Güncelleme Tarihi:
Türkiye’nin yoğun gündeminin zaman zaman moralleri bozacak şekilde hızla değişmesinin reklam yatırımlarına da yansıdığını kaydeden Pura, “Reklamverenler, markalarının seçimler ya da siyasi tartışmaların ortasında kalmasından itinayla kaçınırlar. Buna rağmen, reklam yatırımları, 2 seçim ve bol siyasi tartışma içeren 2014 yılında büyümeye devam edecek. Çünkü markalar şirketlerin bebeği gibidir. Her zaman bakıma ihtiyaçları vardır. Dolayısıyla reklamverenin 2 gün, 1 hafta canı sıkılsa da reklam yatırım bütçesini ertelese bile, iptal etmiyor. Bir hafta sonra reklam vermeye devam ediyor” dedi.
YÜZDE 10’UN ÜSTÜNDE BÜYÜME
Türkiye’de reklam yatırımlarının 2013’te 6 milyar lira olduğunu belirten Pura, “Dünyadaki reklam yatırımları 535 milyar doları aştı. Türkiye’nin payı çok düşük. Henüz Türkiye’de pazar, ekonominin büyüklüğüne göre, gerçek potansiyelini yakayabilmiş değil. Pazarın her yıl yüzde 10’un üzerinde büyümesi gerekiyor ve bunu da yapabilecek bir potansiyel mevcut” diye konuştu. Reklamcılık sektörünün 2 sene üstüste yüzde 10’un altında büyümesi halinde ‘herkesin işi bırakması’ gerektiğini söyleyen Pura, “Ancak bu büyük pastanın daha sağlıklı büyümesi için tüm tarafların kendisine yakından bakması gerekiyor. Bir araya gelip ne yanlış gidiyorsa önlem almak şart. Yoksa yüzde 50 daha büyük potansiyeli olan reklam pastasını olabileceğinden küçük tutmuş oluruz” dedi.
20 milyar bulmak mümkün
ŞİRKETLERİN halkla ilişkiler ve pazarlama faaliyetleri için ayırdıkları bütçeler de eklendiğinde Türkiye’de reklam yatırımlarının 10 milyar TL’ye çıkacağını söyleyen Pura, şöyle konuştu: “Yeterli işbirliği ve yeni reklam verenlerin de oyuna katılmasıyla reklam yatırımlarının kısa sürede 20 milyar TL’ye çıkması mümkün. Türkiye’de reklam yatırımlarından en fazla payı yüzde 48.5 ile televizyon alıyor, ikinci sırada ise yüzde 19.5 ile dijital mecra yer alırken, basının pazardan aldığı pay yüzde 19.”
Reklamlarda yeni dönem: Karşılaştırma
BUGÜN yürürlüğe giren Tüketicinin Korunması Kanunu ile Türkiye’de bugüne kadar yapılamayan karşılaştırmalı reklamın da önünü açıldığını kaydeden Ahmet Pura, bu konuda uygulamanın nasıl olacağının büyük önem taşıdığını söyledi. Pura, Tüketici Yasası’nda yer alan karşılaştırmalı reklama ilişkin uygulama detaylarının muhtemelen sonbaharda çıkacak yönetmelikle belirleneceğini söyledi.