insanı tarif eden illüstrasyonlara imza atmış. Sanatçının illüstrasyonları çağdaş insanı, kimi zaman isteyerek kimi zaman rızası dışında kendine bağımlı kılan sosyal unsurları mizahi bir dille yansıtıyor. Çalışmaları, Reader's Digest, Financial Times, The Guardian ve The Economist gibi dergi ve yayınlarda yer alan Holcroft’un eserlerini johnholcroft.com adresindeki kişisel sitesinde görmek mümkün.
YATAKTAN KALDIRAN UYGULAMA
* Filmi izlemek için görsele tıklayın.
Sabahları uyanmakta ve yataktan çıkmakta zorlananlardan mısınız? Dert etmeyin! Sıkıcı çalar saatten daha keyifli bir çare var. Reklam ajansı JWT Brezilya tarafından müzik kanalı 91 Rock için geliştirilen uygulama, siz yataktan çıkana kadar aşamalı olarak sertleşen rock parçalar çalıyor. Yatağınızı terk etmenizi sağlayan parçayı, ayrıca dilerseniz sosyal medyada paylaşabiliyorsunuz.
PİZZACIDAN CANLI YAYIN
Telefonla siparişinizi verdikten sonra pizzanızın gelmesini beklerken yapacak daha iyi bir işiniz yoksa, verdiğiniz siparişin hazırlanışını canlı izleyebilirsiniz. Pizza zinciri Domino’s tarafından ABD’nin Salt Lake şehrindeki restoranında başlatılan uygulama, 5 farklı açıda yerleştirilmiş web kameralarından canlı yayın yapıyor. Restoranın dominoslive.com adresindeki web sitesinde pizzanızın hazırlanışını canlı izleyebildiğiniz gibi, dilerseniz siteyi Facebook’ta beğenerek isminizin restorandaki ekranda canlı yayınlanmasını da sağlayabiliyorsunuz.
TEK BILLBOARD ÇİFT MESAJ
* Filmi izlemek için görsele tıklayın.
İki farklı hedef kitleye, iki farklı mesajı tek billboard kullanarak vermek, oldukça yaratıcı bir fikir. İspanya’da faaliyet gösteren çocuk esirgeme kurumu ANAR Vakfı için geliştirilen çalışma, hem ebeveynleri hem de çocukları taciz ve şiddete karşı bilinçlendiriyor ve şiddete maruz kalan çocuklara yardım almak için arayabilecekleri bir telefon numarası veriyor.
Yazarın son yazıları |
#1 Mayıs 2013 En radikal logo değişimleri
#28 Nisan 2013 Kadınlara özel tasarlanmış en saçma ürünler
#24 Nisan 2013 Bizi beğenirseniz,hiçbir çocuğu aşılamayacağız
#21 Nisan 2013 Kadınlar sandıklarından daha güzeller
#17 Nisan 2013 Reklamcılara verilen rüşvet çeşitleri
#14 Nisan 2013 Kadına yönelik şiddet vitrinde
Paylaş