Genel Müdür Sinan ÖZKÖK’ün NISSAN Hindistan Başkanı olarak görevlendirilmesinin ardından, son görevi Citroen Türkiye Genel Müdürü olan Emre DOĞUERİ, NISSAN Türkiye Genel Müdürü olarak atandı. DOĞUERİ, NISSAN’ın Türkiye operasyonları ile birlikte Kuzey Afrika ve Bağımsız Devletler Topluluğu ülkelerinden de sorumlu olacak.
#NissanÖTV ve KDV indirimlerinin devreden kalkacağı 2019 yılında 400 bin adetlik pazar öngörüleri otomotiv sektöründe moralleri bozuyor. Bu doğrultuda sektörün çatı örgütleri Ankara’ya giderek vergi indirimlerinin 18 aylık bir sürede kademeli olarak kaldırılması gerektiğini belirtip, “Çok zor geçecek ilk 6 ay 15 puanlık indirim devam etmeli. Sonraki 6 ay 10 puana, daha sonra 5 puana inerek 18 ay sonunda devreden kalkmalı” talebinde bulundu.
#GazetehaberleriHaziran ayından itibaren büyük kayıplar yaşayan, eylül ve ekim aylarında ise tamamen dibe vuran otomotiv sektörü ÖTV ve KDV indirimiyle birlikte yeniden canlandı. Vergi indirimlerine markaların stokları eritmek için devreye soktuğu kampanyalar da eklenince 1 Kasım’dan itibaren showroom trafiği 4 kat arttı. Sektör yetkilileri kasım sonunda satışların ekime göre 3 kat artarak 60 bin adedin üstüne çıkacağını öngörüyor.
#GazetehaberleriAB’nin Trump’un kararlarına karşı misilleme olarak Japonya ile serbest ticaret anlaşması imzalamasıyla, Japon marka otomobillerin yüzde 10 ucuzlayacağı beklentisini yarattı. Ancak, Japon üreticiler Avrupa’da sattıkları modellerin büyük kısmını Avrupa’daki ve Türkiye’deki tesislerde ürettiği için bu beklenti boşa çıktı.
#OtomotivNissan Türkiye Genel Müdürü Sinan Özkök, vergi sisteminde fiyata bağlı yapının kaldırılması ve sistemin sadeleştirilmesinin büyük önem taşıdığını belirterek, "Burada yeniden motor hacmine bağlı hesaplamaya, 25 Kasım 2016'dan önceki eski yapıya geçilmesi gerek." dedi.
#Otomotiv1981 yılında üretimi resmi olarak sona erdikten tam 32 yıl sonra Nissan’ın bünyesinde uygun fiyatlı bir marka olarak yeniden doğan Japon Datsun, Türkiye’de de satılacak. Hindistan’da fiyatı 5 bin dolardan başlayan Datsun’un 2020 yılından önce Türkiye’ye gelmesi bekleniyor.
#GazetehaberleriTÜRKİYE’de otomotiv sektöründe adeta yerli yönetici rüzgarı esiyor. Otomotiv Distribütörleri Derneği’ne (ODD) üye 45 otomotiv markası var. Bundan 10-15 yıl önceye kadar Türkiye’de yer alan markaların birçoğunun başında yabancı yönetici görev yaparken varken bu sayı bugün itibariyle 1’e düştü. Yani Türkiye’de sadece 1 markanın genel müdürü yabancı. O da Honda Türkiye Başkanı Takuya Tsumura. Geri kalan tüm markaların başında artık Türkler var.
#Takuya Tsumura10 yıldır Türkiye’de C-SUV sınıfının lideri olan Nissan Qashqai yenilenerek hedeflerini yükseltti. Bu yılın 9 ayında Türkiye’de 10 bin adet satan Qashqai, 2016 yılındaki 18 bin adetlik rekoru aşmak için yeni tasarım ve teknolojik özelliklerine güveniyor. Nissan Türkiye Genel Müdürü Sinan Özkök, “Lider bu zorlu sınavı da başarıyla geçecek” dedi.
#Nissan Qashqaiİlk yılında yüzde 21 büyümeyle 32 bin adetlik rekor satışa ulaşan Nissan Türkiye’nin ilk Türk Genel Müdürü Sinan Özkök, “2016’da ÖTV artışını öngörmemiştik. Bu gelişme üzerine kârlılığı ön planda tutmak yerine hızlı hareket edip vergi artışını üstlenerek büyümenin devamını sağladık” dedi.
#Nissan‘Yerli’ veya ‘Milli otomobil’in gündeme gelmesinden bu yana tam 7 yıl 5 ay geçti. Cumhurbaşkanı Erdoğan, Ocak 2011’de Başbakan iken TÜSİAD İstişare Konseyi toplantısında iş dünyasından yüzde 100 yerli otomobil markası geliştirilmesi talebinde bulunmuştu.
#VolvoOtomotiv sektöründe OYAK Renault ve Renault Mais ile faaliyet gösteren OYAK Grubu, yeni yönetim kadrosuyla birlikte çıtayı yükseltti. Fransız ortağı Renault Grubu’nu Türkiye’de daha fazla yatırım yapmaya davet eden OYAK, Nissan ve Dacia markalarını da üretmek arzusunda olduklarını paylaştı.
#NissanGEÇTİĞİMİZ hafta Avrupa Birliği’nin (AB) Türkiye ile 21 yıllık Gümrük Birliği’ni güncellemesi çalışmaları kapsamında özellikle kurucu 7 üye pazarındaki ikinci el araçların Türkiye’ye serbest olarak ithal edilebileceğini yazmış, bu konuda acil önlem alınması gerektiğini belirtmiştim.
#Emre Özpeynirci2016 yılında ekonomiyi sırtlayan Türk otomotiv sektörü, yılın kendileri için en kritik son 2 ayında bir taraftan artan kurun şokunu, diğer taraftan da Maliye Bakanlığı’nın ÖTV’de yapmayı planladığı değişikliğin paniğini yaşıyor. Hürriyet gazetesinin düzenlediği zirvede konuşan sektör temsilcileri, “Artık otomotive yönelik ÖTV artışı Maliye’nin gündeminden çıkmalı. Bu sektörün cezaya değil desteğe ihtiyacı var” çağrısını yaptı.
#OtomotivGeleceği şekillendirmesi beklenen otonom (sürücüsüz) otomobiller artık zenginlerin tekelinden çıkıyor. Bugüne kadar maliyetleri nedeniyle sadece lüks otomobil markaları tarafından geliştiriler otonom araç teknolojileri artık orta ve küçük sınıf araçlara da girdi. Bu alanda bir ilke imza atan Japon Nissan’ın geliştirdiği otonom Qashqai 2017 yılı ortasında Türkiye’de ulaşılabilir bir fiyatla satışa sunulacak.
#NissanRenault’un Türkiye’deki gücü ve etkisi Japon ortağı Nissan’ı da harekete geçirdi. Önce Renault-Nissan’ın CEO’su Carlos Ghosn yatırım sinyalini verdi, ardından Oyak Grubu ortaklık çağrısı yaptı. Tüm bunlarından ardından geçtiğimiz yıl Nissan, Türkiye’deki temsilciliği satın alıp başına 22 yıllık Renault tecrübesi bulunan Sinan Özkök’ü geçirdi. Özkök, “İlk hedefim 2 yıl içinde 40 bin adetlik satışa ulaşmak. Bu olursa yatırım kaçınılmaz” açıklamasını yaptı.
#Renault-Nissan’In CEO’Su Carlos Ghosn