Güncelleme Tarihi:
Yerel işletmelerin yurt dışına açılmasından kapalı devre teknolojilerin açık platformlar haline gelmesine, bağımsız çalışan ağların birbiriyle uyumlanmasından yapay zekanın sağladığı fırsatlar ve turizmin geri dönüşüne, işte 2024 için Visa’nın öngördüğü 5 trend:
1- Küçük ve mikro ölçekli işletmeler dünyaya açılıyor
Yaratıcı ekonomiden paylaşım ekonomisine, e-ticaretten fiziksel mağazalara, 2024 küçük ve mikro ölçekli işletmelerin dünyaya açıldığı yıl olacak. Visa’nın global ölçekli araştırma sonuçlarına göre her 5 küçük işletmeden dördü (%79) büyümek için yurt dışına satış yaptığını söylerken, tüketicilerin %72'si de başka ülkelerdeki işletmelerden rahatlıkla alışveriş yaptıklarını belirtiyor. Dijital ödemeler küçük ve mikro ölçekli işletmelerin yeni müşteri kitlelerine ulaşmasını, tahsilatlarını kolayca ve güvenle yapmasını, harcamalarını takip etmesini, verimliliğini artırmasını ve kayda değer ölçüde büyümesini sağlıyor. 2024'te, küçük ve mikro ölçekli işletmelerin artan dijitalleşmeden yararlanarak yurt dışı pazarlara daha kolay açılmaları bekleniyor.
2- Ödemeler dünyasında farklı ağların birbiriyle uyumlu çalışması hız kazanıyor
Dijital ödemelerin sağladığı rahatlık ve hız, hem yurt içinde hem de yurt dışında paranın bir noktadan diğerine transfer edilme şeklini değiştirdi. Ancak, para transferlerine olanak sağlayan ve her biri kendi ekosistemi içinde işleyen farklı uygulamalar, mobil cüzdanlar, blockchain zincirleri gibi yöntemler birbirinden kopuk deneyimler yarattı. Ödeme dünyasındaki oyuncuların birbirleriyle uyumlu çalışmaya öncelik vermesiyle birlikte, yakın gelecekte küresel ölçekte daha sorunsuz işleyen para transferleri mümkün olacak. 2024’te, ödemeler ekosisteminde bankalar, finansal kuruluşlar, iş yerleri, teknoloji sağlayıcıları ve kart çıkaran kuruluşlar arasında uluslararası para transferlerini kolaylaştırmaya yönelik artan iş birlikleri gerçekleşmesi, bunun da beraberinde daha fazla finansal kapsama, erişilebilirlik, sistemler arası uyum getirmesi bekleniyor.
3- Açık ödeme altyapıları ticari faaliyetleri kolaylaştırıyor
2024’te ödeme teknolojilerinde daha modüler ve platform-bağımsız altyapılara geçiş bekleniyor. Bu geçişle birlikte iş yerleri, tüketicilerin beklentilerine daha kolay cevap verebilecek. Örneğin token çözümüne ihtiyacı olan bir iş yeri mevcut teknolojik altyapısına sadece bu özelliği ekleyebilecek veya çok kanallı satış yapmak isteyen bir iş yeri mevcut ödeme altyapısını değiştirmeden bunu hayata geçirebilecek. Önümüzdeki dönemde daha fazla ödeme şirketinin açık altyapılara geçmesiyle birlikte giderek daha fazla işletme bu çözümlerden yararlanacak ve bu sayede ticari faaliyetler kolaylaşacak.
4- Yapay zeka ödemeler dünyasına yeni fırsatlarla geliyor
Üretken yapay zekanın gelecekteki en önemli uygulama alanlarından biri sahtecilikle mücadele. Özellikle de geleneksel tahmine dayalı modellerle karşılaştırıldığında çok büyük miktarda veriyi analiz etme ve bunlardan öğrenme fırsatı sunuyor. Yapay zekanın bir sonraki nesli birden fazla kaynaktan içgörü alarak yeni içgörüler oluşturabilecek. Bu yolla sahtecilikle mücadele yazılımlarını, sahtecilik işlemlerini gerçek alışverişlerden ayırt etmek için daha bilinçli ve doğru kararlar verecek şekilde eğitebilecek.
Üretken yapay zeka aynı zamanda çalışma şeklimizi de dönüştürerek ürünleri, veri yapısını, operasyonları ve altyapıyı iyileştirecek. Örneğin Visa'da tekrara dayalı işler üretken yapay zeka tarafından yerine getirilirken, mühendisler daha katma değerli kod üretmeye odaklanabiliyor. Bu sayede daha şimdiden%30'luk bir net kodlama verimlilik artışı görülüyor.
5- Turizmin dönüşü
Pandeminin geride kalmasıyla birlikte, tatil amaçlı seyahatler de yeniden başladı. Bu ivmenin önümüzdeki dönemde de devam etmesi bekleniyor. Visa'nın 2023 Global Seyahat Trendleri Araştırmasına göre, turistlerin %70'ten fazlası artan tatil maliyetlerine rağmen seyahat planlarını değiştirmezken, yalnızca %4'lük bir kitle seyahat planlarını azaltacağını söylüyor. Araştırmaya göre turistler, önümüzdeki 12 ay içinde ortalama 2 gezi planlarken yüksek gelir grubu daha da fazlasını hedefliyor. Turistler seyahat planlamasında esnek çözümleri tercih ederken, konaklamada güven ve temizlik unsurlarını ön planda tutuyorlar. Seyahat severler çoğunlukla güvenli, dijital ve temassız ödeme deneyimlerini tercih ediyor.