Oluşturulma Tarihi: Aralık 22, 2004 00:00
küçük sınıf: fIat palIo1998 yılında küçük bir aile otomobili olarak dünyaya gelen Fiat Palio, 2002 yılında makyajlanarak, günümüzdeki görüntüsüne kavuÅŸturuldu. Daha büyük farlar ve stop lambaları, farklı ön panjur tasarımı ve yeni jant ve jant kapakları gibi deÄŸiÅŸiklikler yapılarak daha güncel ve sportif bir görünüm verilen Fiat Palio’nun iç mekanında deÄŸiÅŸiklikler yapılarak farklı bir ön konsola geçildi. Palio’da yeni teknolojiye sahip 1.2 litre 60 beygir, 1.2 litre 16 sübaplı 80 beygir ve sadece Fiat Palio Sporting modelinde bulunan 1.6 litre 120 beygir benzinli motorlar görev yapıyor. Bu benzinli motorların yanı sıra Fiat’ın son teknoloji ürünü multijet isimli turbo-dizel motoru da Fiat Palio’da bulunuyor. 1.3 litrelik bu motor 70 beygir gücü ve yüksek torkuyla, Fiat Palio’nun en çok tercih edilen motor seçeneÄŸi olma konusunda emin adımlarla ilerliyor. 120 beygir gücündeki Fiat Palio Sporting ise gerek güçlü motoru, gerek donanım seviyesi ve gerekse görünüşü ile ilk modern yerli GTI otomobil olma özelliÄŸini taşıyor. Fiat Palio’da 5 ileri vitesli Speedgear isimli bir otomatik ÅŸanzıman opsiyonu da bulunuyor. ‘Go’ ve ‘Feel’ gibi özel seri üretimleri de bulunan Fiat Palio, Türkiye’de geliÅŸtirilen ilk süper 1600 ralli otomobili olarak da dünya parkurlarında Türk otomotiv sektörünün geldiÄŸi noktayı temsil ediyor. GÄ°RÄ°Åž sınıfI: fIat ALBEAFiat Albea, tıpkı makyajlanan Fiat Palio gibi, gerek tasarım gerekse donanım olarak yenilendi. Ön kısmı Fiat Palio ile aynı olan Fiat Albea, modern hatlara sahip. Fiat Albea’da daha büyük ve parlak stop lambalarının yanı sıra farklı jant kapakları ve jantlar kullanılmış. Otomobilin iç mekanı da, yenilenen Fiat Palio ile aynı. Palio’da olduÄŸu gibi motor yelpazesi revize edilen Fiat Albea’da 1.2 litrelik 60 beygir, 1.2 litrelik ve 16 sübaplı 80 beygir ve 1.6 litrelik 103 beygir motor seçenekleri bulunuyor. Bunların yanı sıra Fiat’ın yeni teknoloji ürünü 1.3 litrelik 70 beygir gücündeki multijet isimli turbo-dizel motoru da, Fiat Albea’nın motor seçenekleri arasında. Bu motor seçenekleri Fiat Albea’ya 162 km/s ile 180 km/s arasında deÄŸiÅŸen maksimum sürat ve 14.5 ile 10.8 saniye arasında deÄŸiÅŸen 0-100 km hızlanma zamanları saÄŸlıyor. GeniÅŸ bir bagaj hacmine sahip olan Fiat Albea, kalabalık ailelerin de tercihi olmaya devam ediyor. ‘Speedgear’ otomatik ÅŸanzıman seçeneÄŸi Fiat Albea’da da mevcut. Bu ÅŸanzıman CVT (Continuous Variable Transmission) Sürekli DeÄŸiÅŸken Transmisyon adlı sistemiyle ister 6 ileri manuel ÅŸanzıman gibi, istenirse de otomatik olarak kullanılabiliyor. Ayrıca, ‘drive-by-wire’, deri kaplı direksiyon simidi, ABS, EBD, havayastıkları, elektrikli dikiz aynaları, CD çalar, iki renkli ön konsol, alaşımlı jantlar Albea’nın aksesuvarları arasında bulunuyor.ORTA SEDAN SINIFI: VOLVO S402004 yılının ilk yarısında 2.4 litre ve serinin en güçlü versiyonu olan maksimum 220 beygir güç ve 320 Nm tork kapasiteli T5 versiyonlarıyla Türkiye’de satışa sunulan Volvo S40 modelinin, motor seçenekleri arasına 1.8 litre 120 beygir versiyonu da katıldı. Eski jenerasyon S40’a göre daha sportif bir dış tasarıma sahip olan yeni S40, bir önceki modele oranla daha kısa, fakat aynı zamanda daha geniÅŸ ve uzun dizayn edildi. Birçok noktada güçlendirilmiÅŸ yeni patentli burun tasarımı ve kompakt motor tasarımı çarpışma anında güvenliÄŸi artıran bir unsur olarak göze çarpıyor. DiÄŸer sürücüler ve yayalar için özel tasarımı sayesinde kaza riskini azaltıyor. S40 modelinin farklı tasarım anlayışı iç mekanda da kendini gösteriyor. Özellikle farklı bir tasarıma sahip ‘super-slim’, bağımsız merkezi konsol bölümü şık bir görünüm kazandırıyor. Bu yeni konsol, kabin içinde orta tünel ve gösterge panelini ince bir çizgide birleÅŸtiriyor.ORTA HATCHBACK SINIFI: ALFA ROMEO 147Gerek iç, gerekse dış tasarımında sportif çizgilere ve hatlara yer verilen Alfa Romeo 147’deki kalp ÅŸeklindeki krom ön ızgara, Alfa Romeo’nun klasik modellerine gönderme yapıyor. Ayrıca farların ve stop lambalarının ÅŸekilleri ile kokpit tasarımı da sportif çizgilere sahip. Alfa Romeo 147, iki farklı motor, iki farklı karoser, iki farklı donanım ve yine iki farklı ÅŸanzıman seçeneÄŸine sahip. 5 kapılı 147’nin arka kapı kolları, tıpkı abisi 156’da olduÄŸu gibi C sütununa gizlenmiÅŸ oldukları için, görünmüyorlar ve otomobil üç kapılı izlenimi veriyor. Her ikisi de ‘twin spark’ teknolojisine sahip iki motor alternatifinden 1.6 litre olanı 120 beygir, 2 litre olanı ise 155 beygir güç üretiyor. Alfa Romeo 147, istendiÄŸi takdirde, ‘Selespeed’ isimli 5 ileri yarı otomatik ÅŸanzımanla da satın alınabiliyor. Selespeed versiyonda vitesler manuel olarak vites kolundan veya direksiyonun üzerindeki düğmelerden deÄŸiÅŸtiriliyor. Sistem debriyajı otomatik olarak kontrol ederken, vites deÄŸiÅŸimi otomatik deÄŸil, manuel ÅŸekilde gerçekleÅŸiyor. Tork konkvertörünün olmadığı bu sistem vitesleri otomatik ÅŸanzımandan daha hızlı deÄŸiÅŸtirebiliyor. Alfa Romeo 147’de deri döşeme, yol bilgisayarı, CD, ısıtmalı koltuklar, elektronik klima gibi detaylı bir donanım listesi bulunuyor.ORTA ÃœST SINIFI: ALFA ROMEO 1561998 yılında piyasaya sürülen Alfa Romeo 156, piyasaya çıktığı yıl Avrupa’da yılın otomobili seçilmeyi baÅŸardı. Tasarımıyla dikkat çeken Alfa Romeo 156, geçtiÄŸimiz yıl Giugiaro tarafından makyajlandı. Burun tasarımı diÄŸer Alfa modelleriyle aynı forma sokulan Alfa Romeo 156’nın jant seçenekleri de artırıldı. İç mekanı da deÄŸiÅŸtirilen Alfa Romeo 156, Türkiye’de iki motor seçeneÄŸi ile satılıyor. 1.6 litre 120 beygir ve 2 litre 155 beygir gücündeki benzinli motorlar, performansları ve kulaklara hoÅŸ gelen sesleriyle tanınıyorlar. 2 litrelik motora sahip modelde sunulan ‘Selespeed’ ÅŸanzıman türünün ilk örneklerinden. Manuel vites kutusuna sahip bu 156’da debriyaj otomatik olarak çalışıyor. Böylece vites geçiÅŸleri geleneksel debriyajlı manuel ÅŸanzıman kadar hızlı gerçekleÅŸebiliyor. Alfa Romeo’nun konfor ve güvenlik donanımı da bir hayli zengin.üst sınıf: bmw 5 serisiBMW 5 Serisi: GeçtiÄŸimiz yıllarda eski 5 Serisi’nin yerini alan güncel 5 Serisi, tasarımıyla dikkat çekiyor. 5 Serisi’nin deÄŸiÅŸik tasarımlı farları, kaputu ve bagaj ÅŸekli, geleneksel BMW’lere benzemiyor. Bu da BMW 5 Serisi’ne farklı ve sportif bir kimlik katıyor. BMW 5 Serisi, Türkiye’de 5 farklı motor alternatifiyle satılıyor. Benzinli motorlardan 2 litre hacimli olanı, 170 beygir gücüyle 5.20i’de, 2.5 litre hacimli olanı, 192 beygir gücüyle 5.25i’de, 3 litre hacimli olanı, 231 beygir gücüyle 5.30i’de, ve 4.4 litre hacimli olanı, 333 beygir gücüyle 5.45i’de görev yaparken, serinin tek dizel motoru olan, 3 litrelik turbo-dizel güç ünitesi, 218 beygir gücüyle 5.30d’de görev yapıyor. Çok geniÅŸ bir donanım listesine sahip olan BMW 5 Serisi, bu ekstra donanımlar sayesinde kiÅŸiye özel hale getirilebiliyor. BMW 5 Serisi, sportif sürüşe olan yatkınlığıyla da dikkat çekiyor.mpv sınıfI: ford focus c-maxFord Focus ailesinin son üyesi Ford Focus C-Max’in diÄŸer Focus modellerinden bir farkı var. O da platformu. Güncel Focus ailesinin bir üyesi olmasına raÄŸmen, 2005 yılında piyasaya çıkacak olan yeni Focus ailesinin platformuna sahip olan Ford Focus C-MAX, özellikle yürür aksam bakımından ileri bir teknolojiye sahip. Zaten Ford Focus ailesinin en bilinen özelliÄŸi de yol tutuÅŸ baÅŸarısı. Ford Focus C-Max de, ailenin diÄŸer üyelerine göre biraz daha yüksek olmasına raÄŸmen en az onlar kadar baÅŸarılı yol tutuÅŸ özellikleri sergiliyor. Focus C-MAX, sportif ve şık tasarımıyla da dikkat çekiyor. Araçta yer alan çok kollu alaşım jantlar, kavisli tavan çizgisi ve ‘new edge’ ismi verilen, köşeli hatlar ile oval çizgileri buluÅŸturan genel Ford Focus tasarımı gibi sportif öğeler, bu sınıfta sık rastlanan özelliklerden. Türkiye’de iki farklı motor seçeneÄŸiyle satışa sunulan Ford Focus C-Max, kullanıcılarına hem dizel hem de benzinli motor alternatifi sunuyor. Her ikisi de 1.6 litre hacmindeki bu motorlardan benzinli olanı 100 beygir, turbo beslemeli olan dizel motor ise 109 beygir gücünde. Dizel motor, yüksek tork deÄŸerinin saÄŸladığı baÅŸarılı performansla dikkat çekiyor. Ford Focus C-Max’de otomatik ÅŸanzıman seçeneÄŸi de bulunuyor. Ford Focus C-Max, binek Ford Focus’tan 10 santimetre daha geniÅŸ ve 16 santimetre daha uzun. Böylece, bagaj hacmi 1700 litreye yaklaşıyor.COUPE-CABRIO SINIFI: mercedes slkYenilenen Mercedes SLK, eski SLK serisinden çok daha farklı ve sportif bir görünümle piyasaya çıktı. Öncelikle eski SLK’nın sade ve sıradan görüntüsü yerine, spor otomobil sınıfına uygun, çok daha sportif bir görünüme kavuÅŸturulan Mercedes SLK, tasarım detaylarında aile büyükleri olan abileri SL ve SLR serilerinden izler taşıyor. Kaput tasarımında, çamurluklar, farlar, ön tampon, dikiz aynalarında yer alan sinyaller ve yeni biçimli stop lambalarında farkedilen bu izler, yeni Mercedes SLK’nın çok daha sportif ve agresif görünmesini saÄŸlıyor. Ä°ki kiÅŸilik bir ‘roadster’ olan yeni Mercedes SLK’nın iç mekanı da, eski SLK’nın sedan Mercedes modellerinden alınan klasik tasarımlı kokpitinden çok daha sportif bir tasarıma sahip. Mercedes SLK, sadece görüntüde deÄŸil, sürüş sırasında da sportif olduÄŸunu, sert süspansiyonu ile belli ediyor. Bu özellik, SLK’ya diÄŸer Mercedes’lerden daha farklı bir kimlik kazandırıyor. Otomobilde yer alan ‘air-scarf’ isimli sistem, otomobilin üstü açıkken boyun bölgesine hava üfleyerek, bu bölgede olabilecek rahatsızlıkları önlüyor.Mercedes SLK, Türkiye’de SLK 200 Kompressor ve SLK 350 olmak üzere iki farklı motora sahip model opsiyonuyla satılıyor. 163 ve 272 beygir gücündeki bu motorların gücü tekerleklere otomatik ÅŸanzımanlarla aktarılıyor. Özellikle SLK 350’de görev yapan ‘7 G-Tronic’ isimli, ileri teknoloji ürünü 7 ileri vitesli otomatik ÅŸanzıman sunduÄŸu hem konforlu hem de performanslı sürüş ile dikkat çekiyor.LÃœKS sınıf: BMW 7 SERÄ°SÄ°BMW 7 Serisi, markanın deÄŸiÅŸen tasarım imajının ilk örneÄŸini sunan model olarak biliniyor. Chris Bangle’ın kaleminden çıkan, geleneksel köşeli tasarımlı modellere aykırı BMW’lerin ilki olan BMW 7 Serisi, büyük karoserinin içinde yer alan sportif detaylarla dikkat çekiyor. Bu detaylar arasında büyük boyutlu ve sportif tasarımlı jantlar, ÅŸiÅŸkin çamurluklar ve bombeli çizgileri saymak mümkün. Fakat, 7 Serisi’nin bu sıra dışı görünümü, geçtiÄŸimiz yıl yapılan bir makyajla daha sade bir ÅŸekle kavuÅŸturuluÅŸtu. Ä°ri boyutlu ve dalgalı çizgilere sahip farlar, çıkık tasarımlı bagaj kapağı ve farklı tasarımlı stop lambalarının yanı sıra, BMW 7 Serisi’nin iç mekanı da en az dışı kadar sıra dışı bir tasarıma sahip. Ön konsol, büyük dijital ekranlara ev sahipliÄŸi yaparken, otomobilin tüm birimlerine tek düğmeden kumanda eden ‘i-drive’ özelliÄŸi de, BMW 7 Serisi’nin sofistike özellikleri arasında yer alıyor. BMW 7 Serisi’nin Türkiye’de neredeyse tüm motor alternatifleri satışa sunuluyor. Tam altı farklı motora sahip BMW 7 Serisi’nde iki de turbo-dizel motor yer alıyor. 3 litre 218 beygir ve 3.9 litre 258 beygir gücündeki turbo-dizel motorların yanı sıra, benzinli olarak 3 litre 231 beygir, 3.6 litre 272 beygir, 4.4 litre 333 beygir ve 6 litre 445 beygir gücünde motorlar bulunuyor. KÜÇÜK 4X4 sınıfI: BMW X3Abisi X5’in SUV sınıfında yakaladığı baÅŸarının ardından ortaya çıkan BMW X3, daha küçük boyutları ile kompakt bir SUV. Ön tampon, farlar, arka yan camlar ve stop lambaları gibi detaylarda sıradışı tasarım örnekleri sunan BMW X3, BMW’nin klasik dizayn anlayışının dışında bir görünüm sergiliyor. 2.0 litre turbo-dizel 150 beygir, 2.5 litre 192 beygir ve 3 litre 231 beygir gücündeki benzinli motorlar, BMW X3’ün performansının 5 serisi sedanlara yakın olmasını saÄŸlıyorlar. 3 litre hacimli turbo-dizel motorun gücü 204 beygir, maksimum torku ise 410 Nm. Bu yüksek tork deÄŸeri sayesinde gerek arazide gerekse virajlı yollar ve ÅŸehir trafiÄŸinde son derece atak bir araç olan BMW X3 3.0d, aynı zamanda sakin kullanıldığında sınıfına göre oldukça ekonomik yakıt tüketimi deÄŸerleri yakalıyor. Ä°lk kez BMW X3’de kullanılan ‘X-drive’ 4 tekerlekten çekiÅŸ sistemi ise, her aksa dağıtılan gücü, yol ÅŸartlarına göre sürekli olarak deÄŸiÅŸtiriyor. Bu sayede hem arazi koÅŸullarında hem de asfalt kullanımında yol tutuÅŸ maksimuma çıkıyor. BMW X3, yüksek güvenlik ve konfor donanımıyla da dikkat çekiyor.BÃœYÃœK 4X4 sınıfI: porsche cayenneDiÄŸer Porsche modellerinden çok farklı bir araç olan Porsche Cayenne’in ilk dikkat çeken özelliÄŸi popülaritesi... Konfor ve güvenlik olarak diÄŸer pahalı Alman otomobilleri gibi en üst seviyede yer alan Porsche Cayenne, bir 4x4’ün olması gerektiÄŸi gibi yüksek bir otomobil. Asfalt kullanım göz önüne alınarak geliÅŸtirilen süspansiyon ve alt yapısıyla Porsche Cayenne, bir ÅŸehir 4x4’ü. Bu durumu büyük jantları ve asfalt lastikleri ile belli eden Porsche Cayenne, taşıdığı markanın imajına uygun olarak, performanslı motorlarla donatılıyor. Porsche Cayenne’nin Türkiye’de üç motor versiyonu satılıyor. 3.2 litre hacimli V6 motora sahip Cayenne 250 beygir, 4.5 litrelik V8 motora sahip Cayenne S ise 340 beygir gücünde. Aynı motorun turbo beslemeli versiyonuna sahip Cayenne Turbo ise 450 beygir gücü ile, adeta spor otomobillere meydan okuyor.Â
button