Otomobil severlerin oylarıyla belirlenen 36 aday otomobil kendi segmentlerinde yılın en beğenilen otomobili olmak için hepsi sektörlerinde öncü insanlar tarafından 7 saati bulan bir teste tabii tutuldu. Tabii ki yapılan bu testler yarışmanın kaderine yalnızca katsayı puanı olarak etki ediyor. Yani bu büyük yarışın galibini sizlerin 18 Ocak tarihine kadar vereceğiniz oylar belirleyecek. Otomotiv camiasının da hazır bulunduğu bu test günü tam bir şenlik havasında geçti.
Hürriyet Otoyaşam Gazetesi’nin bu yıl Petrol Ofisi, KİP ve Pirelli’nin sponsorluğunda ikincisini düzenlediği Türkiye’nin en beğenilen otomobilleri yarışması ‘Otobil’de ilk start 21 Eylül tarihinde verilmişti. Bu tarihten Aralık ayı başına kadar 12 farklı kategoride kullanılan halk oylarının sonucunda her segmentin en beğenilen 3 modeli finalist olmayı başardı. Finale kalan bu 36 aday otomobil ise otomotiv sektörü tarafından yakından tanınan ve hepsi temsil ettiği dallarda öncü olan kişilerden oluşan jürimiz tarafından 8 Aralık Perşembe günü Autodrom pistinde bir araya gelerek test edildi ve oylandı. Oldukça hareketli geçen test gününde jüri üyeleri tarafından verilen oylar ise yarışmaya yalnızca katsayı olarak etki ediyor. Yani Otobil yarışmasında her zaman olduğu gibi asıl önemli olan sizlerin kullandığı oylar. Bu nedenle her dalda yarışan ve hayranı olduğunuz modelleri 18 Ocak tarihine kadar devam edecek olan ikinci tur oylamada desteklemeniz büyük önem taşıyor.
NASIL OY KULLANACAKSINIZ
Okuyucularımızın ve otomobil firmalarının yakın ilgi ve desteği ile gerçekleştirdiğimiz Otobil yarışması bu yıl büyük katılımla yine Türkiye’de adından söz ettiriyor. Otobil’de finalist olarak 12 sınıfta ilk üçe kalmayı başaran otomobiller bundan önce aday otomobillerde olduğu gibi oylama bitene kadar her hafta Otoyaşam Gazetesi’nde tanıtılacak. Tanıtımlar ayrıca, Doğan Online (DOL) bünyesindeki www.hurriyetim.com.tr, www.arabam.com ve www.e-kolay.com web sitelerinde de yapılacak. Bu tanıtımlar neticesinde okuyucularımız, beğendikleri otomobilleri web sitelerinde oylayacaklar ve oylamanın sonunda yapılacak çekilişle birbirinden değerli ödülleri kazanmaya hak kazanacaklar. 7 Şubat tarihinde Otobil yarışmasında her segmentin birincisi belli olurken, 14 Şubat Sevgililer Günü’nde birinciliği kazanan modeller Hürriyet Gazetesi’nde açıklanacak.
SİZLERİ BEKLEYEN BÜYÜK HEDİYELER
Otobil yarışmasına oy kullanarak hem sevdiğiniz modelleri birinci yapma şansınız hem de birbirinden değerli hediyeler kazanma şansınız da bulunuyor. İşte bu hediyelerden bazıları: 5 kişiye, 1 çift için WOW oteller zincirinden 6 gece ücretsiz konaklama. 10 kişiye Pirelli’den birer takım T hız grubu lastik. 5 kişiye Sony’den MV 700 araç içi portative DVD oynatıcı. 5 kişiye HP M417 fotoğraf makinesi. 10 kişiye Elektronet’ten Parrot Drive Blue araç kiti. 10 kişiye KİP’ten 250 YTL tutarında hediye çeki. 20 kişiye Petrol Ofisi’nden 100 YTL’lik hediye çeki. 20 kişiye Ziebart Ultra Boya Koruma sistemi.
9 KİŞİLİK JÜRİ TEST ETTİ
Türkiye’de yılın otomobilini belirlemede finalist otomobilleri test eden jüri üyeleri Autodrom pistinde bir araya geldi. Geçtiğimiz yıl 34 otomobil ile yapılan test sürüşünü bu yıl 36 otomobile çıkartıp Türkiye’nin en büyük test sürüşünü gerçekleştirmiş olduk. Otobil’in jüri üyeleri Türkiye Ralli Şampiyonu Volkan Işık, Türkiye Pist Grup Maxi Şampiyonu Ethem Genim, Hürriyet OtoYaşam Gazetesi Yayın Koordinatörü Emre Özpeynirci, Auto Show Yayın Yönetmeni Sümer Demirciler, Otoyaşam yazarı, oyuncu ve yarışçı Ayşe Şule Bilgiç, yarışcı Nuray Esener, Hürriyet Gazetesi Reklam Pazarlama Koordinatörü Altuğ Acar, manken ve yarışçı Tolga Savacı, mimar, sunucu ve co-pilot Gamze Saygı’dan oluştu. Jüri üyeleri Autodrom pistinde finalist otomobilleri deneyerek puanladı. Bu puanlar halkoylarını yalnızca katsayı olarak etkileyecek. Ancak, birincilerin seçilmesinde, halk oylamasının ağırlığı olması nedeniyle, jürinin puanlaması nihai belirleyici olmayacak.
İşte Otobil’de finale kalan 36 otomobilKüçük sınıfta finale kalan modeller: Honda Jazz, Mini Cooper, VW Polo.
Giriş sınıfında finale kalan modeller: Seat Cordoba, Hyundai Accent, Renault Clio Symbol.
Orta Sedan sınıfında finale kalan modeller: VW Jetta, Ford Focus, Volvo S40.
Orta Hatchback sınıfında finale kalan modeller: VW Golf, Audi A3, BMW 1 Serisi.
Orta Üst sınıfta finale kalan modeller: VW Passat, BMW 3 Serisi, Audi A4.
Üst sınıfta finale kalan modeller: BMW 5 Serisi, Audi A6, Mercedes E.
MPV sınıfının finalistleri: Toyota Corolla Verso, Ford Focus C-Max, Mercedes B Serisi.
Coupe Cabriolet sınıfında finale kalan modeller: Mercedes SLK, Porsche Boxster, BMW 6 Serisi.
Lüks sınıfta finale kalan modeller: Mercedes S Serisi, BMW 7 Serisi, Audi A8.
4x4 sınıfında finale kalan modeller: Discovery 3, BMW X3, Jeep Cherokee.
Lüks 4X4 sınıfında finale kalan modeller: BMW X5, Porsche Cayenne, VW Touareg.
Hafif Ticari sınıfın finalistleri: Fiat Doblo, VW Caddy, Mercedes Vito.
Otomobilleri arka arkaya test edip farklarını gördükDokuz kişiden oluşan jürinin Hürriyet Otoyaşam Gazetesi okurları tarafından seçilen 36 modeli test ettiği günde çok önemli anlar yaşandı. Autodrom Pisti’nde jüriye bekleyen modeller sınıflarına ayrılmış ve jürinin yapacağı test sürüşünü bekliyordu. Pistte bir araya gelen 36 otomobil sınıflarına göre teker teker test edilmeye başladı. Bu testler sırasında jürinin en önemli ortak açıklaması ‘modelleri arka arkaya kullanma şansını yakalayarak, otomobiller arasındaki farkları çok net bir şekilde gördükleri’ yönünde oldu. Fiyatları 20 milyardan başlayıp 300 milyara kadar varan modellerin testinde jüri üyeleri ve onları izleyenler oldukça keyifli anlar da yaşadı.
Hürriyet Otoyaşam ekibini kutluyorum
Autodrom Pisti’nde firma yetkilileri de bizleri yalnız bırakmadı. Autodrom Pisti’ne gelerek Otobil yarışmasına verdikleri önemi açıkça vurgulayan firma yetkilileri yapılan testleri de yakından takip etti. Testler sırasında bizimler birlikte olan Volkswagen Binek Araç Marka Genel Müdürü Birgül Ak Karacahisarlı, konuyla ilgili olarak yaptığı açıklamada şunları söyledi: ‘Öncelikle böyle bir organizasyona imza attıkları için Hürriyet Otoyaşam ekibini kutluyorum. Dünyanın bir çok ülkesinde bu tip yarışmalar düzenleniyor. Türkiye’de de böyle bir yarışmanın gerçekleştirilmesi özellikle de yılın en beğenilen otomobilleri seçilirken halk oylamasına baş vurulması otomotiv sektörü için olumlu ve sevindirici bir gelişme. Otobil’in bundan sonra Türkiye’de bu tip uygulamaların da önünü açacak, örnek teşkil edecek bir çalışma olarak sektör içinde önemli bir yere sahip olacağına inancımız sonsuz.’
Kullanıcılara önemli bilgiler aktarılacak
Volkswagen Ticari Araç Pazarlama Müdürü Bülent Güler ise Otobil’e bu yıl hafif ticari araçların da dahil edilmesinin kendilerini çok heyecanlandırdığını söyledi. Güler, sözlerine şu şekilde devam etti: ‘Otomotiv sektöründe önemi her geçen yıl artan hafif ticari araçların tanıtımı açısından kullanıcılara önemli bilgiler bu yarış sayesinde aktarılacak. Volkswagen Caddy’nin finalistler arasında yer alması aslında bu modelimize pazarın gösterdiği ilgiyi bir kez daha bizlere kanıtladı.’
Elma ile armut birbirinden ayrılmalı
İspanyol otomobil markası Seat’ın Genel Müdürü Bahadır Gören ise düzenlenen bu tip organizasyonların özellikle kendileri gibi markalara çok büyük katkı sağladığını söyledi. Gören, şöyle devam etti: ‘Artık hep fiyatın ön plana çıktığı otomotiv sektöründe bunlardan sıyrılmanın ve elmayla-armudun ayrılması gerektiğinin net bir göstergesi aslında bu. Bizde test sürüşü yapan birçok kullanıcı Seat markasını çok seviyor. Dolayısıyla buradan çıkacak olan objektif görüşün bizim gibi markalara çok büyük bir katkısı var.’
Türkiye’de otomobil sevgisinin gelişmesi için çok önemli
Tofaş Ürün Geliştirme adına Özgür Süslü de, test günümüzde bizlerle birlikteydi. Süslü, konu hakkında yaptığı açıklamada şunları söyledi: ‘Bizler genelde ev sahipliği yapmaya alışığız. Ama konuk olmakta güzel bir duyguymuş. Bence çok güzel bir organizasyon. Bir kere Türkiye’nin en büyük basın kuruluşlarından birinin organize ettiği çok kapsamlı bir yarışma. Türkiye’de otomobil sevgisinin gelişmesi için de çok önemli buluyorum. Her otomobil kendi rakipleriyle kıyaslanıyor. Bu çok önemli, çünkü elma ile armut kıyaslanmıyor. Ayrıca ürünlerin başarısı böylelikle tescillenmiş oluyor. Otobil tüketici tercihlerini göz önünde bulundurduğu için çok farklı ve açıkçası bizim önemsediğimiz bir ödül.’
Halkın oy vermesi çok mantıklı
Test gününde bizleri yalnız bırakmayan sanatçılarda vardı. Yerli dizilere yaptığı müzikler ve albümleri ile son dönemlerin en çok konuşulan isimlerinden biri olan Kıraç da test sürüşleri sırasında bizlerle birlikteydi. Kıraç, test günü ve Otobil ile ilgili olarak yaptığı açıklamada şunları söyledi: ‘Bence böyle bir sistem çok mantıklı ve çok hoş. Otomobil hakkında bazı şeyler böylelikle harekete geçirilmiş oluyor, gündemde tutuluyor ve bilgi sahibi olmak açısından çok değerli. Gün geçtikte bu organizasyonun daha fazla gelişeceğini düşünüyorum. Halkın oylaması da çok doğru. Halkın kendisi görerek, bilerek ve tecrübe ederek oy vermesi çok mantıklı.’
Jürinin görüşleriUluslararası boyuta taşınması mümkün
Auto Show Genel Yayın Yönetmeni Sümer Demirciler
‘Farklı sınıflardan 36 otomobili pist ortamında bir araya getirmek hiç kolay bir organizasyon değil. Henüz ikinci kez düzenlenmesine rağmen Otobil, bu konuda gelişerek büyüdüğünü gösteriyor. Okur katılımı, otomobillerin seçimi, puanlama ve aday otomobillere bakıldığında Otobil’in Avrupa’daki örnekleriyle kıyaslanacak boyutta olduğu söylenebilir. Bence, önümüzdeki yıllarda bu organizasyonun uluslararası boyuta taşınması bile mümkün. Ayrıca, bütün otomobillerin aynı anda denenebilmesi, jüri oylarıyla okur seçiminin birleştirilmesi yarışmanın ciddiyetini daha da yükseltiyor.’
Bu kadar otomobili birarada görüp, test etmek çok keyifli
Otoyaşam yazarı, yarışçı ve oyuncu Ayşe Şule Bilgiç
‘Bu kadar çok otomobili bir arada görmek ve test etmek gerçekten çok keyifli. Bunun sonucunda da Otobil seçilecek. Bu nedenle böyle bir jüri içinde olmak da çok güzel. Otomobiller hakkında bilgi sahibi olabilmek de çok iyi. Merak ettiğim otomobilleri de burada kullanma şansı buldum. Hatta onları birkaç tur daha fazla kullanıyorum. Bizim test günümüzde araçlar sınıflarında üçe indirilmiş durumda. Yani biz burada üçlü bir karşılaştırma yaptık. Hem kendi sınıflarının özelliklerini hem de birbirlerinden farklılıklarını düşünerek bir değerlendirme yapıyoruz. Oldukça keyifli ve oldukça önemli bir organizasyon bence.’
Hangi otomobili alayım sorusuna ışık tutuyor
Türkiye ralli şampiyonu Volkan Işık
‘Hürriyet Otoyaşam Gazetesi’nin yapmış olduğu bu organizasyon tüketici açısından bence çok önemli bir yer tutuyor. Çünkü otomobil satışların artan rakamları Türkiye’nin giderek daha otomobilleşmesi anlamına geliyor. Bunun karşılığında otomobil markalarının çıkarmış oldukları yeni modeller ve çeşitlilik otomobil satın almak isteyenleri tabii ki zorluyor. Bana en fazla sorulan sorulardan bir tanesi ‘hangi otomobili satın alayım’dır. Otomobil pazarına bakıldığında bu kadar çok çeşitliliğin olması tabii ki zor.
Seçim yapmak çok kolay değil. Bu nedenle bu yarışmanın önemli bir yeri var. Bu çeşitlilikte ilk sıralarda kendilerine yer bulan modeller önemli bir başarı yakalıyor. Burada halka yönelik bir yarışma olduğu için de çok önemli. Bizim burada yalnızca sonuca bir desteğimiz olacak. Bu çeşitlilikte bu yarışma tüketiciye önemli bir fikir vermiş oluyor.’
Hep hayal ettiğimiz bir organizasyondu
Hürriyet Gazetesi Reklam Pazarlama Koordinatörü Altuğ Acar
‘Çok samimi bir şekilde söyleyebilirim bu Hürriyet gazetesi olarak bizim hep hayal ettiğimiz bir organizasyondu. Ancak otomotiv sektörü krizlerden en fazla etkilenen şanssız bir sektör. Geçtiğimiz yıl sektörün biraz daha dengeli ve stabil büyüdüğünü gördükten sonra bu yarışmayı hayata geçirmeye karar verdik ve ilkini geçen yıl yaptık. İlk organizasyonda gördüğümüz olumlu ilgi ve alakadan, alınan olumlu tepkilerden sonra ikincisini düzenliyoruz. Bu organizasyonun geleneksel bir hale gelmesi isteniyor. Bizim amacımız da bundan sonra geleneksel olarak Otobil’i düzenlemek. Artık Türkiye’de ekonomideki olumlu gelişmelerden sonra otomotivde dar bir aralıkta ciddi bir rekabet olduğunu görüyoruz. Burada genel bir fikir ve genel görüş sunulabiliyor. Bu yarışmaya sponsor olarak istikrarlı olarak katılan firmalar var. Bu tip organizasyonları firmalar olmadan düzenlemek mümkün değil. Görüyoruz ki firmalar bu organizasyonu desteklemeye devam edecek. Geçtiğimiz yıl kendi sınıfında birinci olan bazı araçlar yarışma sonundaki ilanlarında özellikle Otobil seçildi diye söz ettiler. İşte bu bizim amaçladığımız bir şeydi. Bu insanı tabii ki mutlu ediyor.’
Aynı virajda hepsinin performansını gördük
Yarışçı Nuray Esener
‘Otobil yarışmasını umduğumdan çok daha keyifli buldum. Bu test gününde buraya gelip otomobillere binip binip turlayacağız diye düşünüyordum. Ancak aynı parkurda birden fazla otomobili kullanmanın keyfi çok farklıymış. Aynı virajda farklı modellerin neler yaptığını görmek çok keyifliymiş. Bu bana verilmiş gerçekten keyifli bir görev. Bu yarışmada birçok insan oy kullanıyor. Bizim görüşümüzün burada çok az bir desteği olacak ama sonuçta şu şekilde düşünülecek: ‘Bunlar yarışçılar, otomobilleri biliyorlar, benim seçtiğim otomobile puan vermişler’. Bizi bu işi biliyor yönünde baktıkları için jüri üyeliğini aldılar. İnsanlarda bizle aynı otomobili oyladıklarını gördüklerinde fikirlerimize önem vereceklerdir.’
Seçilen otomobil firmalara kazanç olarak geri dönecek
Mimar, sunucu ve co-pilot Gamze Saygı
‘Bu bizim için çok güzel ve keyifli bir gün. Benim görüşlerime değer verildiği ve seçildiğim için çok mutluyum. Bence bu bulunmaz bir fırsat. Çünkü otomobillerin her birini bazı yerlerde denedik, bazılarının sahibi olduk. Bu nedenle tanıyoruz, biliyoruz ama bu çok farklı bir durum. Her sınıfta üç otomobili birden kullanmak çok keyifli. Bu otomobiller halkın oyları ile seçilip buraya geldi. Otomobil bir sektörü ticari kaygıların yaşandığı bir durumda. Bu kıyaslamanın sonucunda birinci seçilen otomobil firmalarına kazanç olarak geri dönecek. Bu nedenle bence bu yarışma onlar için ticari açından da çok önemli.’
Otobil, otomobilin vizyonunu değiştirecek
Türkiye Pist Grup Maxi Şampiyonu Ethem Genim
‘Türkiye’de otomotiv sektörü Türk ekonomisinin önemli lokomotiflerinden biri oldu. Ancak bu lokomotiflik sadece güzel araçları Türkiye’ye getirmek değil. Tüketiciyi de bilinçlendirmek gerekiyor. Bu anlamda baktığımız zaman Otobil organizasyonu Türkiye’de otomotiv sektörünün vizyonunu değiştirecek bir organizasyon. Bu anlamda tüketici, üretici ve ithalatçı markalar tüketici ile bu tip organizasyonlarda buluşabilecek. Bu sektörün gelişmesine ve daha bilinçli tüketicilerin olmasını sağlayacak. Hürriyet gazetesi bu işe öncü oldu, diğerlerinin de bu tip işler yapacağını düşünüyorum. Tüm markalar imajlarını ileriye taşımak için ciddi bütçelerle çeşitli aktiviteler yapıyorlar. Otobil’de marka imajını ileriye götürmek için çok önemli. Bu tip organizasyonlar otomotiv sektörünün podyumudur ve her markanın bu podyuma çıkması lazım. Sonuçta bu bir yarışma ve hayatta bir yarış. Bence burada herkesin yerini alması lazım.’
Otobil seçilen model artı alır
Oyuncu ve yarışçı Tolga Savacı
‘Bence çok keyifli bir organizasyon. Burada halk tarafından kendi sınıflarında ilk üçe girmiş modeller var. Bizim şansımız ise bunları aralıksız olarak kullanıp gerçekten aralarındaki farkı görebilmek. Biz seçilmişlerin içinde önemli kıyaslamalar yapıyoruz. Performans, yol tutuş, rahatlık, frenler gibi unsurları deneyerek mümkün olduğu kadar puanlama yapmaya çalışıyoruz. Otobil olarak seçilen bir model kesinlikle firma için yararlı olur. Otomobil hakkındaki olumlu bir karar, okuyucu ve tüketiciye de olumlu bir şekilde yansıyacaktır. Buda Otobil seçilen bir markaya kesinlikle bir artı getirecektir.’
Otomotiv firmaları sonucu sabırsızlıkla bekliyor
Hürriyet Otoyaşam Yayın Koordinatörü Emre Özpeynirci
‘İkincisini düzenlediğimiz Otobil, alanında Türkiye’nin en büyük yarışması. Gerekli destek ve ilgiyle daha iyi yerlere geleceğinden eminim. Zaten gidişat da buna açıkça ortaya koyuyor. İlk tur oylamada 170 bine yakın oy ikinci turun rekor seviyeye ulaşacağını bir göstergesi. 12 segmentte finale kalan 36 otomobilin pistte toplanıp jüri üyeleri tarafından yaklaşık 12 saat test edilmesi de yarışmanın ciddiyetini ortaya koyuyor. Firmalarında sonuçları merakla bekleyip 2006 yılındaki kampanyalarında kullanmak istemeleri de çabalarımızın sonucunu veriyor. Otomotiv sektöründe yaşanan yoğun rekabatte, Otobil’in rolünün giderek artacağına inanıyorum.’