Lüks tatilcinin gözdesi İtalya, Türkiye’nin adı bile geçmiyor

Güncelleme Tarihi:

Lüks tatilcinin gözdesi İtalya, Türkiye’nin adı bile geçmiyor
Oluşturulma Tarihi: Aralık 17, 2007 00:00

International Luxury Travel Market’in (ILTM) raporuna göre, üst gelir gruplarına yönelik "Lüks Seyahat Pazarı"nın hacmi dünyada 180 milyar dolara ulaştı. Tüm tatilcilerin yüzde 3 oranındaki dolar milyonerleri, toplam turizm harcamalarının yüzde 25’ini gerçekleştiriyor. Tercihleri İtalya. Listede Türkiye’nin adı bile geçmiyor.

ILTM’in bu yılın ağustos-ekim aylarında yaptığı araştırmanın sonuçları, "Lüks Seyahat-Luxury Travel" pazarında sıçrama yaşandığını ortaya koydu. Turizmi, yıllık yüzde 10 ile 20 arasında büyüme gösteren birçok ülkede "lüks seyahat", pazardaki en hızlı gelişen turizm türlerinden biri oldu.

Rapora göre, dünya genelinde yıllık yaklaşık 25 milyon kişi lüks seyahati tercih ediyor. Bu gruptaki kişiler, dünyadaki toplam turist sayısının sadece yüzde 3’ünü oluşturmalarına rağmen, toplam turist harcamalarının yüzde 25’ini gerçekleştiriyor. Pazarda, toplamda en az 180 milyar dolarlık harcama yapılıyor. Bu gruptaki zengin turistler, seyahat başına, ortalama 10 bin ile 20 bin dolar arası harcıyor.

TATİLİN ÖZELİNİ İSTİYORLAR

Lüks seyahat eğilimin gelişmesinde, serveti 1 milyon doların üstündeki kişilerin sayısında meydana gelen artışın önemli payı var. Geçen yıl dolar milyonerlerinin sayısı tüm dünyada yüzde 8.3 arttı.

Rapora göre, üst gelir gruplarındaki turistler, tatillerinde, lüks yatlar, özel otel, ada veya ev talep ediyor. Bunun yanında, manevi huzur bulacakları ve otantik deneyim yaşayacakları yerlerle ilgileniyor. Pazarda, hayır yapmak için ve öğrenmeye yönelik seyahatlere ilginin de giderek arttığı vurgulanıyor.

Ayrıca, araştırma sonuçlarına göre, lüks seyahati tercih edenler, özel hava yolu taşımacılığını giderek daha fazla kullanıyor. Bunu gerekli görüyor. Varlıklı grup arasında mahremiyet öncelikler arasında en üst sırada.

Bu gruptaki turistler, ekonomik değişimlerle pazardaki belirsizliklerden de etkilenmiyor. Tatil tercihlerini ürünlerin niteliği, kalitesi, orijinalliği, ruhsal dinginlik vermesi ve sadeliği etkiliyor.

TERCİHLERİ İTALYA

Araştırma, ABD ve Avrupa’daki turistik merkezlerde, gösterişe yönelik tüketimden "daha sade bir lükse" doğru kayma olduğunu ortaya koyuyor.

Raporda, İngiltere’nin on yıldan fazla süredir pazarda en iyi büyüme gösteren ülke olduğu belirtiliyor. Ancak, Rusya ve İspanya’nın, bu yıl sonunda, en hızlı büyüyen ülkeler olması bekleniyor. Çin ve Hindistan’ın da bu pazarda çift haneli büyüme göstermeye devam edeceği kaydediliyor.

Öte yandan, araştırmaya göre, Akdeniz bölgesi, özellikle Avrupalı ve Kuzey Amerikalı zengin turistler için gözde olmaya devam ediyor. Zengin turistlerin, bu yılki en gözde destinasyonu ise İtalya. İtalya’ya en çok Japon, Çin ve Amerikalılar talep gösteriyor.

Ayrıca raporda, Kuzey Amerika ile Asya’nın bazı ülkeleri ve Güney Afrika’nın da yükselişte olduğu ifade ediliyor. Uzun seyahatler için Uzakdoğu ve Güneydoğu Asya ile Hindistan Okyanusu’nun favori olduğu, bunlar arasında özellikle Tayland, Çin, Hindistan, Maldiv adaları ve Vietnam’ın gözde seyahat mekanlarına dönüştüğü anlatılıyor. Raporda, Amman ve Güney Afrika ile Mısır ve Dubai’nin de pazardaki konumunu koruduğu belirtiliyor.

YAŞ ORTALAMASI YÜKSEK

Rapora göre, 40-60 yaş arasındakiler, sayı ve harcama eğilimleri açısından "Lüks Seyahat" pazarındaki en büyük grup. Ancak, 27-40 yaş grubu da bazı ülkelerde hızla gelişiyor. Yakın gelecekte diğer grubun önüne geçmesi bekleniyor.

Ayrıca, 25 yaş altındakilerin özgüven ve cesaret sahibi olduğu, kendilerinden yaşça büyüklere göre daha iyi bilgilendirildikleri ortaya çıktı.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!