Türkiye’nin AB ve Serbest Ticaret Anlaşması dışındaki ülkelerden elektrikli araç ithalatını zorlaştırdığı düzenlemeye şarj edilebilir hibritler de dahil edildi. Ağırlıklı olarak Çinli üreticileri etkileyen kararla ilgili Otomotiv Sanayii Derneği (OSD) Başkanı Cengiz Eroldu, “Otomobil pazarında yerli araç payının yüzde 25’e gerilediği günümüzde, yerli araç payının korunması ve geliştirilmesi açısından olumlu etki yaratacak” dedi. Otomotiv distribütörleri ise aynı görüşte değil.
#Otomotiv ÜreticileriTürkiye’de elektrikli otomobil satışlarının 2024 yılında bir önceki yıla göre yaklaşık iki kat büyümesi bekleniyor. Markaların Hürriyet ile paylaştığı tahmini satış hedeflerine göre, yıl sonu itibarıyla toplamda 110 bin elektrikli çok rahat satılacak. Diğer markalarla birlikte pazar 120 bin adedi bulacak. Togg’un zirveyi koruması beklenirken tebliğe takılan Çinliler ile satışları çakılan ABD’li Tesla’nın yerini Stellantis Grubu ve Alman Volkswagen alacak.
#Elektrikli OtomobilTürkiye'nin Otomobili Girişim Grubu'nun yerli ve milli otomobili Togg T10X'in satış fiyatı belli oldu. 953 bin liradan başlayan fiyatla satışa çıkacak olan Togg, rakiplerini hem fiyat hem de donanım açısından geride bıraktı.
#ToggOtomotiv üreticilerinin karşı karşıya olduğu yarı iletken çip arzındaki sorunların ikinci çeyrekte daha da büyüyeceği öngörülüyor. Önde gelen markalar, üretimlerini düşürürken Alman üreticiler Daimler ve Volkswagen Grubu ikinci çeyrekte bu krizin daha büyük üretim ve tedarik sorunları yaratacağını ve satışların düşeceğini vurguladı. Bu durum yeniden ikinci elde fiyatları yükseltebilir.
#GazetehaberleriPandemi koşulları altında büyümeye devam eden ve ekim ayında da 90 bin seviyesinin üzerinde bir satış adedi yakalanan otomotiv pazarında 2020 sonu beklentiler 800 bin adedin üzerinde. 1.2 milyar dolar toplam yatırım yapılan Egea’yı makyajlayarak yeni Cross modelini de aileye ekleyen Tofaş’ın CEO’su Cengiz Eroldu, 2015’teki 1 milyonluk otomotiv pazarının yakın gelecekte yeniden yakalayabilecek potansiyelin mevcut olduğunu vurguladı.
#GazetehaberleriKüresel otomotiv sektörünün elektrikli yeni çağa hazırlandığı bugünlerde, dünyada otomobil satışlarında gözle görülür daralma yaşanıyor. Haziran ayında tüm dünyada otomobil ve hafif ticari araç satışları yüzde 6.4 gerileyerek 6 milyon 793 bin adede düşerken, ilk yarı sonunda ise satışlar yüzde 6.6 azalarak 45 milyon 158 bin adede indi. Çin’de pazar yüzde 12.4, Avrupa’da 8.1, ABD’de yüzde 2.1 geriledi.
#GazetehaberleriKüresel otomotiv endüstrisinin elektrikli geleceğe doğru hazırlandığı bir dönemde tasarruf ve ayakta kalabilme kaygılarıyla birlikte dev ortaklıkların sayısı artıyor. Bu doğrultuda dün Fiat Chrysler Grubu’ndan (FCA) Renault’ya toplam değeri 36.5 milyar doları bulacak evlilik teklifi yapıldı. Renault bu teklifi değerlendireceğini açıklarken, her iki markanın fabrikasının bulunduğu tek şehir olan Bursa’ya önemli görev düşmesi bekleniyor.
#GazetehaberleriAvrupa’da ve Türkiye’de 1 Nisan 2018’den itibaren üretilip ilk defa tip onayı alan yeni otomobillerde acil durumlarda otomatik arama yapan ‘eCall’ sistemi zorunlu oldu. Hayat kurtarmak için Avrupa ile eş zamanlı devreye alınan bu global sistemi bilgi transferi açısından riskli bulan BTK, Türkiye’deki araçlar için ‘yerli sim kart’ ve özel sunucu istedi. Ancak bu durum son 1 yıldır Türkiye’ye yeni nesil otomobillerin gelmesini engelledi.
#YazarKapılarını dün önce dünya basınına açan ‘Cenevre Otomobil Fuarı’nda Türkiye’de üretilen modeller ön plana çıktı. 306 milyon Euro yatırımla Bursa’da üretilen yeni Renault Clio fuarın yıldızlarından biri olurken, yine Bursa’da üretilen Fiat Egea/Tipo Sport ise büyük beğeni topladı. Ayrıca Japon Toyota’nın Sakarya’da ürettiği yeni Corolla Sedan ile C-HR modelleri de dikkat çekti.
#GazetehaberleriOtomobil tutkunlarının merakla beklediği Paris Otomobil Fuarı dün kapılarını önce dünya basını için açtı. 50’ye yakın dünya ve Avrupa prömiyerinin yapıldığı fuara katılan Türklerin akılları ise dün açıklanan iç pazardaki büyük daralmadaydı. Eylül ayında otomobil ve hafif ticari araç satışlarının yüzde 70’e yakın düşmesi, dev markaların Türk yöneticilerinin Paris fuarını endişeyle gezmesine sebep oldu.
#Gazetehaberleri12 yıldır Türkiye’de yatırım yapması için hükümetin bastırdığı Alman Volkswagen’in geçtiğimiz hafta Ford’la yapacağını açıkladığı ticari araç işbirliği sonrası dolaylı yoldan Gölcük’te üretimi gündeme geldi. Ford Otosan Genel Müdürü Haydar Yenigün, “Önümüzdeki aylarda detaylar belli olur” dedi.
#Emre ÖzpeynirciVolvo, Lotus ve Proton’u alan, Mercedes’in en büyük hissedarı olan Çinli Geely Holding’in patronu Li Shufu’nun Fiat Chrysler Grubu (FCA) için 22 milyar dolar teklif ettiği ancak henüz anlaşma sağlayamadığı ortaya çıktı. FCA CEO’su Sergio Marchionne, Cenevre’de bu görüşmeyi doğrulayarak, “Evet Çinlilerle görüştük. Ama bu yıl önceliğimiz büyüme hedefimizi başarmak. Daha sonra teklifi değerlendireceğiz” dedi.
#GeelyElektrikli otomobil markası Tesla’nın 2017 yılında Avrupa’da hızla büyüyüp dev markaları sollaması bardağı taşıran son damla oldu. Özellikle Avrupalı lüks markalar bu gelişme üzerine elektrikli otomobil atağını hızlandırırken, Tesla ile mücadele edecek ilk modellerini yarın kapılarını açacak Cenevre otomobil fuarında dünyaya tanıtacak. Mercedes’ten, BMW’ye Audi’den Jaguar ve Porsche’ye kadar bir çok marka ‘Tesla katilleri’ olarak adlandırılan modelleriyle ‘Şimdi Elon Musk düşünsün’ mesajı verecek.
#CitroenHollywood’un kalbi ‘Los Angeles’ta yılın son otomobil fuarı kapılarını açtı. Film yıldızlarının anavatanı olan güneşi bol bu şehre belki üstü açık spor otomobilleri yakıştırıyor olabilirsiniz. Ama gerçek artık öyle değil. Fuarda üstü açık modeller vardı ama sahneyi çocuklu ve bol evcil hayvanı olan ailelere yönelik geliştirilen yeni SUV modelleri kaptı.
#Los Angeles10 yıl önceye kadar taklit otomobilleriyle kötü bir şöhrete sahip Çin, kısa sürede dünya otomotivini yönetecek güce ulaştı. Önce tüm devleri yatırımla ülkesine çeken, bu sayede dünyanın en büyük otomobil pazarı olan Asya devi ardından zordaki uluslararası markaları alıp diriltmeye başladı. Elde ettiği tecrübeler sayesinde Çinli markalar yavaş yavaş kabuklarını kırıp dünyayı istilaya hazırlanıyor gibi...
#Otomobil FuarlarıYarın kapılarını açacak Frankfurt fuarına katılımda yaşanan sıkıntı ‘Otomobil fuarları ölüyor mu’ tartışmasını alevlendirdi. Alternatif yakıt teknolojileri konusunda çalışmaların hız kazanması ve yüksek teknolojili otonom araçların devreye girmesi sonucu bazı üreticilerin teknoloji fuarlarına yönelmesi, gelecekte otomobil ve teknoloji fuarlarının tek çatı altında olmasını zorunlu kılıyor.
#FrankfurtGelecek hafta kapılarını açacak Frankfurt fuarı katılımda yaşadığı kayıplara rağmen bu yıl Avrupa’nın en önemli şovuna imza atacak. 9 markanın yer almayacağını açıklaması sonrası fuarın ev sahibi Almanların gövde gösterisine dönmesi beklenirken kompakt SUV rekabeti bunun olmayacağının sinyallerini verdi.
#SUVÇinli otomotiv şirketleri gözlerini global otomotiv markalarına dikti. Çinli Geely’nin İsveçli Volvo’nun tamamını alması, Çinli Dongfeng’in PSA Grubu’na (Peugeot-Citroen) ortak olmasının ardından bir başka Çinli otomotiv şirketi Great Wall (Çin Seddi) ise sürpriz bir şekilde İtalyan-Amerikan ortaklığı Fiat Chrysler Grubu (FCA) bünyesindeki ünlü Jeep markasını satın almak için harekete geçti.
#Great WallDAHA önce defalarca yazdım, özellikle ABD’deki dizel skandalı sonrası yeni teknolojilerden ve düzenlemelerden kaynaklanan aksamalarla karşı karşıya olan Avrupa otomotiv endüstrisi, Ar-Ge’ye büyük bir kısmı yakıt verimliği teknolojisi olmak üzere yılda 45 milyar Euro civarında yatırım yapıyor.
#Emre ÖzpeynirciBORA Koçak. Nam-ı diğer ‘Bahriyeli.’ Bilmeyenler için 7 yıl Deniz Kuvvetlerinde subay olarak görev yaptıktan sonra ayrılan ve 1996 yılında Hürriyet’te yayınlanan iş ilanıyla otomotiv sektörüne Anadolu Grubu şirketlerinden Çelik Motor’da satış sonrası eğitim sorumlusu olarak adım atan Bora Koçak, geçtiğimiz ağustos ayında yani 20 yıl sonra aynı kurumda başkan oldu.
#Emre ÖzpeynirciDünyada tüm markaların katıldığı tek otomobil şovu unvanını alan ‘Cenevre Otomobil Fuarı’ kapılarını 87’nci kez açtı. Fuara 3 yıl önce iflasın eşiğinden dönerek Çinli Dongfeng ve Fransız hükümetinin desteğiyle yükselişe geçen Peugeot Citroen Grubu’nun (PSA) hem Opel’i alıp hem de ‘Avrupa’da Yılın Otomobili’ seçilmesi damgasını vurdu.
#Cenevre Otomobil Fuarı