Spor otonun üstsüz olmasını istiyoruz

Güncelleme Tarihi:

Spor otonun üstsüz olmasını istiyoruz
Oluşturulma Tarihi: Ağustos 06, 2008 00:00

Otomotiv firmalarının Türkiye pazarına sunduğu spor otomobil modellerinin sayısı hızla artıyor. Özellikle son yıllarda satışa sunulan modellerle birlikte Coupe-Cabriolet sınıfında yer alan model sayısı 60’a yaklaşıyor. Hemen hemen her markanın en az bir modelle temsil edildiği bu sınıfta satış rakamları son yıllarda artarken, satılan spor otomobillerin çoğunluğunu ise ’üstsüz’ modeller oluşturuyor.

33 Cabriolet modelin yer aldığı Türkiye pazarında müşteriler, spor otomobillerinin yüksek performans göstermesinin yanı sıra yaz aylarında soyunmasını da istiyor.

2007 REKOR YILI OLDU

7-8 yıl öncesine kadar iki haneli satış rakamlarının gerçekleştiği spor otomobil pazarında bugün 2 bin 500 adetlik rakamların konuşulduğu bir döneme girildi. Toplam binek otomobil pazarının 95 bin adet olduğu 2002 yılında, sadece 211 adetlik spor otomobil satışı gerçekleşirken, bu rakam 2004 yılında 10 katına çıkarak 2 bin adeti geçti. Binek otomobil pazarının 451 bin adeti geçerek rekor kırdığı 2004, spor otomobil satışları için de unutulmaz bir yıl oldu. 2005’te spor otomobil satışları 2 bin 135 adet, 2006’da ise bin 935 adet olarak gerçekleşti. Spor otomobil pazarı için rekor yıl ise 2 bin 533 adetlik satışın gerçekleştiği 2007 oldu.

İLK YARIDA BİN ADET

Otomotiv Distribütörleri Derneği (ODD) verilerine göre, 2008 yılının ilk 6 ayında spor otomobil satışları bin 60 adet olarak gerçekleşirken, yıl sonu için satışların 2 bin adeti geçmesi bekleniyor. İlk yarıda satılan spor otomobillerin 196 adeti B (Küçük) segmentinde yer alırken, C (Orta) segmentindeki modellerin satış adeti 194 oldu. Spor modellerin satışından en büyük payı ise 437 adetle D (Orta Üst) sınıfı aldı. Fiyatları 100 bin Euro’yu geçen Üst (E) sınıfta 149 adet otomobil satılırken, Lüks (F) sınıfta bu rakam 84 adet oldu. Satılan spor otomobillerin yarıdan fazlası ise üstsüz (cabriolet) modellerden oluştu.

BAŞLANGIÇ 18 BİN EURO

Fiyatları 18 bin Euro’dan (Smart Cabrio) başlayan ve 360 bin Euro’ya (Bentley Continental GTC) kadar çıkan Cabriolet otomobiller, 6 ila 30 saniye arasında üstünü çıkarabiliyor. Metal tavanlı Cabriolet modeller, güvenlik ve kışın kullanım açısından klasik kumaş tavanlı üstsüzler daha çok tercih ediliyor. Ancak kumaş tavanlı Cabriolet modelleri de artık teknolojinin gelişmesiyle kışın da rahatlıkla kullanılabiliyor.

Volkswagen Eos İsmini Yunan mitolojisindeki güneşin doğuşunu simgeleyen şafak tanrıçasından alan VW Eos’u
/images/100/0x0/55eb4258f018fbb8f8b59875
diğer Coupe-Cabriolet modellerinden ayıran en önemli özelliği bir modelin türevi olmaması. Kendi başına yepyeni bir model olan Eos, piyasadaki rakipleri gibi mevcut bir model baz alınarak geliştirilmemiş. Eos’un dünyada beş parçadan oluşan açılabilir, kayar ve Coupe tavana sahip ilk otomobil olması da önemli özellikleri arasında yer alıyor. Entegre katlanan ve açılan cam tavana sahip ilk coupe/cabriolet Eos’un üstü 25 saniyede açılabiliyor. Ön bölüm saydam camdan normal otomobillerdeki açılır tavanlar gibi bütünüyle açılarak ya da ön bölümü kısmen 35 milimetre kaldırılarak kullanılabiliyor. Tavan kapalıyken bile içeride aydınlık, hoş ve ferah bir ortam yaratıyor.

Porsche Boxster Porsche’nin giriş modeli Boxster’de iki farklı motor seçeneği bulunuyor. 2.7 litrelik V6 motor, 245
/images/100/0x0/55eb4258f018fbb8f8b59877
beygir güç üretirken, otomobili 0’dan 100 km/s hıza 6.1 saniyede ulaştırıyor. Boxster S ise sahip olduğu 3.2 litre 295 beygir gücündeki motoruyla 0’dan 100 km/s hızlanmasını 5.4 saniyede tamamlıyor. PASM (Porsche Aktif Süspansiyon Yönetimi) sayesinde otomobil 4 saniye içerisinde 10 milimetre alçalıyor. Aracın normalden spor moda geçmesi için sürücünün tek bir düğmeye basması yeterli oluyor.

Mazda MX-5
/images/100/0x0/55eb4258f018fbb8f8b59879


Küçük boyutlarına rağmen sunduğu sürüş zevki ile tüm dünyada kendisine bir hayran kitlesi oluşturmayı başaran Mazda MX-5, önceki versiyona oranla sahip olduğu sportif görünüm ile öne çıkıyor.

Alfa Spider

İlk örneği 1990’lı yılların başında tanıtılan ve üretildiği günden bugüne büyük ilgi gören olan Alfa Spider, Alfa
/images/100/0x0/55eb4258f018fbb8f8b5987b
Romeo’nun Cabrio sınıfındaki geleneğini yansıtıyor. Sergilendiği ilk günden beri bir çok tasarım ödülü alan Alfa Brera modeli, Alfa Spider’in köklerini oluşturuyor. Dinamik tasarımı ve kullanılan kaliteli malzemeleriyle öne çıkan Alfa Spider’de 2.2 litre 185 beygir ve 3.2 litre 260 beygir gücündeki benzinli motorlar kullanılıyor. Her iki motor tipindeki 6 kademeli düz şanzıman sistemine ilave olarak 3.2 litrelik versiyonda otomatik vites seçeneği de bulunuyor.

Audi A3 Cabriolet

Audi’nin lüks kompakt sınıftaki başarılı temsilcisi A3’ün kumaş tavanlı ’üstsüz’ versiyonu, öncelikle ikisi benzinli olmak üzere toplam 4 motor seçeneğiyle Türkiye’de satışa sunuldu. Bu yıl için 100 adetlik satış hedefiyle Doğuş Otomotiv-Audi tarafından ithal edilmeye başlanan Audi A3 Cabriolet, ilk etapta hem manuel hem de S Tronic şanzıman seçeneklerine sahip 1.8 TFSI ve 2.0 TFSI benzinli motorların yanı sıra ve 1.9 TDI (manuel şanzımanla) ve hem manuel hem S Tronic şanzıman seçeneğinin bulunduğu 2.0 TDI turbo dizel motorlarla satışa sunuluyor.

Renault Megane CC

Megane CC, hem Coupe hem de Cabriolet özelliklerini taşımasının yanı sıra sahip olduğu cam tavanıyla dikkat çekiyor. Megane CC’de Dynamique ve Privilege olmak üzere 2 ekipman seviyesi, 1.6 16v ve 2.0 16v olmak üzere 2 motor seçeneği sunuluyor. 1.6 16v motor seçeneğinde otomatik vites alternatifi de bulunuyor. 1.6 litrelik 16 subaplı benzinli motor,115 beygir üretirken, 4200 d/d’de maksimum 152 Nm tork elde ediyor. Manuel şanzımanla 0’dan 100 km/s hıza 11.8 saniyede ulaşan aracın maksimum hızı ise saatte 195 kilometre. 2.0 litrelik motor ise 3750 d/d’de 191 Nm maksimum tork üretirken, gücünü yola 6 ileri manuel şanzımanla iletiyor. 0’dan 100 km/s hıza 9.9 saniyede ulaşan aracın maksimum hızı ise saatte 205 kilometre.

Nissan Micra CC

Tasarımı, sunduğu özelliklerle gençlerin ve bayanların beğenisini toplayan Nissan Micra’nın ’üstsüz’ modeli, otomatik açılır cam tavanı ile sadece çarpıcı bir dizayn sunmakla kalmayıp, performansıyla da dikkat çekiyor. Ön tasarımında Micra modeli ile aynı yüze sahip olan Micra CC’nin farkı yan kısma geçildiğinde belirgin bir şekilde ortaya çıkıyor. Üstünü 22 saniyede açan ve sportif görünümünü motorunun sunduğu performans özellikleriyle destekleyen araç, 190 kilometrelik maksimum hıza ulaşabiliyor. Micra modellerinin en hızlısı olan yeni Micra CC’de 110 beygir gücünde 1.6 litre hacimli benzinli motor yer alıyor. Yeni Micra CC, 0’dan 100 kilometreye 10.6 saniyede ulaşıyor.

BMW 1 Serisi Cabrio MW 1 Serisi de sonunda üstünü çıkardı. 22 saniyede Coupe’den Cabrio’ya dönüşen 1 Serisi Cabrio, dört benzinli bir dizel olmak üzere 5 farklı motor seçeneğiyle satışa sunuluyor. 1 Serisi Cabrio’nun en performanslısı versiyonu olan 135i, 6 silindirli benzinli bir güç ünitesine sahip. Çift turbo teknolojisiyle üretilmiş 3.0 litrelik benzinli motor, 5800 d/d’de 306 beygir güç üretirken, 400 Nm’lik maksimum torkunu 1300 ile 5000 d/d’de arasında verebiliyor. 0-100 km/s hızlanmasını 5.6 saniyede tamamlayan 135i Cabrio, maksimum 250 km/s saat (limitli) hıza ulaşabiliyor.

Opel Astra TwinTop

Orta sınıfın en önemli üyelerinden Astra Twintop, Opel’i çetin bir mücadelenin yaşandığı Coupe-Cabrio sınıfında da temsil ediyor. Astra TwinTop’ta 1.6 litre 105 beygir, 2.0 litre Turbo 200 beygir benzinli ve 1.9 litre 150 beygir dizel olmak üzere 3 farklı motor seçeneğiyle satışa sunuluyor. Astra TwinTop, sportif, keskin ve güçlü tasarımının yanı sıra dört koltuk kapasitesi ile dikkat çekiyor. Tek tek ve ayrı ayrı tavan bölümleri, klasik konseptlerden daha küçük ve sonuçta bagajda yer tasarrufu sağlayacak şekilde katlanabilir özellik taşıyor. Bu özellik sayesinde bagajda az yer kaplayan tavan, iç mekan genişliği avantajı sağlıyor. Tavan kapalı iken 440 litrelik bagaj hacmine sahip olan Astra TwinTop tavanı açılınca 205 litrelik bir bagaj hacmi ortaya çıkıyor.

Ford Focus CC

Türkiye yollarına geçtiğimiz ay çıkan yeni Focus Coupe Cabriolet (CC) ile Ford Focus ailesi tamamlandı. Ford’un
/images/100/0x0/55eb4258f018fbb8f8b5987d
kinetik tasarım anlayışının yanı sıra İtalyan Pininfarina’nın imzasını taşıyan yeni Focus CC, 1.6 litre 100 beygir ve 2.0 litre 145 beygir Duratec benzinli motor senekleriyle satışa sunuluyor. Metal tavanını 29 saniyede açan yeni Focus CC’nin yeni üç boyutlu motor kapağı ikonik ters trapezoid ön ızgarayla uyumlu bir görünüm sergilerken, hem üst hem de alt ızgaralarda kullanılan krom çerçeve dikkatlerden kaçmıyor. Tavan kapalıyken yeni Focus CC sınıfının en iyisi olan 534 litrelik bagaj kapasitesi sunuyor. Açılabilir tavan bagajdayken bile katlanmış tavanın altında 248 litrelik bir yükleme alanı bulunuyor.

Mini Cooper Cabrio

Mini Cooper da ’üstsüz’ olmayı seven modeller arasında yer alıyor. 4 silindirli 1.6 litre hacminde benzinli motorun görev yaptığı otomobil, 0-100 km/s hızlanmasını 9.8 saniyede tamamlıyor. Aracın azami hızı ise saatte 193 kilometre. 6000 devirde 115 beygir güç üreten motor, 4500 devirde 150 Nm’lik tork verebiliyor. Aracın 100 kilometrelik ortalama yakıt tüketimi ise 7.3 litre.

Audi A4 Cabriolet

Yeni A4 Cabriolet, çarpıcı, tek çerçeveli ızgarası ile dikkat çekiyor. Tek bir tuşla kumanda edilebilen otomatik mekanizmalı, elektro-hidrolik kumaş tavan 30 km/s’ye kadar hızlarda açılıp kapatılabilme özelliğine sahip. Araçta ikisi benzinli olmak üzere 4 farklı motor görev yapıyor. 255 beygir güç üreten 3.2 FSI V6 motorla donatılmış araç, 0-100 km/s hızlanması 6.8 saniyede tamamlıyor.

Volvo C70 İlk kez 1997 yılında Coupe olarak piyasaya sunulan Volvo C70, yeni nesliyle birlikte üstü de açılabilen bir spor otomobile dönüştü. Sabit bir tavanı bulunmayan yeni model, Yan Darbe Koruma Sistemi (SIPS) sayesinde etkili bir koruma sunuyor. Bu sistem, hem güçlendirilmiş yan darbe hem de devrilme koruması sağlamak için dünyanın ilk kapıya monte edilmiş hava perdesiyle (IC) etkileşimli olarak çalışıyor. Araçtaki üç parçalı toplanabilir çelik tavan, tasarımı ile öne çıkıyor. Dünyaca ünlü İtalyan tasarım firması Pininfarina imzası taşıyan bu tavan, 30 saniyede açılabiliyor. Volvo C70, Türkiye’ye 2.5 litre (220 beygir) ve 2.4 litre (170 beygir) olmak üzere iki benzinli motor seçeneğiyle ithal ediliyor.

Honda S2000 Honda S2000, pürüzsüz kaslı gövdesi ve 240 beygirlik yüksek performanslı eko motoruyla dikkat çeken iki kişilik bir otomobil. S2000’de görev yapan 2.0 litre DOHC VTEC motor, devir kesiciye yakalanmadan dakikada 9000 devire ulaşabiliyor. Litre başına 120 beygirlik gücüyle tüm atmosferik basınçlı motorlardan daha yüksek bir verime sahip olan dünya rekortmeni bu motor, 2000-2004 yılları arasında üst üste 5 yıl kategorisinin en iyi motoru unvanını almayı başardı. Güçlü ve çevreci motoru sayesinde S2000, 0-100 km/s hızlanmasını 6.2 saniyede tamamlarken, 241 km/s’lik maksimum hıza ulaşabiliyor.

Saab 9-3 Convertible

Saab 9-3 modelinin üstü açık versiyonu ’Convertible’, geniş iç yapısı, dinamik görünümü ve zengin donanımı ile sınıfında öne çıkan modeller arasında yer alıyor. Kumaş tavana sahip olan otomobil, farklı tasarımlı stop farları ile sedan kardeşinde ayrılıyor. Hidrolik olarak çalışan soft-top tavan, sadece 20 saniye içinde tamamen açılırken, bu işlemi 30 km/s hıza kadar hareket halinde de gerçekleştirebiliyor.

PEUGEOT 207 CC

Coupe-Cabrio segmentinin doğmasına öncülük eden modellerden biri olan Peugeot 206 CC’nin ikinci jenerasyonu, yenilenen teknik altyapısı ve tasarımı ile 207 CC adını alıp yollara çıktı. 206 CC’nin başarısını sürdürmeyi hedefleyen 207 CC’de 1.6 litre 120, 1.6 litre turbo 150 beygir gücündeki benzinli motorların dışında; 1.6 litre 110 beygir gücünde bir de dizel motor seçeneği görev yapıyor.

Audi TT Roadster
/images/100/0x0/55eb4258f018fbb8f8b5987f

İlk olarak geçtiğimiz yıl içinde tanıtılan Audi’nin TT modelinin üstü açılabilen versiyonu Audi TT Roadster, Türkiye yollarına Nisan ayında çıktı. TT Roadster’da 2.0 litre ve 3.2 litre benzinli motor seçenekleri bulunuyor. 2.0 litre TFSI motor, 200 beygir güç üretiyor. 6.5 saniyede 100 km/s’e hıza ulaşan aracın maksimum hızı da saatte 237 kilometre. 3.2 litre silindir hacimli V6 motor ise ürettiği 250 beygir güç ve 320 Nm tork ile TT Roadster’in 0-100 km/s hızlanmasını 5.9 saniyede tamamlamasını sağlıyor. Her iki motorda da standart olarak altı ileri manuel şanzıman sunuluyor.

BMW 3 Serisi Cabrio
/images/100/0x0/55eb4258f018fbb8f8b59881


BMW’nin yeni 3 Serisi Cabiro modeli, atletik çizgileri ve teknik özellikleriyle dikkat çekiyor. Sedan, Touring ve Coupe’den sonra serinin dördüncü versiyonu olan Cabrio, üç benzinli iki dizel olmak üzere beş farklı motor seçeneğiyle satışa sunuluyor. En güçlü versiyon olan 335i’de 306 beygirlik V6 dizel motor görev yaparken, en performanslı dizel versiyon ise 330d olarak öne çıkıyor. 330d’de görev yapan 3.0 litrelik bu motor 231 beygir güç üretiyor.

Nissan 350Z Roadster

Nissan’ın başarılı spor modeli 350Z, yenilenmiş yüzü ve daha güçlü motoruyla 2007’nin bahar aylarında yollara çıktı. Önemli motor parçalarının yaklaşık yüzde 80’i değiştirilen 350 Z’nin yeni nesil 3.5 litrelik V6 motoru ile gücü, 6800 devirde 313 beygire ve torku 4800 devirde 358 Nm’ye yükseltildi. Bu arada maksimum motor hızı da 500 devir artışla 7500 devire çıktı. 313 beygir beygir gücündeki bu motorla araç, 0-100 km/s hızlanmasını 5.7 saniyede tamamlıyor. Otomobilin maksimum hızı ise saatte 250 kilometre ile elektronik olarak sınırlandırılmış.

Mercedes-Benz SLK
/images/100/0x0/55eb4258f018fbb8f8b59883

Alman üretici Mercedes-Benz, tek kapılı sportif üstsüzü SLK modelini geçtiğimiz aylarda 650 parçasını yenileyerek makyajladı. Makyajlanan yeni nesilde, SLK 200, SLK 280, SLK 350 ve 55 AMG olmak üzere dört farklı motor seçeneği bulunuyor. Bunlardan SLK 350’deki V6 motor eskisiyle aynı hacme sahip olmasına rağmen 33 beygir artırılarak 305 beygire çıkarılırken torku da 10 Nm yükseltilmiş. SLK’nın en düşük motor seçeneği olan 200 Kompresörün motor gücü 21 beygir artırılarak 184 beygire çıkmış. En güçlü motor seçeneğine sahip SLK 55 AMG ise 360 beygir gücüne sahip. Yeni nesil SLK’lar bir önceki modellere göre 100 kilometrede 1 litre civarında daha az yakıt harcıyor.

OPEL GT

General Motors bünyesindeki Pontiac’ın Solstice modeli ile aynı platformda geliştirilen Opel GT, markanın yıllardır ürettiği spor modelleri arasında en hızlısı olma özelliğine sahip. Tasarımı ile tüm dikkatleri üzerine çeken GT, arkadan itişli olması sayesinde sportif kullanımlarda sürücüsüne büyük keyif vaat ediyor. 2.0 litre 240 beygir gücündeki turbo benzinli motor ile donatılan araç 6 ileri manuel şanzımanla ürettiği gücü yola aktarıyor. Kumaş tavan mekanizmasına sahip olan Opel GT çok kısa bir sürede güneşli havalarda üstünü çıkarabiliyor.

Üstsüz fiyatları

ModelBaşlangıç Fiyatı

Alfa Romeo Spider62.000 Euro

Audi A3 Cabriolet44.115 Euro

Audi A4 Cabriolet62.208 Euro

Audi TT Roadster58.544 Euro

Bentley Continental GTC360.000 Euro

BMW 1 Serisi Cabrio52.753 Euro

BMW 3 Serisi Cabrio76.360 Euro

BMW 6 Serisi Cabrio153.348 Euro

Dodge Viper193.744 Euro

Ferrari 430 Spider340.000 Euro

Ford Focus CC33.750 Euro

Honda S200082.320 YTL

Jaguar XK Convertible170.000 Euro

Lamborghini Gallardo Spyder330.000 Euro

Mazda MX-579.100 YTL

Mercedes CLK Cabriolet85.717 Euro

Mercedes SL Serisi154.901 Euro

Mercedes SLK Serisi71.746 Euro

Mini Cooper Cabrio35.784 Euro

Nissan 350Z Roadster79.990 Euro

Nissan Micra CC44.050 YTL

Opel Astra TwinTop47.871 YTL

Opel GT48.500 Euro

Opel Tigra TwinTop48.988 YTL

Peugeot 207 CC45.914 YTL

Porsche Boxster91.988 Euro

Porsche Carrera Cabriolet176.351 Euro

Renault Megane CC56.550 YTL

Saab 9-3 Convertible51.441 Euro

Smart Cabrio17.927 Euro

Volkswagen Eos56.420 YTL

Volvo C7060.706 Euro

* Fiyatlar firmaların web sitelelerinden alınmıştır.


Soyunma süreleri

Model Süre (saniye)

Honda S20006

BMW Z4 Roadster10

Mazda MX-512

Porsche Boxster12

Mini Cooper 15

Mercedes SL16

Opel Tigra 18

Ferrari F430 Spider20

Mercedes CLK20

Opel AstraTwinTop20

BMW 6 Serisi20

Lamborghini 20

Mercedes CLK20

Porsche Carrera20

Saab 9-3 20

BMW 1 Serisi 22

Mercedes SLK22

Nissan Micra CC22

Megane CC22

Alfa Spider24

Volkswagen Eos25

Ford Focus CC29

Volvo C7030

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!