Güncelleme Tarihi:
Campaign Türkiye dergisi Nisan sayısında seçim ve siyasi gerginlik döneminin reklam ve pazarlama iletişimine yansımaları ele alındı. Aralarında geçtiğimiz yıl 18.2 milyar dolar gelir elde eden WPP’nin CEO’su Sir Martin Sorrell, Havas Media CEO’su Alfonso Rodés Vilà ve Dentsu Aegis CEO’su Nigel Morris gibi isimlerin olduğu uluslararası reklam ve pazarlama iletişimi devleri, çalkantılı döneme rağmen Türkiye yaratıcı endüstrilerine güvenlerinin tam olduğunu açıkladı. Reklamverenler Derneği (RVD) Başkanı Ahmet Pura da özel röportajda “yatırımlara devam edilmeli” mesajını verdi. Reklam ve pazarlama iletişimi devlerinin Campaign Türkiye’ye verdiği görüşler:
RVD Başkanı Ahmet Pura : “Akılcı önlem alanlar bu işten güçlü çıkar. Akılcı olanlar, tüm yatırımlarını devam ettirecekler. Bence markanın hakiki sahibi bu süreçten sağlıklı çıkacak. Objektif önlem alırsanız, yani yatırımı ve insan yatırımını durdurmazsanız olumlu sonuçlar alma olasılığı çok yüksektir. 2001 krizinde de yaşadık ve orada alınan olumlu dersler vardı. Eğer reklam yatırımını keserseniz doğrudan doğruya marka denen bebeğin büyümesine, organlarının gelişmesine engel olursunuz. Reklam, ürün ve marka için su gibi, gıda gibi bir şey. Kimse sabırsızlık etmemeli. Bir şekilde su akarını bulacak ve bulmalı.”
WPP CEO’su Sir Martin Sorrell: “Tabii ki Türkiye’deki gelişmeler ülke dışındaki insanları bir yönden endişelendiriyor. Ancak bizim Türkiye hakkındaki görüşlerimiz aynı. Bu yıl 120 milyon dolardan fazla geliriyle ve 1000’den fazla çalışanıyla WPP için en hızlı büyüyen pazarlardan biri. Buradaki işimiz reklam, medya yatırımları yönetimi, veri yatırımı yönetimi, halkla ilişkiler, markalaşma ve kimlik yönetimi, sağlık iletişimi ve dijital alanda hızla gelişmeye devam ediyor. Türkiye büyümeye devam ediyor ve eskisi kadar hızlı büyümese de bunun bizim Türkiye operasyonlarımız üzerinde bir etkisi olmadı ve güçlü bir şekilde büyümeye devam ettik.”
Dentsu Aegis Network Americas & EMEA CEO’su Nigel Morris: “Türkiye ekonomisi hala en büyük global ekonomilerden biri olmaya devam ediyor ve büyük uluslararası müşterilerimiz için çok önemli. İletişim pazarı çok iyi kurulmuş ve gelişmiş, bu sebeple, Türkiye ile ilgili stratejimiz değişmedi ve işlerimize ve Türkiye’deki çalışanlarımıza yatırım yapmaya devam edeceğiz.”
Group M Global Başkanı Dominic Proctor: “Yoğun değişimlerin yaşandığı dönemlerde yönetmek hiçbir zaman kolay değildir. Reklamverenler ve pazarlar belirsizliği sevmez; bundan dolayı bizde stabil bir ortam arayışında oluruz. Sosyal değişimler daha farklı. Ancak Türkiye modernleşiyor; yeni bölgesel pazarlar açılıyor ve ekonomide daha fazla insan aktif hale geldi. Bu bizim için heyecan verici bir dönem ve biz Türkiye’ye yatırım yapmaya edeceğiz.”
Havas Media CEO’su Alfonso Rodés Vilà: “Tüm değişimleri, olup biteni tabii ki biz de yakından takip ediyoruz. Söyleyeceklerim yeni şeyler değil; Türkiye önemli bir rol oynuyor ve Avrupa’yla Orta Doğu arasında, her alanda; hem ekonomik hem politik hem de kültürel ve dini alanda gördüğü köprü vazifesi nedeniyle sorumluluğu çok büyük. Benim kişisel düşünceme göre Türkiye Avrupa Birliği için güçlü bir stratejik oyuncu olmalı ve AB de bu konuda tereddüt etmemeli.”
TBWA\Worldwide Başkanı ve CEO’su Tom Carroll: “Türkiye çok dinamik ve önemli iş fırsatları sunan, dünyanın en hızlı büyüyen pazarlarından biri. Uzun vadede hiçbir pazar sabit değildir ve özellikle son on yılda bu değişkenlikle büyük ekonomileri de kapsayan pek çok pazarda karşılaşıldı. Bu nedenle, politik, ekonomik ve sosyal çevrenin getirdiği zorluklar geçici meselelerden ibaret. Eninde sonunda ülke bu problemlerin üzerinden gelecektir. Türkiye’nin geleceğine dair inancımız her zamanki gibi gücünü koruyor.”
Ogilvy&Mather CEO’su Miles Young: “Değişimin, Türkiye gibi gelişen bir ülkede neredeyse kaçınılmaz hatta gerekli olduğunu düşünüyorum. Bu değişimin yarattığı canlılık ve dinamizm, ülkenizin giderek artan şekilde bir çekim merkezi haline gelmesine katkı sağlıyor. Marka diliyle söylersek; Türkiye konumunu güçlendirmeye çalışan büyük ve fazlasıyla dinamik bir ülke. Türkiye’nin giderek gelişip daha da büyüyeceğine çok inanıyorum. Türkiye sadece büyük, kendine yeten ve eğitimli nüfusu nedeniyle değil, aynı zamanda çok önemli stratejik konumu nedeniyle de bir fırsatlar merkezi. Türkiye bizim için en önemli pazarlar arasında üst sıralarda yer almaya devam edecek.”