6 Şubat depremleri nedeniyle bu yıl ülkece yastaydık. Yaza doğru canlanmaya başlayan kültür-sanat ve spor etkinliklerinde bir arada olmak bir nebze de olsa iyi geldi. Sinemaya gittik; ‘Hayat’, ‘Tanrının Unuttuğu Yer’ gibi başyapıtları izledik. Konserlere, festivallere katıldık; Cumhuriyetimizin 100’üncü yılı için özel bir şov hazırlayan Edis’le coştuk. Tiyatroyu da ihmal etmedik, Haluk Bilginer ve Zuhal Olcay’ın 20 yıl sonra ‘Kel Diva’da buluşmasına tanık olduk. Brieflyart’taki sergisini gezerken değerli sanatçı Şenol Yorozlu’nun kısa bir süre sonra aramızdan ayrılacağı aklımıza bile gelmedi. Canımız evde oturmak istedi, açtık Murathan Mungan’ın ‘995 km’sini okuduk, Mert Demir’in ‘Ateşe Düştüm’ şarkısıyla hüzünlendik. Akşam olunca Gallada’da güzel bir yemek yiyip arkasından Frankie’de müzik dinledik. İstanbul Modern’in önünden geçerken Renzo Piano imzalı binasını hayranlıkla inceledik. Bu arada spordaki başarılarımız bizi mutluluktan ağlattı. Antalya yine tatil için ilk tercihimiz oldu. Barbie çılgınlığı modayı esir alırken herkesin dilinde iklim değişikliği vardı… Ve elbette bir de şu soru: “Yapay zekâ dost musun, düşman mısın?”
#Melis YılmazDün son ders zilinin çalmasının ardından hafta sonuyla birleşen 9 günlük ara tatil başladı. İlk ve ortaöğretimdeki bu kısa molada çocuklar için şehirde birçok etkinlik düzenleniyor. Konserler, müzikaller, atölyeler... Doğada ya da müzelerde zaman geçirmek isteyenlere de önerilerimiz var.
#9 Günlük Ara TatilGün geçmiyor ki “metaverse”e yönelik yeni bir haber ya da gelişme ile karşılaşmayalım… Forbes’da yer alan bir makale “metaverse ile ilgili Twitter paylaşımlarının geçen yıl %19,425 artış gösterdiğini” belirtti. 2021’in son günlerinde, metaverse özelinde gerçekleştirilen bir araştırmaya göre, “Z kuşağı metaverse’deki sanal mağazalarda alışveriş yapma konusunda oldukça pozitif düşünüyor”.
#HürriyetPandemiden sonra tatil alışkanlıkları ve tercihlerinin büyük oranda değiştiği gözlendi. Kocaeli Üniversitesi İktisat Bölümü Dr. Öğretim Üyesi Özgür Bayram Soylu koordinatörlüğünde araştırma şirketi Areda Survey tarafından mayıs ayında gerçekleştirilen Tatil Alışkanlıkları adlı araştırmaya göre bu yıl tatil yapmak istemeyenlerin oranı yüzde 53,2 iken, tatil planı yapanların oranı yüzde 25,2, pandeminin gidişatına göre karar vereceklerin oranı 21,6 olarak kaydedildi.
#TatilAvrupa’da üçüncü dalga endişesi gün geçtikçe artıyor. Özellikle Hollanda’da vaka sayılarında ciddi artışlar yaşanıyor ve protestolar da hız kesmeden devam ediyor. En son seks işçileri de isyan bayrağını çekti… Tüm bunların dışında normalleşme adına ülkede çok ilginç deneyler de yapılıyor. İşte Türklerin gözünden Hollanda’daki son gelişmeler…
#HollandaCovid-19 salgınının Türkiye’de kontrol altına alınmasıyla birlikte yaz tatili planları yeniden gündeme geldi. Sosyal mesafe ve hijyen kuralları hayati önem taşımaya devam ederken hem turizm ve konaklama sektöründe yeni düzenlemelere gidildi hem de tatilcilerin öncelikleri değişti. Kısa dönemli ev ve tekne kiralama sitesi TatildeKirala.com'un 74 şehirden 600’ü aşkın katılımcıyla gerçekleştirdiği “Koronavirüs Gölgesinde Tatil Alışkanları Araştırması”na göre katılımcıların yüzde 62’si salgınla birlikte tatil planlarını değiştirdi.
#SeyahatAteş, toprak, hava ve su olmak üzere dört gruba ayrılan, hem karakterimiz hem de duygularımız üzerinde etkisi olan burçlar, birbirinden farklı özelliklere sahip. Kimimizin haftalık planlarını dahi burçlara göre yaptığı günümüzde, yaz tatilini burçlara göre nasıl planlarız? İşte detaylar...
#Burçlara Göre İdeal Tatil Yerleri- AKTOB'un hazırladığı "Geleceğin Turizmi, Turizmin Geleceği Raporu"na göre, Türkiye'nin kıyı bölgelerindeki turistik tesislerin yüzde 65'inin yenilenmesi gerekiyor - Yenileme, yeni yatırım ve satın almalarla birlikte turizm sektörünün finansman pazarında yaklaşık 20 milyar liralık kredi hacmi yaratacağı belirtiliyor - Rapora göre geleceğin turizminde belirleyici iletişim teknolojileri olacak, internet uygulaması sayesinde alışverişten oto kiralamaya ve gezilecek yerlere kadar her şeyi "dijital seyahat arkadaşı" belirleyecek
International Luxury Travel Market’in (ILTM) raporuna göre, üst gelir gruplarına yönelik "Lüks Seyahat Pazarı"nın hacmi dünyada 180 milyar dolara ulaştı. Tüm tatilcilerin yüzde 3 oranındaki dolar milyonerleri, toplam turizm harcamalarının yüzde 25’ini gerçekleştiriyor. Tercihleri İtalya. Listede Türkiye’nin adı bile geçmiyor.