SU ürünleri ve hayvansal mamuller ihracatta 3,5 milyar doları geçti, geçmekle kalmadı ve 2023 hedefini 2 yıl önce yakaladı. Türkiye’de bu sektörün gerçek bir başarı hikayesi var. Türkiye Su Ürünleri ve Hayvansal Mamuller İhracatçı Birlikleri Sektör Kurulu Başkanı Sinan Kızıltan’a sordum; “Nasıl oldu da sektör böyle bir performansı yakaladı” diye. Su ürünleri ve hayvansal mamuller ihracatını 10 yılda 2,5 kat artırdıklarını ifade eden Kızıltan, ayrıca 2023 ihracat hedefini de 700 milyon dolar yükselttiklerini söylüyor.
#1Tarım, geçmişte olduğu gibi günümüzde de en önemli güç kaynağı. Ülkelerin gıda üretiminde kendilerine yetebilmelerinin önemini küresel salgın döneminde daha fazla anladık. Tarlada üretilen ürünün soframıza gelene dek geçirdiği bir değer süreci bulunuyor. Bu süreç ise finansmana dayanıyor. Dijitalleşen tarım ekonomisi işte bu noktada devreye giriyor.
#Serap Torun- Geçen yıl 404 milyon dolar olarak gerçekleşen yumurta ihracatının yüzde 81'i Irak'a yapıldı - YUM-BİR Genel Sekreteri Sungur: - "Yaz aylarında Irak’ta yaşanan iç karışıklar nedeniyle ihracatta azalma olduysa da kısa sürede farklı güzergahlar bulunularak, Türk yumurtası Irak’a ulaşmaya devam etti"
- YUM-BİR verilerine göre Türkiye'nin yumurta üretimi 8 yılda iki kat artarak, geçen yıl 17,5 milyar adedi aştı - Üreticinin ortalama 19-20 kuruşa mal edip 21 kuruşa satabildiği yumurtayı, tüketici 35-38 kuruşa alabildi - YUM-BİR Genel Sekreteri Sungur: "Yumurta sektörü büyümeye devam etti ve yumurta üreticisinin sorunları çözme becerisi arttı" - "Ancak yumurta üretici birliklerinin daha da güçlendirilmesine ihtiyaç var. Aksi takdirde üretim yürüyüşümüzü sürdüremeyiz"
Terör örgütü Irak Şam İslam Devleti (IŞİD)'in tehdidi, Türkiye'nin kanatlı sektörü için can simidi olan ihracat pazarını tehdit ediyor. Beyaz et ve yumurta ihracatının yüzde 80'inini Irak'a yapan kanatlı sektörü, geçen yıl bu ülkeye tam 813 milyon dolarlık ihracat gerçekleştirmişti. İşadamları ihracatın tamamen durmasından endişe duyuyor.
#YumurtaGeçen yıl ortalama 18 kuruş olan yumurtanın üreticiden çıkış fiyatının, bu sene 13 kuruşa düştüğü ancak marketlerin bunu tüketiciye yansıtmadığı öne sürüldü.YUM-BİR Genel Sekreteri Hüseyin Sungur: "Marketler, fiyat artışlarını aynı hafta yansıtıyor fakat düşüşleri ya hiçyansıtmıyor ya da birkaç hafta sonra kısmi yansıtıyor" dedi.