Eskiden uçak alımlarında yapılan off set anlaşmaları tarihe karıştı. THY’nin 20 milyar dolarlık alımı ile Türkiye’de Airbus ve Rolls Rocye’un yatırım yapması ve parça alımı garanti altına alındı. Yani büyük paralar ödeyeceğiz ama aldığımız uçaklar ve uçak motorları Türk Havacılık sanayiine yeni bir kan getirecek, dolaşımı hızlandıracak.
#Türk Hava YollarıTUSAŞ Motor Sanayii AŞ (TEI) Genel Müdürü Mahmut Faruk Akşit, yerli uçak motoru üretiminde artık son aşamaya geldiklerini belirterek, bazı motorlarda imalatın bazılarında ise test çalışmalarının devam ettiğini söyledi. Akşit, Türkiye'nin eğitim ve hafif taarruz uçağı Hürjet'in de şu anda 16-17 bin libre sınıfında tek motor kullandığını ve motorunun ithal olduğunu belirterek, "Bizim ürettiğimiz TF 10000'in iki tanesi 20 bin libre olacak. Eğer Hürjet'te herhangi bir sıkıntı olursa, çift motorluya dönüştürüp kendi motorlarımızla uçurabileceğiz" dedi.
#HürjetTUSAŞ Motor Sanayii AŞ (TEI) Genel Müdürü Mahmut Faruk Akşit, yerli uçak motoru üretiminde artık son aşamaya geldiklerini belirterek, bazı motorlarda imalatın bazılarında ise test çalışmalarının devam ettiğini söyledi. Akşit, Türkiye'nin eğitim ve hafif taarruz uçağı Hürjet'in de şu anda 16-17 bin libre sınıfında tek motor kullandığını ve motorunun ithal olduğunu belirterek, "Bizim ürettiğimiz TF 10000'in iki tanesi 20 bin libre olacak. Eğer Hürjet'te herhangi bir sıkıntı olursa, çift motorluya dönüştürüp kendi motorlarımızla uçurabileceğiz" dedi.
#Hürjetİstanbul Havalimanı’nda yerde uçaklar bir durup bir kalkıyor. Yani taksi hareketleri duraksamalarla yavaşlıyor. Bunun nedeni yerde her köşe başında uçakların yer kontrolünde başka frekanslara geçişlerinin seri yapılmaması. Havalimanında yer trafiği kontrolü yaklaşık 10 sektöre (bölüm) ayrılmış. Pilotlar verilen yeni sektörün frekansı ile temas etmeden ilerleyemiyor. Bu yüzden uçaklar kağnı arabası gibi ağır. Yaşanan sorun ek maliyet getirirken, yolcuların da sinirlerini geriyor.
#İstanbul HavalimanıÇinli bir şirket, NASA’nın üzerinde çalışıp sonradan vazgeçtiği projeyi hayata geçirecek. Benzeri bir tasarımla yapılacak olan 12 kişilik hipersonik uçak tüm zamanların rekorunu kıracak. Hipersonik uçak rekabetinde en yüksek hıza erişecek uçağın detayları sır olarak saklanıyor. Tasarım aşamasındaki uçak Şanghay-New York arasını 2 saatte uçacak. Bu uçuş, Boeing 777 geniş gövdeli bir uçakla yaklaşık 15 saat sürüyor. Kesin olarak açıklanmamakla birlikte uçağın saatteki hızı 5.500 km’den az olmayacak. Bu, İstanbul-New York arasını bir saatten biraz fazla zamanda uçması anlamına geliyor.
#ÇinModern otomobil teknolojisi giderek daha yüksek hızlarda gelişiyor. Ancak elektrikli ve otonom araçlar tüm manşetlerde yer alırken, güvenliği artıran ve benzinli araçların sürüş deneyimini iyileştiren sistemlere genellikle daha az dikkat edilir. Bu teknoloji artık inanılmaz derecede gelişmiştir ve Honda VSA bugün mevcut olan en iyi örneklerden biridir.İşte, merak edilen tüm detaylar.
Genel maksat helikopterinden insansız hava araçlarına (İHA) kadar birçok proje için yerli ve milli motor geliştirme faaliyetlerini sürdüren TUSAŞ Motor Sanayii AŞ (TEI), kapılarını Hürriyet’e açtı. Yetkililer, ANKA İHA’ya güç veren ilk yerli motor TEI PD170, ilk yerli ve milli genel maksat helikopteri GÖKBEY’e güç verecek olan TEI TS1400 ile Türkiye’de üretilecek olan Kara Şahin T70 helikopterinin motoru TEI T701D ile ilgili son gelişmeleri anlattı.
#GazetehaberleriTürkiye son dönemlerin en sıcak günlerine hazırlanıyor. Uzmanlar 136 yılın en sıcak yaz ayları olacağını söylüyor. Bunu gören klima üreticileri de sıcak yaz günleri öncesi son teknoloji klimaları piyasaya sürdü. Ancak klimaları çalıştırmanın bir bedeli var. Bir ay boyunca günde ortalama 6 saat çalıştırılan klimalar elektrik faturasını 44 TL arttırıyor.
#KlimaABD’nin İran’a silahlandırılabilir sürat teknesi sattığı iddiasıyla kara listeye aldığı Ali Canko, hem karada hem denizde yeni dünya hız rekorları için hazırlanıyor. Kara listede adı geçtiği için ABD’ye 1 dolarlık sembolik tazminat davası açtığını söyleyen Canko, “Artık işimize odaklandık. Amacım karada ve denizde en iyi olmak” dedi.
Türkiye Havayol Pilotları Derneği (TALPA) tarafından bugün Atatürk Havalimanı'nda yapılan 3. çalıştayın öğleden sonraki oturumunda Beyrut'ta kaçırılan ve 71 gün esir kalan pilotlardan Murat Akpınar, teröristlerin kendilerini yanlışlıkla kaçırdığını, asıl kaçıracakları ekibin THY'nin başka pilotları olduğunu söyledi.
İstanbul’da köprü trafiğinden kaçanlar, denizyoluna yöneldi. İki yaka arasında denizyolunu kullananlar için ek seferler devreye girerken, İstanbul’da bir günde vapur, motor ve deniz taksiyi kullanan yolcu sayısı 365 bine yükseldi. Köprü trafiği, havayoluna da talebi artırdı. Yüksek geliri olanlar helikopter kiralamaya olan talebi yüzde 30 artırdı.