Güncelleme Tarihi:
TÜRKİYE’de dizel motoru bitiren ilk marka olan Japon Toyota, 2018 yılında yüzde 10-11 civarında olan hibrit satışlarının bu yıl yüzde 44’e ulaşmasını hedefliyor. Sakarya’da üretilen yeni Corolla’nın da hibrit versiyonla devreye girmesi sonucu tüm modellerinde dizel yerine hibrit motora geçen Toyota’nın Türkiye CEO’su Ali Haydar Bozkurt, “2019 yılında Türkiye’de 20 bin adet yeni Corolla satmayı planladık. 20 bin adedin yüzde 40’ı hibrit yüzde 60’ı benzinli modellerden oluşacak. Önümüzdeki dönemde bu tablonun tam tersine döneceğini ve yüzde 60 hibrit, yüzde 40 benzinli satacağımızı öngörüyoruz. 2019 yılı toplam satışlarımızda ise yaklaşık yüzde 44’ünün hibrit olmasını planlıyoruz. Geçen sene toplam satışlarımızın yüzde 10-11’i hibrit idi” diye konuştu. Yeni Corolla’nın İspanya’nın Mallorca şehrinde düzenlenen uluslararası test sürüşünde açıklamalar yapan Bozkurt şunları söyledi:
“Özellikle 2020’ye girerken Euro6’nın getirdiği çok ağır yaptırımlar var. Üreticilerin bundan sonraki planlamaları değişecek. Artık dizelin halk sağlığı için sigaradan bile daha zararlı olduğu kabul ediliyor. Tüm bunlar birleşince bir de verimlilik hesabı yapıldığında müşterinin yılda yaptığı kilometre ortalama 15 bini bulmuyor.
15-20 YIL HİBRİT
O müşterilerimizin dizel için daha fazla para vermesi kesinlikle fizibıl olmuyor. ‘Bu kadar bedel ödüyorum karşılığında bir şey elde edemiyorum’ diyor. Bu nedenle önümüzdeki yıllarda dizeldeki düşüş daha çok hızlanır. Zaten Türkiye’de dizele karşı resmi bir önlem alınmasa dahi ana üretici üretip göndermezse siz burada istediğiniz kadar müşteri dizel istiyorum desin öyle bir ürün olmayacak. Dizelin düşüşü hızlı olur. Onun ikamesi de hibrit olacak. Başka alternatif yok. Hibritin türevleri geliştirilecek. Yakıt hücreli, hidrojen yakıt hücreli gibi. Ama özü hibrit olacak. Full elektrikli araçların menzili ortalama 800 kilometreyi aşana ulaşana kadar sektöre hibritler yön verecek. Rahatlıkla diyebiliriz ki, 15-20 senelik net bir hibrit çağı başladı. Dünya bu kadar değişirken “hayır dizel istiyorum” dediğinizde öyle bir teknoloji üretmiyoruz diyeceğiz. Almak isteseniz de alamayacaksınız. Çünkü olmayacak. Bu nedenle Toyota bu yeni çağın önderi bir marka. Tam 50 senedir bu işe yatırım yapıyor.”
DİZELDEN % 10 UCUZ
TOYOTA’nın Sakarya fabrikasında ürettiği 12. nesil Corolla’nın hibrit versiyonu 137 bin 500 TL’den, benzinli versiyonları ise hurda teşviği ile 95 bin 700 TL’den başlayan fiyatlarla satışa sunuldu. Toyota Türkiye CEO’su Ali Haydar Bozkurt, Corolla’nın Toyota için büyük öneme sahip olduğunun da altını çizerek “2019’da 8 bin adedi hibrit motor seçeneği olmak üzere toplamda 20 bin adet Corolla satmayı hedefliyoruz. Yeni nesil Corolla’da dizel motor seçeneği olsaydı, hibrit modelinin yüzde 8-10’un üzerinde daha fazla bir fiyatla piyasaya sunulacaktı. Normalde tersi olur hibrit daha pahalı bir teknolojidir” dedi.