Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanı Murat Kurum geçen gün açıkladı. Şimdi de Emlak Konut Kampanyası geliyor.
Bu da orta gelir grubu için olacak.
Kampanya ekim ayında açıklanacak. Büyük ihtimalle daha önceki projelere katılanlar için indirim de olacak; belki de vadeler uzatılacak.
Bakan Kurum; Hazine Bakanlığı’yla faiz konusunda çalıştıklarını da söyledi.
Pandemi sonrasında artan konut fiyatlarına ve kiralara bu kampanyalar bir ölçüde fren getirecek.
Zaten emlak piyasasını takip edenler biliyor; son haftalarda talepte bir azalma, fiyatlarda da düşüş var.
Ama tütün endüstrisinin İzmir ve Ege ekonomisinde çok önemli bir yeri olduğunu da unutmuyorum.
Gazetecilik hayatım boyunca tütün üreticileriyle ilgili sayısız haber yaptım, sayfalarımızda yer verdik.
Tütün bu bölgenin vazgeçilmez ürünlerinden biridir.
Sektörün son iki yıldır büyüyen iki önemli derdi var.
Birincisi görünmez kod bedelinde yaşanan dokuz kat artış ihracatı sıkıntıya sokuyor.
Sigara ihracatı 2020 yılında 431 milyon, 2021 yılında ise 341 milyon dolar olarak gerçekleşti. İhracatın yüzde 21 azalmasında da bu konu var. Türkiye’de üretilen sigaraların yasa dışı yollarla ülkeye geri sokulmasını önlemek amacıyla kullanılan özel kod bedelindeki artışların etkili olduğu konuşuluyor.
Yeni araştırmalara göre Londra, Barselona, Varşova, Brüksel ve Paris’te yaşayanların yüzde 62’si arabaların haftada bir gün yasaklanması gerektiğini düşünüyormuş.
Uygulamanın petrol tüketimini yüzde 5’e kadar azaltabileceği de söyleniyor. Bu Estonya, Letonya ve Litvanya’nın yıllık petrol talebine eşdeğer bir oran...
Aslında 22 Eylül Otomobilsiz Kent Günü olarak bütün dünyada kutlanıyor.
Tabii bizde bu ne kadar uygulanıyor tartışılır ama bu beş kentin talebi birçok şeyi anlatıyor.
Dünyada farklı ülkelerde farklı uygulamalar da yapılıyor.
Örneğin Endonezya’nın başkenti Jakarta’da her pazar sabah 6 ile 11 arasında ana yollar özel araçlara kapatılıyor.
Diğer kızı kardeşini görmek için vize başvurusu yapmış.
Uzun süreli ve çok giriş çıkışlı vize talebinde bulunmuş.
Neyse günler, haftalar beklendikten sonra kabul için telefon gelmiş.
Sonra yine günler sonra vizesi onaylanmış.
Pasaportu aldıklarında şok yaşamışlar.
Çünkü vize bir günlük verilmiş.
İspanya’nın kuzey batısında, Portekiz sınırına yakın Pontevedra’yı yönetenler bundan bir süre önce bir karar aldılar.
Ve Pontevedra’yı yayaların öncelikli olduğu bir yer haline getirdiler.
Son 20 yılda kent içinde dolaşan arabalar dışarı çıkarıldı, kenti yeniden tasarladılar.
Tabii nüfus 80 bin olunca bunları yapmak daha da kolaydı.
Şehir içindeki hız sınırını 10 kilometreyle sınırlıdırlar.
Pontevedra’da yayalaştırılan ilk alan eski şehirdi.
Benim gibi pandeminin en kritik günlerinde bile gazeteye gidip çalışanlar için eskiye göre çok şey değişmedi.
Çünkü dijital dönüşümü en iyi yapan sektörlerden biri de medyaydı.
Zaten uzun zamandır; ihtiyaç olduğunda uzaktan çalışma modelini uygulayan bir sektördük.
Yani istediğimiz yerden sistemlerimize girip haberlerimizi, köşelerimizi yazan, canlı yayınlara katılabilen bir altyapı kurmuştuk.
Bu detayları test eden bir sektör olarak şunu biliyorduk.
Başlangıçta 250 bin konutun yapılacağı söylenmişti.
Eminim bu sayı iki katına çıkacak.
Belki de zamana yayılarak 1 milyona çekilecek.
Türkiye gibi nüfusu artan, genç nüfusa sahip bir ülkenin konut ihtiyacı hep olacak.
Sadece TOKİ’nin değil; belki de son dönemde dünyada yapılan en önemli projelerden biri olacak.
Dilerim evi olmayan, ev hayali olan herkes bu isteğine kavuşur.
Ama şunları da söyleyelim;
İzmir 9 Eylül akşamı tarihi günlerinden biri yaşadı.
Ve bence bütün Türkiye’nin gözü de İzmir’deydi.
Kentin o coşkusu, o kalabalığı, o neşesi herkese iyi geldi.
Beni arayan birçok arkadaşım konseri kaçırdıklarına üzüldüklerini ve nasıl seyredebileceklerini sordular.
Tarkan ilk iki şarkının yayınlanmasına izin vermiş.
Ama bugünün olanakları ve sosyal medyasıyla eminim birçok kişi canlı konseri izleme imkanına kavuştu.