Güncelleme Tarihi:
BU yıl Münih’te ikinci kez düzenlenecek olan otomobil fuarının açılışını Almanya Başbakanı Olaf Scholz yapacak. ‘Bağlantılı Mobiliteyi Deneyimleyin’ sloganıyla düzenlenecek ‘IAA Mobility 2023’ fuarı, bu yıl ağırlıklı olarak son teknolojik araçlar ve altyapı sistemlerinin akıllı ağını hayata geçirecek, bugün ve gelecekte insanları neyin harekete geçirdiğini gösterecek. 10 Eylül’e kadar sürecek fuar iki bölüm halinde gerçekleştiriliyor. Uzmanlara ve sektöre hitap eden klasik sergiler fuar alanında yapılırken, buna ek olarak ‘Açık Alan’ olarak adlandırılan etkinliler Münih şehir merkezi boyunca fuara eşlik edecek. Fuarın bu kısmı ise genel halka hitap ediyor ve ücretsiz olarak ziyaret edilebiliyor. ‘Açık Alan’ gösteriminde ağırlıklı olarak ürün tanıtımları ve test pistleri yer alacak. ‘Açık Alan’ın bir parçası olarak otomobiller şehir merkezinde ve otoyolda da kullanılabilecek. Bu amaçla 150 test aracı hazır bulundurulacak. Bunların arasında Porsche, Lotus, Mercedes, XPeng ve Vinfast’in modelleri de yer alıyor.
BİRÇOK MARKA KATILMIYOR
IAA, ‘Uluslararası Otomobil Fuarı’ olarak adlandırılsa da General Motors, Toyota, Polestar, Volvo, Peugeot, Fiat, Jeep ve Chrysler gibi markaları içeren dev Stellantis Grubu fuarda yer almıyor. Bunun dışında, Honda, Mazda ve Suzuki de fuara katılmazken, McLaren, Jaguar ve Ferrari gibi lüks markalar da olmayacak. Hatta elektrikli otomobil üreticisi Tesla’nın da sadece Berlin’deki fabrikasını temsilen fuarda temsil edileceği belirtildi. Fuarda Alman otomobilleri ağırlıklı olarak BMW, VW Grubu, Mercedes, Porsche, Opel, Renault ve Ford yer alacak. Ancak oto yan sanayi ve tedarikçiler güçlü bir şekilde fuarda temsil ediliyor. Fuar ziyaretçileri Bosch, Continental, Brose Fahrzeugteile, Foriva, Hyundai Mobis, Magna, Webasto ve Siemens gibi markaları bulabilecek.
‘SON NESİL’ DE IAA’YA HAZIRLANIYOR
Öte yandan Alman Otomotiv Endüstrisi Birliği (VDA), ‘Son Nesil’ (Last Generation) adlı iklim aktivistlerini Münih’teki IAA otomobil fuarına davet etti. ‘Son Nesil’ sözcüsü, IAA’da bir sergi alanı için davet aldıklarını teyit etti ancak teklifi kabul edip etmeyecekleri konusunda yorum yapmadı. IAA ve motorlu ulaşım karşıtları, 10 Eylül’de büyük bir gösteri çağrısında bulundu. Gösterinin, 5 Eylül’den itibaren yaklaşık 1500 aktivistin bir protesto kampında toplanmasının beklendiği, protestonun Luitpoldpark’tan başlayacağı belirtildi. Organizasyon ekibinden bir sözcü, “IAA’ya şehir merkezinde, doğrudan sergi mekânlarında, iklim dostu bir mobilite dönüşümü için karşı çıkacağız” dedi.
TEŞVİK DÜŞERSE İLGİ AZALIR
IAA öncesinde yapılan bir araştırmaya göre akaryakıtla çalışan motorlu araçların fiyatları Almanya’da ortalama yaklaşık yüzde 17 düşerken, elektrikli otomobillerin fiyatlarında ciddi bir indirim gözlenmedi. Araştırmayı Duisburg merkezli CAR-Institut 30 otomobil markasının aktüel fiyatlarını kıyaslayarak gerçekleştirdi. Araştırmaya göre, Alman devletinin yılbaşında sübvansiyonlarını kesecek olması nedeniyle elektrikli otomobiller için bir fiyat şoku da yaşanacak. 1 Ocak 2024’ten itibaren, elektrikli otomobiller için 4 bin 500 Euro yerine sadece 3 bin Euro sübvanse edilecek. Şirketler, 1 Eylül 2023’ten itibaren yeni araç alımları için hiçbir şekilde eko-ikramiye alamayacak. Uzmanlar, gelecek yıl verilen sübvansenin azalmasının elektrikli otomobillere ilgiyi azaltabileceğini belirtti.