Türkiye 2022 yılı Medya ve Reklam Yatırımları Raporu’na göre toplam yatırımlar rekor düzeyde artarak 63,89 milyar TL’ye ulaştı. Medya yatırımları 52 milyar 92 milyon TL’ye, reklam yatırımları ise 10 milyar 97 milyon TL’ye yükseldi.
#Reklamcılar DerneğiMarketing Türkiye & BoomSonar iş birliğiyle hayata geçirilen ve Dijital Pazarlama İletişimi Platformu’nun (DPİP) destek verdiği Brandverse Awards’ta kazanlar ödüllerine kavuşuyor. 30 Haziran’da Hilton İstanbul Bomonti’de gerçekleşecek olan Brandverse Awards Ödül Töreni’nde pazarlama ve reklam sektörünün en başarılı projeleri ödüllerine kavuşacak. Ödül töreni Brandverse Awards ve Marketing Türkiye YouTube kanallarının da canlı olarak yayınlanacak…
#Brandverse AwardsTürkiye’de Tahmini Medya ve Reklam Yatırımları 2020 Yılı Raporu yayımlandı. Rapora göre; Türkiye’de toplam medya yatırımları 13 milyar 976 milyon TL olarak gerçekleşti.Mecra dışı reklam yatırımları ile beraber, toplam medya ve reklam yatırımları ise bir önceki yıla göre yüzde 24 oranında büyüyerek, 17 milyar 469 milyon TL oldu.
#Medya YatırımlarıDijital Pazarlama İletişimi Platformu Başkan Yardımcısı Ayşen Akalın, reklamda sahtecilik, marka güvenliği gibi konularda yurt dışındaki benzer oluşumlarla iş birliği yaparak çözüm üreteceklerini belirterek; “Ekosistemi sürdürülebilir ve kontrollü bir şekilde büyütmek için çalışacağız” dedi.
#Ayşen AkalınReklamlardaki zararlı toplumsal cinsiyet kalıp yargılarını dönüştürmeyi amaçlayan Unstereotype Alliance Türkiye’nin ilk Genel Kurul toplantısı, UN Women Türkiye koordinasyonunda, Reklamverenler Derneği ve Reklamcılar Derneği’nin yanı sıra imzacı 13 reklamveren ve paydaşların katılımıyla online olarak gerçekleştirildi. Çalışmalarıyla reklam ve medya içeriğini eşitlikten yana değiştirerek dünyaya örnek olmayı hedefleyen oluşumun 2 yıl görev yapacak ilk Yönlendirme Komitesi üyeleri; Reklamverenler Derneği, Reklamcılar Derneği, Eczacıbaşı Holding, Kantar Media ve Unilever Türkiye olarak belirlendi.
#Unstereotype Alliance TürkiyeTürkiye’de Tahmini Medya ve Reklam Yatırımları 2020 Yılı İlk 6 Ay Raporu yayımlandı. Rapora göre; Türkiye’de toplam Medya ve Reklam Yatımları, 7 milyar 867 milyon TL oldu. Bununla birlikte medya yatırımları ise yine bu yılın ilk 6 aylık döneminde, 6 milyar 294 milyon TL olarak gerçekleşti.
#MedyaTürkiye’de Tahmini Medya ve Reklam Yatırımları 2019 Yılı Raporu yayımlandı. Rapora göre; Türkiye’de toplam medya ve reklam yatımları, bir önceki yıla göre yüzde 6,2 oranında büyüyerek, 11 milyar 49 milyon TL oldu. Bununla birlikte medya yatırımları ise 2019 yılı sonunda, 2018 yılının aynı dönemine göre yüzde 5,6 oranında artarak, 8 milyar 839 milyon TL olarak gerçekleşti.
#Tahmini Medya Ve Reklam Yatırımları 2019 Yılı Sonu RaporuDünya Reklamverenler Federasyonu (WFA) CEO’su Stephan Loerke, toplumsal cinsiyet eşitliği konusunda dünya çapında kararlar alındığını ve işe alımdan pazarlama stratejisinin kurgulanmasına kadar tüm aşamalarda “eşitlik” hassasiyeti taşınacağını söyledi.
#Dünya Reklamverenler Federasyonuİş hayatında cinsiyet dengesini sağlamak amacıyla faaliyetlerini yürüten PWN İstanbul’un başlattığı Eşitlik Elçisi CEO’lar Hareketi’ne yerli ve yabancı kurumlar, STK’lar ve kamudan yaklaşık 60 CEO ve C - Level yöneticiden destek geldi. Eşitlik elçileri kurumlarında ve çevrelerinde değişim yaratmak için çalışmalara başladı.
#PWN İstanbulGeçen hafta Genel Kurul Toplantısı’nı gerçekleştiren Reklamverenler Derneği (RDV) Ahmet Pura’yı 5’inci kez başkan seçti. Pura, yeni döneme ilişkin hedefleri anlatırken, “Sektörde şeffaflık ve güvenin sağlanması ve iletişim toplumunda cinsiyet eşitliğinin doğru uygulanması konularında çalışmalarımızı kararlılıkla sürdüreceğiz” diye konuştu.
#Reklamverenler DerneğiReklam verenler Derneği (RVD) Başkanı Ahmet Pura, Türkiye'de reklam yatırımlarının yıllık 2,1 milyar dolar olduğunu belirterek, "Bu rakam dünyayla kıyaslandığında çok düşük. 2,1 milyar dolarlık rakamın en az 5 milyar dolara çıkması gerekiyor." dedi.
#ReklamURYAD A.Ş.’nin sahibi Ulusal Radyo Yayıncıları Derneği (URYAD) yüzde 70 hissesini koruyarak; yüzde 10’unu Reklamverenler Derneği’ne (RVD) yüzde 10’unu Reklamcılar Derneği’ne (RD), ve yüzde 10’unu ise Radyo Televizyon Yayıncıları Meslek Birliği’ne (RATEM) devrediyor. Böylelikle MEK (Müşterek Endüstri Komitesi) yapı kurulmuş olacak ve kurumun adı RİAK olarak değişecek.
#RadyoDÜNYA Reklamverenler Federasyonu (WFA) Yönetim Kurulu üyeliğine seçilen Ahmet Pura, Türkiye’yi global pazarlama iletişimi alanında Reklamverenler Derneği Yönetim Kurulu Başkanı sıfatıyla temsil edecek. Pura’nın Yönetim Kurulu üyeliği ile WFA’in 60 yıllık geçmişinde ilk kez Türkiye’nin temsiliyeti sağlanacak.