Güncelleme Tarihi:
Gıda ürünlerinde sağlık beyanları içeren yanıltıcı reklamların artışı dikkat çekiyor. 2010’da Reklam Kurulu, 43 gıda reklamına yaptırım uyguladı. 2011’de yüzde 100 artışla 87’ye ulaştı. 2012 ekim ayına geldiğimizde, yüzde 100’ün üzerinde bir artış daha göstererek 178’e çıktı” dedi. Reklam Kurulu’nun son beş yıl içinde, sağlık alanında 1.797, gıda alanında 1.444, kozmetik ürünleri alanında 587 başvuruyu incelediğini söyleyen Yazıcı, “Sağlık sektöründeki 981, gıda sektöründeki 420, kozmetik sektöründeki 211 reklam için durdurma kararı verildi. Biz reklamcılık sektörünü, ekonomiyi harekete geçiren önemli güçlerden biri olarak görüyoruz. Ancak tüketici sağlığını ve güvenliğini tehdit eden reklamlara karşı kesin bir tavrın da sahibiyiz” diye konuştu.
ÖLÜMLERE BİLE YOL AÇABİLİR
Bakan Yazıcı şöyle devam etti: “İnternet mecrasındaki reklamlara bakıldığında piyasa, kozmetik veya gıda takviyesi kapsamına giren ürünlerle dolu. Bu tür ürünler reklam ve tanıtımlarda, neredeyse bütün estetik ve sağlık problemlerini çözdüğünü iddia ediyor. Böyle bir şey kesinlikle yok” dedi. RTÜK Başkanı Davut Dursun da, “Son dönemde ‘gizli’ reklamdan çok şikayet var” diye konuştu.
RTÜK yasası bizi zorluyor
REKLAMVERENLER Derneği (RVD) Başkanı Ahmet Pura, “RTÜK yasasında hayalimizi zorlayıcı bazı maddeler var. Dijital pazarlamanın kontrolsüzlüğü de kötüye gidiyor” dedi. Reklamcılar Derneği Başkanı Aytül Özkan ise, “Merdivenaltı ürünlerin pazarlanması konusu sektörün en büyük problemi. Bu ürünler genellikle internet üzerinden tanıtılıyor. El birliği ile denetim mekanizması kurmalıyız” dedi.