2014’te dünyada satılan üstü açık otomobil sayısı 195 bin adede geriledi. Toplam satışlardan aldığı pay yüzde 0.2 oldu. Türkiye’de ise durum daha kötü. 300 adetle toplam satışların sadece yüzde 0.05’i üstü açık otomobillerden oluşuyor. Bu da ‘Havadar araçların modası geçti mi?’ sorusunu akıllara getiriyor.
“Türkler göçebe millettir” denir ya, Cumhuriyet döneminin en büyük göçünü gerçekleştirmeye başladığımız tarihin üzerinden tam 50 yıl geçti. 1961’deki ilk ‘konuk Türk işçisi’nin ardından milyonlarca erkek ve kadın ‘acı vatan’a gitti. Başta hepsi 1-2 yıllığına diye niyetlendi ama çoğu geri dönmedi. Orada evlendiler, çocuk sahibi oldular, iş kurdular, yaşlandılar ve öldüler. En büyük zorluğu ‘Alamancı’ olarak anılan ilk nesil çekti. Ne Almanya’da Alman ne de Türkiye’de Türk olabildiler. Hep yabancı gibi yaşadılar. Ama onların çocukları ve torunları, bugün Alman toplumunda her alanda söz sahibi. Üçüncü nesil, kendini iki ülkenin ve kültürün karışımı olarak tanımlıyor. Aralarından dünyaca ünlü yönetmenler, yazarlar, oyuncular, sporcular, bilim insanları ve siyasetçiler çıkıyor
Türkiye’ye özel olarak geliştirilen 1.6 litrelik motoru ile 2010 yılında 7 bin 360 adet satarak orta üst lüks modeller arasında en çok tercih edilen araç olan Mercedes C Serisi, Nisan ayında yenilenen yüzü ile 1.6 fiyatına, 1.8 litre hacmindeki motorla satışa sunulacak. Mercedes böylece, geçtiğimiz yıl Türkiye’de gerçekleştirdiği 7 bin 360 adetlik C Serisi satışını bu yıl 7 bin 500’ün üzerine çıkaracak.
Otomotiv firmalarının Türkiye pazarına sunduğu spor otomobil modellerinin sayısı hızla artıyor. Özellikle son yıllarda satışa sunulan modellerle birlikte Coupe-Cabriolet sınıfında yer alan model sayısı 60’a yaklaşıyor. Hemen hemen her markanın en az bir modelle temsil edildiği bu sınıfta satış rakamları son yıllarda artarken, satılan spor otomobillerin çoğunluğunu ise ’üstsüz’ modeller oluşturuyor.
Hürriyet Otoyaşam Gazetesi olarak bu yıl Petrol Ofisi, Damat/Tween/ADV ve Pirelli’nin sponsorluğunda üçüncüsünü düzenlediğimiz Türkiye’nin en beğenilen otomobilleri yarışması ’Otobil’de, finale kalan 51 otomobil Autodrom pistinde otomotiv sektörü tarafından yakından tanınan kişilerden oluşan jüri tarafından test edildi.
Hürriyet Otoyaşam Gazetesi olarak bu yıl Petrol Ofisi, KİP ve Pirelli’nin sponsorluğunda ikincisini düzenlediğimiz Türkiye’nin ’en beğenilen otomobilleri’ yarışması ’Otobil’de kazananlar belli oldu. 21 Eylül tarihinde başlayan Otobil yarışmasında, otomobilseverlerin oylarıyla belirlenen 36 finalist otomobil kendi segmentlerinde ’yılın en beğenilen otomobili’ olmak için yarıştı.
Hürriyet Otoyaşam Gazetesi’nin bu yıl ikincisini düzenlediği Türkiye’nin ’en beğenilen otomobilleri’ yarışması ’Otobil’de birincilik kürsüsüne çıkanlar belli oldu. Otobil yarışmasında, 36 finalist kendi segmentlerinde ’yılın en beğenilen otomobili’ olmak için yarıştı. 17 bin 500 otomobilseverin kullandığı 220 binden fazla oyla belirlenen 12 segmentin en beğenilen modelleri düzenlenen törenle ödüllerini aldı.
2005 yılında Türk otomotiv sektörü satış, ihracat, üretim, aylık satış ve hafif ticari araç satışı olmak üzere 5 farklı rekor birden kırdı. Özellikle Aralık ayında düzenlenen birbirinden cazip kampanyalarla binek otomobil ve hafif ticari araç satışlarında 103 bin adetle tarihi bir rekor kırıldı. Bu satışın yıl toplamına büyük etkisi oldu ve sektör 2004 yılına göre yüzde 3 büyüdü.
Hürriyet Otoyaşam Gazetesi’nin bu yıl Petrol Ofisi, KİP ve Pirelli’nin sponsorluğunda ikincisini düzenlediği Türkiye’nin en beğenilen otomobilleri yarışması ’Otobil’ bugün sona eriyor. 21 Eylül tarihinde başlayan Otobil yarışmasında, otomobilseverlerin oylarıyla belirlenen 36 finalist kendi segmentlerinde ’yılın en beğenilen otomobili’ olmak için saatleri sayıyor.
Hürriyet Otoyaşam Gazetesi’nin bu yıl Petrol Ofisi, KİP ve Pirelli’nin sponsorluğunda ikincisini düzenlediği Türkiye’nin en beğenilen otomobilleri yarışması ‘Otobil’de 12 sınıfta finale kalan 36 otomobili Türkiye’nin tek yerleşik eğitim alanı olan Autodrom’da test ettik.
Hürriyet Otoyaşam Gazetesi’nin bu yıl ikincisini düzenlediği Türkiye’nin en beğenilen otomobilleri yarışması ‘Otobil’de 36 finalist otomobil belli oldu. Otomobilseverlerin internet üzerinde kullandıkları oylarla belirlenen 36 aday otomobil kendi segmentlerinde yılın en beğenilen otomobili olmak için yarışmaya hak kazandılar. Yarışmada kazananları belirleyecek ikinci tur oylama başladı.
Hürriyet Otoyaşam Gazetesi’nin bu yıl Petrol Ofisi, KİP ve Pirelli’nin sponsorluğunda ikincisini düzenlediği Türkiye’nin en beğenilen otomobilleri yarışması ‘Otobil’de finale kalan otomobiller belirlendi. Otomobilseverlerin oylarıyla belirlenen 36 aday otomobil kendi segmentlerinde yılın en beğenilen otomobili olmak için yarışmaya hak kazandılar.
Hürriyet Otoyaşam olarak birincisini geçen yıl düzenlediğimiz, ikincisini ise 21 Eylül’de başlattığımız, ‘Türkiye’nin en beğenilen otomobilleri’ yarışması ‘Otobil’ verdiği ödüller ile büyük ilgi görüyor. Sektörlerinin önde gelen firmaları, tüketicilerin beğeniyle karşıladıkları ürünleriyle Otobil yarışmamızın hediye sponsoru oldu. Ödüllerin en büyüğü ise World Of Wonders Otelleri’nden birinde 5 çifte 6 gece 7 gün ücretsiz tatil imkanı.