Güncelleme Tarihi:
ÖBA üzerinden çevrim içi gerçekleştirilen öğretmenlerin Yaz Dönemi Mesleki Çalışma Programı'nda web 2.0 araçları kullanımı, değişen dünyada eğitim, sosyal medya kullanımı ve iletişim, uzman öğretmenlik ve başöğretmenlik süreci gibi öğretmenlik alan bilgisi ve zor durumların yönetimi, bilimsel liderlik gibi kişisel gelişim eğitimlerinin de aralarında bulunduğu 12 farklı program yer aldı. Yeni dönemde eğitimde fırsat eşitliğini sağlamak için belirlenen üç öncelik alan arasında öğretmenlerin mesleki gelişiminin desteklenmesinin önemli bir yere sahip olduğunun altını çizen Özer, şunları söyledi:
320 BİN 22 ÖĞRETMENİ EN AZ BİR EĞİTİMİ TAMAMLADI
“20-24 Haziran tarihlerinde öğretmenlerimiz ortalama 2,37 eğitime katılarak 2 milyon 347 bin 264 belge aldılar. Beş günün sonunda her bir öğretmenimize ortalama 17 saat eğitim verildi. 320 bin 22 öğretmenimiz en az bir eğitimi, 263 bin 393 öğretmenimiz en az iki eğitimi, 121 bin 965 öğretmenimiz en az üç eğitimi, 63 bin 882 öğretmenimiz en az dört eğitimi ve 126 bin 388 öğretmenimiz ise beş ve daha fazla eğitimi tamamladı.
VERİLEN BELGE SAYISI 5 KAT ARTTI
2022 yılının ilk 6 ayında 668 bin 711’i okul yöneticisi, 5 milyon 107 bin 126’sı ise öğretmenler tarafından alınan olmak üzere 5 milyon 775 bin 837 belgeye ulaşıldı. Verilen belge sayısı 2021 yılının ilk altı ayına göre yaklaşık 5 kat arttı. Kişisel ve mesleki gelişimleri için sürekli çalışan, salgın koşulları gibi zorlu süreçler de dâhil olmak üzere her zaman fedakârca bu ülkenin evlatları için çaba gösteren 1 milyon 200 bin öğretmenimize şükranlarımı sunuyorum. Öğretmenlerimizin gelişimleri için bir buluşma noktası olarak tasarladığımız ÖBA, Okul Temelli Mesleki Gelişim Programı, mesleki gelişim toplulukları, Öğretmen-Yönetici Hareketlilik Programı gibi yeni yaklaşımlarla öğretmenlerimizin sürekli yanında olmayı, kişisel ve mesleki gelişimlerini desteklemeyi hedefliyoruz.”