17 bin 500 otomobilseverin kullandığı 220 binden fazla oyla belirlenen 12 segmentin en beğenilen modelleri 2 Şubat Perşembe günü Hürriyet Medya Towers’da düzenlenen törenle ödüllerini aldı.
Hürriyet Otoyaşam Gazetesi’nin bu yıl ikincisini düzenlediği Türkiye’nin en beğenilen otomobilleri yarışması Otobil’de ilk start 21 Eylül tarihinde verilmişti. Bu tarihten Aralık ayı başına kadar 12 farklı kategoride kullanılan halk oylarının sonucunda her segmentin en beğenilen 3 modeli finalist olmayı başardı. Finale kalan bu 36 aday otomobil ise otomotiv sektörü tarafından yakından tanınan ve hepsi temsil ettiği dallarda öncü olan kişilerden oluşan jürimiz tarafından 8 Aralık’ta Autodrom pistinde test edildi.
36 OTOMOBİL TEST EDİLDİ
Otobil’in jüri üyeleri Türkiye Ralli Şampiyonu Volkan Işık, Türkiye Pist Grup Maxi Şampiyonu Ethem Genim,
Hürriyet OtoYaşam Gazetesi Yayın Koordinatörü Emre Özpeynirci, Auto Show Yayın Yönetmeni Sümer Demirciler, Otoyaşam yazarı, oyuncu ve yarışçı Ayşe Şule Bilgiç, yarışcı Nuray Esener, Hürriyet Gazetesi Reklam Pazarlama Koordinatörü Altuğ Acar, manken ve yarışçı Tolga Savacı, mimar, sunucu ve co-pilot Gamze Saygı’dan oluştu. Jüri üyeleri Autodrom pistinde finalist otomobilleri deneyerek puanladı. Ancak bu oylamalar halkın oylarını sadece katsayı bazında etkiledi ve yine nihai belirleyici halk oyları oldu. Böylece, 12 segmentin kazanları belirlendi.
220 BİN OY KULLANILDI
İnternet üzerinden yapılan oylamada otomobilseverler,
Türkiye’nin en beğenilen otomobillerini seçmek için en az 5
dakikalık bir süre ayırdılar. Bu süreye rağmen 17 bin 500 kişinin 220 binin üzerinde oy kullanması, Otobil yarışmasına daha doğrusu otomobillere gösterilen önemi ortaya koyuyor. Oy dağılımına baktığımızda ise finalist otomobilleri belirlemek için 12 bin 200 kişi 165 binin üzerinde oy kullanmış. Bu oylamayla 12 segmentin en beğenilen 36 modeli birincilik için mücadele etmeye başladı. Bu aşamadan sonra 5 bin 300 kişi 55 binin üzerinde oy kullanarak nihai sonucu belirledi.
Hediyeleri kazananlar 14 Şubat’ta açıklanacakGeçen yıl olduğu gibi bu yıl da Otoyaşam okuyucularının ve otomobil firmalarının desteğiyle gerçekleştirilen Otobil
yarışmasına ilgi büyüktü. Otobil yarışmasında bu yıl 17 bin 500 otomobilsever, Türkiye’nin en beğenilen otomobillerini seçmek için 220 binden fazla oy kullandı. Petrol Ofisi, KİP ve Pirelli’nin sponsorluğunda Otoyaşam tarafından düzenlenen yarışmada oy kullanan otomobilseverler birçok sürpriz hediye kazanma fırsatına kavuştular. Ödülleri kazananlar ise 14 Şubat tarihinde Hürriyet Gazetesi’nde açıklanacak. İşte süpriz hediyeler:
5 kişiye, 1 çift için WOW oteller zincirinden 6 gece ücretsiz konaklama.
10 kişiye Pirelli’den birer takım T hız grubu lastik.
5 kişiye Sony’den MV 700 araç içi portative DVD oynatıcı.
5 kişiye HP M417 fotoğraf makinesi.
10 kişiye Elektronet’ten Parrot Drive Blue araç kiti.
10 kişiye KİP’ten 250 YTL tutarında hediye çeki.
20 kişiye Petrol Ofisi’nden 100 YTL’lik hediye çeki.
20 kişiye Ziebart Ultra Boya Koruma sistemi.
Bayan otomobilseverler Otobil’e damgasını vurdu Hürriyet Gazetesi Reklam Pazarlama Koordinatörü Altuğ Acar da, bu yılki Otobil yarışmasının iki farklı yönü
bulunduğuna dikkat çekerek, şöyle konuştu: "Bunlardan ilki hafif ticari araç segmentinin eklenmesi, diğeri ise bayanların yarışmaya olan büyük ilgisi. Bütün oylama sürecini yakından takip ettik ve bayan otomobilseverlerin Otobil’e ilgisi dikkat çekiciydi. Hatta, şunu söyleyebilirim ki yarışmanın sonuçlarının belirlenmesinde bayanların önemli bir royü oldu."
Otomotiv sektörü geliştikçe uzman gazetecilik yerleştiHürriyet Otoyaşam Gazetesi Yayın Koordinatörü Emre Özpeynirci, ödül töreninde yaptığı konuşmada, otomotiv sektörünün hızlı gelişimine bağlı olarak doğan Türkiye’nin ilk ve tek haftalık gazetesi Otoyaşam’ın yayın hayatında 2.5
yılı geride bıraktığını söyledi. Otoyaşam’ın 2004 yılında birincisini düzenlediği Türkiye’nin en beğenilen otomobil yarışması Otobil’i geleneksel hale getirmeyi amaçladıklarını belirten Özpeynirci, "Bu yıl oylama sayısından da anlaşılacağı gibi Otobil çok geniş bir kitleye ulaştı" dedi.
1990’lı yılların başında otomobil haberlerinin gazetelerin kısıtlı sayıdaki ekonomi sayfalarında sütün
haber olarak yer aldığını dile getiren Özpeynirci, şöyle konuştu: "Yatırımların, marka ve modellerin artmasıyla birlikte otomotiv sektörü, sütün haberlerden haftada bir yayınlanan tam sayfa köşelere kaydı. Bunun sonucunda otomotiv alanında uzman gazetecilik kavramı dünyada olduğu gibi Türkiye’de de yerleşmeye başladı. Bugün gelinen noktada ise Otoyaşam’ın ardından yayın hayatına başlayan diğer gazetelerin ekleri kapandı ve yeniden tek sayfa dönemine geri
dönüldü. Hürriyet’in farkı ise işte burada ortaya çıkıyor. Grubun en tepesinden, gazetenin üst yönetimine, reklamcısından ekonomi müdürüne kadar Hürriyet’te herkes otomotivin önemini ve gelişimini biliyor, otomotivle ilgili haberler için tek bir sayfanın yetmeyeceğini düşünüyor. Bu da hafta da 10-12 hatta 20-24 sayfayı bulan bir gazetenin ortaya çıkmasını sağlıyor."
Ödül hakkında ne dediler: Otoyaşam, sektörün içinde olduğunu kanıtladı
VW Ticari Araç Pazarlama Müdürü Bülent Güler: "Otobil yarışmasıyla Otoyaşam Gazetesi sektörün içinde olduğunu kanıtladı. Yarışmaya bu yıl Türkiye pazarındaki payı gittikçe artan hafif ticari araç segmenti de dahil edildi. VW Caddy ile bu segmentte ilk ödülü olmaktan son derece mutluyuz ve ’ilkler unutulmaz’ diyoruz."
Türkiye’de aldığımız ilk ödül çok önemli
Mini Pazarlama Yöneticisi Selen Sağıroğlu: "Mini Cooper şimdiye kadar yurt dışında birçok ödül almayı başardı.
Ancak, Otobil yarışmasıyla Türkiye’de aldığımız ilk ödül bizim için çok önemli."
Otobil’in geleneksel olmasını istiyoruz
Seat Pazarlama Müdürü Didem Altuğlu: "Bu yıl ikincisi düzenlenen Otobil’in geleneksel bir yarışma olmasını diliyoruz. Bizim için yoğun bir rekabetin yaşandığı sektörde, Cordoba modeliyle böyle bir ödül almak çok anlamlı."
Rekabet zorlu, kazanmak ise önemli
Audi Pazarlama Müdürü Koray Bebekoğlu: "Otomotiv rekabetin en yoğun yaşandığı sektördür. Böyle zorlu rekabet koşulları altında kazanmak ise çok önemlidir. Bu anlamda A3 ile aldığımız ödülden dolayı çok mutluyuz."
DaimlerChrysler’in izlediği yolun simgesi
Mercedes-Benz Türk Otomobil Satış Kısım Müdürü Şükrü Bedikhan: "MPV segmentinde B Serisi’nin aldığı bu ödül, DaimlerChrysler’in izlediği yolu en iyi şekilde simgeliyor. Mercedes deyince insanların aklına lüks ve spor otomobiller gelir. Bu anlamda farklı ve yeni girdiğimiz bir segmentte ödül almak bizim için son derece önem taşıyor."
Hürriyet ailesi çok önemli bir iş yapıyor
Land Rover Marka Yöneticisi Ayhan Ölçer: "Hürriyet ailesi Otobil gibi bir yarışmayı düzenleyerek çok önemli ve kolay olmayan bir iş yapıyor. Discovery 3, yurtdışında 60’a yakın ödül alma başarısı gösterdi. Ancak, Land Rover için Türkiye’deki bu ilk ödül çok önemli."
İkinci kez seçilmemiz yaptığımız işin göstergesi
Porsche Satış ve Pazarlama Müdürü Mustafa Uluer: "Porsche, 2003 yılında Cayenne modeliyle hiç bulunmadığı bir segmentte girerek çok büyük bir iş yaptı. Cayenne’nin iki yıldır Otobil yarışmasında segmentinin en beğenilen aracı seçilmesi de bunun bir göstergesi."
Otobil’den aldığımız ödül dışarıdakiler kadar değerli
Mercedes-Benz Türk Pazarlama ve Satış Direktörü Eşref Biryıldız: "Mercedes S Serisi pazara sunulduğu kısa süre içerisinde yurtdışında 16 ödül almayı başardı. Otobil tarafından verilen bu ödül ise en az onlar kadar değerli."
Hafif ticari araç sınıfı:VW Caddy 4X4 sınıfı: Land Rover Discovery 3Küçük sınıf Mini Cooper Lüks 4X4 sınıfı: Porsche CayenneGiriş sınıfı: Seat CordobaOrta Sedan sınıfı: Volkswagen JettaOrta Hatchback sınıfı: Audi A3Orta Üst sınıfı: Volkswagen PassatÜst sınıfı: BMW 5 SerisiCoupe Cabriolet sınıfı: Mercedes SLKMPV sınıfı: Mercedes B SerisiLüks sınıf: Mercedes S Serisi