Kalabalıklardan, trafik kaosundan çok hoşlandığımı söyleyemem ama “Nisan’da Adana’da Portakal Çiçeği Festivali” söz konusu olduğunda akan sular duruyor. Kentin o coşkusu, farklı özelliklere sahip, farklı kültürlerden gelen milyonlarca insanın bir aradalığı portakal çiçeğinin kokusu gibi insanı sarıp sarmalıyor. Bu yıl festival tarihi biraz ötelendiği için portakal çiçeği pek fazla yoktu ama onun yerini adeta terapi etkisi yapan dolunayda Seyhan Nehri panoraması aldı...
#Müge Akgün1.5 milyona yakın kişi sokaklardaydı. Caddeleri doldurup doyasıya yaşadılar o anları. Dans ettiler, yemek yediler, şarkı söylediler, eğlendiler. Hem de çok eğlendiler. Adanalılar bir kez daha gelenleri, görenleri kendilerine, şehirlerine hayran bıraktılar.
#Adana Portakal Çiçeği Karnavalı“Bir süredir yoktum, demişler ‘Öldü’ şimdi yazsınlar bakalım ‘efsane’ geri döndü!” İlk kim tarafından kullanıldı bu tabir çok araştırdım ama bulamadım ancak kim demişse ispatlayamam ama Adana Portakal Çiçeği Festivali için söylediğine yemin edebilirim. Pandemi sebebi ile 2 yıldır sokakta yapılamayan karnaval 10. yılında yeniden ait olduğu yerde, sokaktaydı ve öylesine coşkuluydu ki dünyaca ünlü sokak karnavalı Rio sönük kaldı. Sadece Türkiye değil dünyanın dört yanından gelen turistler dahil iki milyon kişi sokaklardaydı. 3 günde 40 ton et tüketilen kent gastronomi ve eğlencenin başkenti olarak uluslararası arenaya çıkmak istiyor. Nasıl mı? Yerinde inceledim.
#Adana Portakal Çiçeği FestivaliPortakal Çiçeği Karnavalı bahanesiyle bir kez daha Adana’ya uzanalım ve kendimizi önce şehrin eski merkezine, Tarihi Kazancılar Çarşısı’na doğru atalım. Bu kebap kokulu, dumanlı sokaklarda tüm canlılığıyla asıl Adana’yı keşfedeceksiniz. Ancak kentin lezzetleri kebapla sınırlı değil.
#Portakal Çiçeği Karnavalıİlk defa gidenin “Ben bugüne kadar kebap yememişim” demesi âdetten. Uçağa sırf ciğer ve şırdan yemek için atlayan günübirlikçiler, kendini Tarihi Kazancılar Çarşısı’nın sokak lezzetlerine kaptıranlar da cabası... Adana mutfağından vazgeçemeyenler ve 8-10 Ekim’deki Adana Lezzet Festivali’nde şehre gidecekler için yemeden dönmemeleri gereken tatları derledik.
#Adana MutfağıBugün Cumhuriyet Bayramımızın 97’nci yıldönümünü kutluyoruz. Salgın önlemleri nedeniyle meydanlarda geniş katılımlı kutlamalar yapılamasa da Türkiye’nin dört bir yanı kırmızı-beyaz, yürekler Cumhuriyet coşkusuyla dolu. Biz de her kesime sorduk: “Sizin için tek kelimeyle Cumhuriyet nedir?”
#GazetehaberleriSon günlerde söylemleri dolayısıyla sosyal medyanın konuşulan isimleri arasında yer alan Toyota CEO'su Ali Haydar Bozkurt, biyografisi ile merak edilen isimler arasında yer alıyor. Bir süredir Toyota'nın Türkiye ayağında CEO olarak görev yapan Ali Haydar Bozkurt, Hürriyet'e verdiği röportajda hayatına dair merak edilenleri anlatmıştı. İşte, Toyota CEO'su Ali Haydar Bozkurt kimdir nerelidir ve kaç yaşında sorularının cevabı ve hayatına dair merak edilen bazı bilgiler
#Ali Haydar BozkurtÖTV, KDV, MTV... Bu dolaylı vergilerin dışında otomotivde bir de 2 yıl önce devreye sokulan kademeli sistem var. Bu karmaşık vergi yapısının bir an önce değişip, dünyada teknolojiye dayanan çevresel devrime ayak uydurması gerekiyor. Bu sayede hem devlet hem sektör hem vatandaş kazanır. Aksi takdirde mevcut yapıyla üretim üssü gücümüzü kaybedip oyun dışı da kalabiliriz.
#Yazar“Dünyada otomotiv teknolojisi bambaşka bir yöne giderken, bizim de vergi sistemimizi, teşvik ve ihale uygulamalarımızı, artık bu 1.6 altı/üstü ‘takıntısından’ kurtarmamız acilen gerekmektedir“ yorumunu yapan Toyota Türkiye CEO’su Ali Haydar Bozkurt, “Önerimiz devletin toplam vergi gelirini etkilemeden mevcut sistem yerine yeni vergi sistemine geçilmesidir” diye konuştu.
#Yazarlar2018 yılında 641 bin adetle kapanan otomotiv pazarından 17.4 milyar TL ÖTV tahsilatı yapılırken, tahminlerin 350-400 bin adet olduğu ÖTV teşvikli 2019 yılında ise devletin 24 milyar TL’lik tahsilatı nasıl yapacağı merak ediliyor. Bunun için 70-120 bin TL’lik matrah seviyelerinin 120-170 bin TL’ye yükselmesi, krediye ulaşımda kolaylık ve faiz indirim desteği sağlanması gerekiyor. Aksi durumda kaçan balık büyük olabilir.
#YazarlarDUYDUK duymadık demeyiiiiin! 5-7 Nisan’da Adana’dayız. Her sene 1.5 milyon kişinin katıldığı ‘Portakal Çiçeği Karnavalı’nın 7’ncisi kutlanacak. Sizleri de bekliyoruz. Memleketimi portakal çiçeği kokuları sardı bile. Her sene, Adana’dan tüm yurda “milli birlik” mesajı veriyoruz. Her sene daha güzel oluyor. Hoşgörü içinde geçiyor, herkes kucaklaşıyor, eğleniyor. Bu sene Alya da var. Hocaları ve arkadaşları da var. Dans edecekler. Daha pek çok sürpriz var. Sizi cuma günü söz verdiğim gibi Toyota Türkiye CEO’su Ali Haydar Bozkurt röportajıyla baş başa bırakıyorum...
#YazarToyota Türkiye CEO’su Ali Haydar Bozkurt, tam elektrikli araçların menzili 800 kilometreyi aşana kadar otomotive hibrit (melez) araçların yön vereceğini belirterek, “Rahatlıkla diyebiliriz ki 15-20 senelik net bir hibrit çağı başladı. Dünya bu kadar değişirken ‘Hayır dizel istiyorum’ dediğinizde, ‘Öyle bir teknoloji üretmiyoruz’ diyeceğiz. İsteseniz de alamayacaksınız çünkü olmayacak” dedi.
# Ali Haydar BozkurtToyota, Türkiye’de dizel otomobil satışını bitiren ilk marka oldu. Geçen yıl Avrupa’da dizel üretim ve satışını noktalayan Japon marka, Türkiye’de de bundan böyle sadece hibrit ve benzinli motor satacak. Toyota Türkiye CEO’su Ali Haydar Bozkurt, “Aslında 2020 için planlamıştık ama bir yıl önceden ulaştık. Dizel yerine yeni Corolla dahil artık her binek modelimizin hibrit versiyonunu satacağız” dedi.
#Ali Haydar BozkurtÖTV ve KDV indirimlerinin devreden kalkacağı 2019 yılında 400 bin adetlik pazar öngörüleri otomotiv sektöründe moralleri bozuyor. Bu doğrultuda sektörün çatı örgütleri Ankara’ya giderek vergi indirimlerinin 18 aylık bir sürede kademeli olarak kaldırılması gerektiğini belirtip, “Çok zor geçecek ilk 6 ay 15 puanlık indirim devam etmeli. Sonraki 6 ay 10 puana, daha sonra 5 puana inerek 18 ay sonunda devreden kalkmalı” talebinde bulundu.
#GazetehaberleriÖTV ve KDV indiriminin etkisiyle kasım ayında otomobil ve hafif ticari araç satışları ekim ayına göre yüzde 170 artarak 58 bin 204 adet olarak gerçekleşti. Bu rakam geçtiğimiz yılın aynı dönemine göre yüzde 42’lik bir daralmayı ortaya koysa da, ekim ayında adeta çöken otomotiv pazarı için moral oldu. Diğer taraftan kasımdaki satışlar hem büyümeye olumlu yansıdı, hem enflasyonun düşmesinde etkili oldu hem de vergi gelirlerini artırdı.
#NissanÖTV ve KDV indiriminin etkisiyle kasım ayında otomobil ve hafif ticari araç satışları ekim ayına göre yüzde 170 artarak 58 bin 204 adet olarak gerçekleşti. Bu rakam geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 42’lik bir daralmayı ortaya koysa da ekim ayında adeta çöken otomotiv pazarı için moral oldu. Diğer taraftan kasımdaki satışlar hem büyümeye olumlu yansıdı, hem enflasyonun düşmesinde etkili oldu hem de vergi gelirlerini arttırdı.
#GazetehaberleriHaziran ayından itibaren büyük kayıplar yaşayan, eylül ve ekim aylarında ise tamamen dibe vuran otomotiv sektörü ÖTV ve KDV indirimiyle birlikte yeniden canlandı. Vergi indirimlerine markaların stokları eritmek için devreye soktuğu kampanyalar da eklenince 1 Kasım’dan itibaren showroom trafiği 4 kat arttı. Sektör yetkilileri kasım sonunda satışların ekime göre 3 kat artarak 60 bin adedin üstüne çıkacağını öngörüyor.
#GazetehaberleriAB’nin Trump’un kararlarına karşı misilleme olarak Japonya ile serbest ticaret anlaşması imzalamasıyla, Japon marka otomobillerin yüzde 10 ucuzlayacağı beklentisini yarattı. Ancak, Japon üreticiler Avrupa’da sattıkları modellerin büyük kısmını Avrupa’daki ve Türkiye’deki tesislerde ürettiği için bu beklenti boşa çıktı.
#Otomotiv