Yapay zekâya yönelik verilen eğitimlerde ve yapılacak çalışmalarda önceliğin ‘yerli ve milli uygulamaların hayata geçirilmesi’ olması gerektiğine dikkat çeken Marmara Üniversitesi Eğitim Fakültesi’nden Prof. Dr. Ahmet Benzer, “2000’lerin başında ‘internet çağına giriyoruz, her yerde bilgi var’ dedik ancak hep tüketici olarak kaldık. Bunlar bizim ‘üretici’ olabileceğimiz fırsatlarken biz hep ‘satın aldık” dedi. Prof. Dr. Benzer, “İyi bilişim uzmanlarından destek alarak üretici pozisyonunda olmalı ve yeni teknolojiye uygun eğitim araçları geliştirmeliyiz” değerlendirmesinde bulundu.
#Yapay ZekâVatandaşın genellikle kamu kurumlarıyla ilgili işlemlerini yapmak için kullandığı e-Devlet, ücretsiz eğitim veren BTK Akademi’nin kapısını da aralıyor. Yabancı dil, robotik, kişisel gelişim gibi 9 farklı kategoride eğitim verilen BTK Akademi’den 3 yılda 1 milyon 175 bin 41 kişi faydalandı.
#E-DevletAlanında uzman üç isme başarının sırlarını sorduk... Eğitim bilimleri uzmanı Doç. Dr. Nil Didem Şimşek “Çocukları okumuyor, çalışmıyor diye etiketlemeyin, daha çok direnirler” diyor. Uzman psikolog Ayça Uslu Pelin çocuklara zamanı yönetmeyi öğretmemiz gerektiğini söylüyor. Hızlı okuma eğitmeni Kezban Küçük ise hem sözel hem sayısal derslerde bir çırpıda okumanın ve okuduğunu eksiksiz anlamanın önemli olduğunu vurguluyor.
#EğitimMilli Eğitim Bakanı Mahmut Özer, 20-24 Haziran tarihlerinde Öğretmen Bilişim Ağı (ÖBA) üzerinden düzenlenen mesleki çalışma programına 895 bin 650 öğretmen ve idareci katıldığını ve 2 milyon 347 bin 264 belge alındığını söyledi. Öğretmenler, mesleki çalışma programı kapsamında beş gün boyunca ortalama 17 saat eğitim gördü.
#MEB2021 yılına damga vuran NFT pazarlarının son durumu ‘NFT İşlemlerine Detaylı Bir Bakış’ adlı raporla ortaya kondu. Raporda; Ethereum blockchain’inde NFT yaratımı ve alım-satımında standart olarak kullanılan ERC-721 işlemleriyle ilgili 1 Nisan-25 Eylül 2021 dönemi verileri analiz edildi.
#NftMamak Bilim ve Sanat Merkezi koordinatörlüğünde yürütülen Erasmus+ KA 229 Okul Ortaklığı-İyi Uygulamaların Değişimi programının, ‘Efsanelerin Gücü Bende Artık!-MythPower’(2020-1-TR01-KA229-093785-1) başlıklı projesi 9-13 Mayıs tarihleri arasında Yunanistan’da gerçekleştirdi.
#MAMAKSanatın blokzincir (blockchain) teknolojisiyle yarattığı sinerjiden ve son dönemlerde oldukça popüler hale gelen NFT’lerden, metaverse ile ilgili yazılarımda sizlere bahsetmiştim. NFT pazarı her geçen gün yeni eserlerle, projelerle, iş birlikleriyle hızlı bir şekilde büyümeye ve yaygınlaşmaya devam ediyor.
#NftSon günlerde sıkça telaffuz edilen yeni bir terim var: Web 3.0. Web3 de deniyor. Tıpkı metaverse gibi daha çok karşımıza çıkacak. Dijital ajansların ve girişimcilerin kısa sürede diline dolanacağından da hiç şüphe etmiyorum. Öyleyse gelin; Web3 nedir, ne değildir, basitçe anlatayım...
#Web3WEB 2.0 araçları günümüzde veri paylaşımı için sıklıkla kullanılan bir yazılım türüdür. WEB 2.0 araçları hakkında daha detaylı bilgi edinebilir ve veri paylaşımlarını daha sürdürülebilir hale getirmek mümkün. Hayatın her alanı için kolay ve güvenilir bilgiye erişmek kullanıcılar arası iletişimi kolaylaştırmak için WEB 2.0 araçları nelerdir, nasıl kullanılır tüm detayları ile derledik.
#Web 2.02021 yılında yatırımcılar, kripto para piyasalarında birçok tarihi rakamlara şahit olurken, yenilikler de gündem oldu. Peki, 2022 yılında olası senaryolar neler? Huobi Global Bölge Genel Müdürü Alphan Göğüş ve BlockchainIST Center Kriptoekonomi Grubu Koordinatörü Alp Işık 2022 yılı kripto para dünyasının gündemini hurriyet.com.tr'ye değerlendirdi.
#Kripto Para Piyasası21’inci yüzyılın ilk yirmi yılı, yeni medya dediğimiz bilgisayar tabanlı iletişim araçlarının ön plana çıktığı ve hayatımızın her alanında yer aldığı bir dönem oldu. Pandemideki kısıtlamalar nedeniyle iletişimimizi, işimizi, günlük hayatımızı ve eğitimimizi son iki yıldır daha önce hiç olmadığı kadar teknolojiye bağımlı hale getirdik. Diğer taraftan, teknoloji bu kadar yaygın ve gelişmiş olmasaydı ülke ekonomileri durma noktasına gelir, eğitim aksar, sağlık alanında teşhis ve aşı gibi tedavi yöntemleri geliştirilemezdi.
#Prof. Dr. Cem Sütcü Kimdir?Her çağın paradigması eğitim dâhil yaşamın her alanını etkiler ve şekillendirir. Yabancı dil öğrenimini kolaylaştırmak, daha etkili, verimli ve eğlenceli kılabilmek amacıyla her dönem teknolojik gelişmelerden yararlanıldı. Dijital teknoloji alanındaki gelişmeler sonucunda 90’lı yıllara damgasını vuran gelişme bilgisayar destekli dil öğrenimi oldu (Computer Assisted Language Learning = CALL).
#Prof. Dr. Yunus Alyaz KimdirHayatımızla ilgili merak ettiğimiz neredeyse her konudaki araştırmayı; sağlıktan, eğitime, genel kültürden pratik bilgilere dair gelişmelerin araştırmasını ve takibini uzun zamandır internet ve sosyal medya üzerinden yapıyoruz. Özellikle de hemen yanımızda duran cep telefonlarımız bize her konuda sınırsız kaynak sunuyor. İlaveten sosyal medyanın günlük akışında ilerlerken bize ilginç gelen, hemen birileri ile paylaşmak istediğimiz birçok içerikle karşılaşıyoruz. Peki bu sırada karşılaştığımız verilerin doğruluğundan ne kadar eminiz? Edindiğimiz bilgilere inanmadan, onları savunmadan, çevremizdeki diğer kişilerle veya sosyal medya ağlarında bu bilgileri paylaşmadan önce dikkate almamız gereken noktalar neler?
#Ecehan ErsözMilli Eğitim Bakanlığı Yenilik ve Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü bünyesinde kurulmuş olan eTwinning projesinde İTÜ Meslek Lisesi 2020-2021 eğitim öğretim yılında 6 proje ile yer aldı. İTÜ MTAL, eTwinning Projelerinde 6 Ulusal Kalite Ödülü Birden Aldı.
#Etwinning NEDİR?Z kuşağı bireylerin eşitlik temalı reklamlara karşı ilgilenimleri üzerine bir doktora araştırması ‘Z Kuşağı: Eşitlik ve Reklam Tasarımları’ adıyla Nobel Bilimsel Eserler tarafından yayımlanan Dr. Begüm Aylin Önder, “Bu bireyler sadece ‘insan gibi yaşamak’ istiyor, bunu yaparken kendi özellerini, kendi istedikleri, kendi sınırları doğrultusunda çizmeyi, saygı görmeyi istiyor. Çünkü onlar baskılanmış, sosyal güvence derdi olan, yaşadığı sıkıntıları çocuğuna yaşatmak istemeyen daha endişeli bir neslin çocukları. Z kuşağı ebeveynlerinin aksine cesurca neden diye soran sorgulayan, özgürlüğe önem veren bir nesil. Kafasını telefondan, tabletten kaldırmadığını söylediğimiz, sorumsuz diye tanımlanan Z kuşağı, aslında ekolojiye saygı duyan, insan hakları, özgürlük gibi kavramları önemseyen bireyler. Bir adım gelene aslında bin adım giden vicdanlı bir kuşak. Ama yaklaşmayı bilene” diyor.
#Z KuşağıSalgın sürecinde kuşkusuz en büyük zorluğu, okula yeni başlayan birinci sınıf öğrencileri yaşadı. Öğretmenlerini ekrandan gören minikler, okuma yazmayı uzaktan öğrenmek zorunda kaldı. Ancak 17 kişilik TRT EBA ekibi, içindeki çocuğa uydu ve danslarıyla, kuklalarıyla dersleri eğlenceli hale getirdi...
#YAZARKoronavirüs salgınıyla birlikte deneyimlenen uzaktan eğitimin, öğrenci merkezli eğitim modeline destek olduğunu söyleyen Dr. Öğr. Üyesi Derya Kavgaoğlu, “Öğrenci merkezli eğitim felsefesi 21’inci yüzyılın ihtiyaç duyduğu özerk, kendi kendini yönlendiren ve kendine yetebilen öğrenciler yetiştirir” dedi.
#Uzaktan EğitimEskişehir'de faaliyet gösteren Melahat Ünügür Ortaokulu'nun öğretmenleri, yeni tip koronavirüs (Kovid-19) salgını tedbirleri kapsamında başlatılan uzaktan eğitim sürecindeki derslerde dijital araçları kullanarak zamanı öğrenciler için eğlenceli hale getiriyor.
#TeknolojiÖğretmenler, uzaktan eğitim sürecinde dijital araçları kullanarak ders saatlerini öğrenciler için eğlenceli hale dönüştürüyor. Bu araçlar sayesinde bazı dersleri bir kedi anlatıyor, bazı derslerde yarışmalar düzenleniyor. Öğrenciler bir sonraki dersi iple çekiyor.
#DersAnadolu Üniversitesi (AÜ) Sosyal Medya ve Dijital Güvenlik Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezi (SODİGEM) Müdürü Doç. Dr. Yusuf Levent Şahin, yeni tip koronavirüs (Kovid-19) salgını tedbirleri kapsamında okullarda devam ettirilen uzaktan eğitim sürecinde öğretmenler, öğrenciler ile velilere yönelik uyarı ve tavsiyelerde bulundu.
#TeknolojiMEB tarafından, öğrencilerin yaz döneminde yabancı dilden uzak kalmamaları için başlatılan EBA Çevrim İçi İngilizce Yaz Okulu, 31 Temmuz'a kadar sürecek. A1 ve A2 düzeyinde dört temel dil becerisini içeren dersler, kendi kendine öğrenmeye uygun e-Etkinliklerden oluşuyor.
#Mebİstanbul İl Milli Eğitim Müdürülüğü'nün 'Öğretmeniyle Güzel İstanbul' projesi kapsamında öğretmenler arasındaki öğrenme ve öğretme etkileşimini güçlendirmeyi öngören Deneyim Paylaşım Günleri, uzaktan eğitim sürecinde öğretmenlerin dijital okuryazarlıklarını arttıran çalışmalarla sürüyor.
#ÖğretmenGünümüzde sosyal ağ platformları (instagram, facebook, twitter vb.) en popüler iletişim araçları arasında yer almaktadır. Bu araçlar aracılığıyla bireyler kişisel bilgilerini, fotoğraflarını kendi sayfalarında paylaşma imkanına sahip olmaktadırlar. Klinik Psikolog Utku Türkmeneri sosyal medyanın hayatımıza etkilerini anlatıyor.
#İletişim