Dünya iki uçak kazasında yaşanan iki müthiş tahliyeye şahitlik etti. İki önemli kazada da can kaybı olmadı. Yolcuların hayatta kalmasını uçaktaki ekipler sağladı. Pilotların başarılı yönetimleri ve kabin ekiplerinin paniksiz organize olmaları, yolcuların talimatlara tam uyumu hayata tutunmalarını sağladı. İki olayda da özellikle kabin ekiplerinin çok ciddi eğitim aldıkları, yaşları ile tecrübelerinin önemi ortaya çıktı. Elbette kelimenin tam anlamıyla söz dinleyen, kurallara uyan, birbirlerini itip kakmayan ‘çantamı alacağım’ diye tutturmayan yolcular tahliyeyi kolaylaştırdı.
#JAL 516Uçak kazaları her geçen yıl azalıyor. Bu yıl da 9 kaza oldu ve 186 kişi hayatını kaybetti. Ölümlü uçak kazasının olmadığı bir yıl henüz yaşamadık. Gelecek için umut hâlâ var. Kazaların çoğu ne yazık ki insan hatasından kaynaklanıyor. Uçak imalatçıları özellikle uçuşta pilotların üzerindeki yükü almak için yeni teknolojileri deniyorlar. Bir havayolu uçağını pilotsuz uçurmak mümkün mü? Tam olmasa da bu sorunun cevabı evet. Ama henüz havayolu yolcuları pilotsuz bir uçakla uçmaya hazır değiller.
#2022 Uçak KazalarıVanity Fair Dergisi, bu ayki sayısında 15 Ocak 2009’da havada Kanada kazı sürüsüne girerek New York’taki Hudson Nehri’ne iniş yapmak zorunda kalan US Airways’e ait Airbus A320 tipi yolcu uçağının inanılmaz öyküsüne yer verdi. 14 sayfalık yazı, derginin profesyonel pilot yazarı William Langewiesche tarafından kaleme alındı.
Transportation officials have recovered the cockpit voice recorder and flight data recorder from the sunken U.S. Airbus jet that crashed into the Hudson River apparently after hitting a flock of birds following take-off, The New York Times reported on Sunday.
Bağdat seferi sırasında Moldavya şirketi Aeriantur'a ait Antonov- 26 tipi uçağın Irak'ta düşmesiyle Rus yapımı bu uçakların güvenli olup olmadığı tartışılırken, son kazayı incelemek üzere bugün Irak’a giden Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü kaza-kırım uzmanları da yine Rus yapımı Ilyhushin-18 tipi 4 motorlu bir uçağa bindi.