GeriSeyahat Dünyanın tepesinde yeni kuş
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
  • Hürriyet Twitter
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi
Dünyanın tepesinde yeni kuş

Dünyanın tepesinde yeni kuş

İstanbul AirShow’a katılan uçaklardan biri de Airbus’ın halen testleri süren A350XWB yolcu uçağıydı. Sessiz, konforlu ve insanı yormayan bu uçak, yıl sonunda ilk kullanıcısı Qatar Havayolları’yla buluşacak.

A350 ile 7 yıl önce simülatörde tanıştım. Sonrasında da imalat hattının temel atmasıyla başlayan macera, ilk uçuşla farklı bir boyuta çıktı. Kompozit ve metalin panel panel gövdeyi ördüğü uçak hem ilk defa Atatürk Havalimanı’na indi hem de İstanbul AirShow’da Türkiye’yi selamladı.

Airbus, İstanbul AirShow’a 5 test uçağından biri olan F-wwYB tescilli A350’yi getirmişti. Uçağın kabinin iki bölümlü business class koltukları, hemen arkasında da koltuk aralıkları daha geniş olan premium ekonomi yer alıyordu. Son bölümde ise test mühendisleri için bir bölüm oluşturulmuştu.

Görüntü standart bir kabine benzese de etraftaki kablolar, test mühendislerinin konsolu uçağın yolculu uçuşlarda testlerin sürdüğünün bir kanıtıydı.

KABİN ÇOK SESSİZ

Dünyanın tepesinde yeni kuş

Atatürk Havalimanı Genel Havacılık Apronu’ndan hareket eden uçak, motor çalıştırdı ama sesi duyabilmek güçtü. Yumuşak bir taksi ile pist başına geldik. Airbus test pilotları gaz kollarını ileri attı. Kuyruk, burun ve alta konulan yüksek çözünürlüklü kameralar ile etrafı takip etmeye başladım. Pistin ortasına gelmeden A350 burun kaldırdı ve dik bir açıyla tırmanmaya başladı. Kuzeye açılan A350, Boğaz’a döndü ve kapalı havaya rağmen bize keyifli bir İstanbul turu attırdı. Bir saatlik bir uçuşta uzun menzilli bir uçağı anlamak zor. Ama oksijene doyan sessiz bir kabin var. İçerideki ışıklandırma çok başarılı. Yüksek tavan ferahlık hissini arttırıyor. Kuşkusuz havayolları, yolcuları cezbedecek tasarımlara imza atacaklar. Koltuklar, eğlence sistemleri derken A350 uzun menzilde farklı bir uçak haline gelecek.

Dünyanın tepesinde yeni kuş

Çift motorlu uçağın 3 farklı modeli var. Koltuk kapasiteleri üç sınıflı 270’ten başlayıp en büyük modeli 1000 serisinde tek sınıfta 475’e kadar yükselecek. Menzili ise 14 bin 800 ile 15 bin 300 kilometre arasında değişiyor.

Airbus, 750 adetlik siparişe ulaştığı pazarda A350’yi THY’ye A340’ların, daha büyük 1000 modeli ise 777-300ER’ın yerine öneriyor. Kuşkusuz bu uçuşun en önemli yolcularından biri de THY Yatırım ve Teknolojiden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Ahmet Bolat’tı. THY’nin önümüzdeki aylarda oluşturacağı 2020’lerin uzun menzilli filo yapısında büyük uçaklar A380 ve 747-8’in yanı sıra A350, 787 ve 777-8X/9X gibi uçaklar var.

False