ULUSLARARASI Öğrenci Değerlendirme Programı olan PISA, “1985-1990 yılları arasında Paris’te ‘Planlama Müşaviri’ olarak görev yaptığım Ekonomik İşbirliği ve Kalkınma Örgütü (OECD) tarafından üçer yıllık dönemlerde 15 yaş grubundaki öğrencilerin kazanmış oldukları bilgi ve becerileri değerlendiren bir araştırmadır” diyor Rıdvan Karluk.
#PISA1997 yılında Ekonomik Kalkınma ve İşbirliği Örgütü (OECD) tarafından geliştirilmiş bulunan“PISA” (Uluslararası Öğrenci Değerlendirme Programı - Programme for International Student Assessment) adlı sınav ile 15 yaşındaki öğrencilerin başarıları sınanıyor.
#Hürriyet3 Aralık'ta yayınlanan PISA 2018 sonuçlarına göre Türkiye’nin performansı üç yıl önceki değerlendirmeyle kıyaslandığında yükşelişte. ‘Okuma’, ‘matematik’ ve ‘fen bilimleri’ alanlarında yapılan değerlendirmelerde Türkiye yaklaşık 10 sıra kazandı ancak OECD ortalamalarını yine yakalayamadı. Listelerin zirvesindeyse tek bir grupta toplanan Çin’den Pekin, Şangay, Jiangsu, Zhejiang şehirleri yer aldı. Türkiye’de kızlar erkekleri tüm testlerde geride bırakırken, yoksul öğrenciler 76 puan düşük performans gösterdi.
#PISA 2018Ekonomik Kalkınma ve İşbirliği Örgütü’nün (OECD) 15 yaş düzeyindeki öğrencilere matematik, okuma ve fen bilimleri alanlarında üç yılda bir yaptığı Uluslararası Öğrenci Değerlendirme Programı’nın (PISA) 2018 sonuçları açıklandı. 79 ülkeden 600 binin üzerinde 15 düzeyindeki öğrencinin yer aldığı programda Türkiye, PISA 2015’e göre performansını geliştirdi. PISA 2018 sonuçlarına göre Türkiye, OECD ülkeleri içerisinde, üç alanda puanlarını istatistiksel olarak anlamlı artıran üç ülkeden biri oldu. Puanların artışıyla birlikte Türkiye okumada 40; matematikte 42 ve fen bilimlerinde ise 39’uncu olurken, OECD ortalamalarına yaklaşıl.dı.
#OecdEğitimde başarı denince akla ilk Finlandiya gelir. Oysa son yıllarda Güney Kore de eğitimde sessiz sedasız üst sıralara yükseliyor. Güney Kore, Ekonomik İşbirliği ve Kalkınma Örgütü (OECD) tarafından üçer yıllık dönemler halinde, 15 yaş grubundaki öğrencilerin kazanmış oldukları bilgi ve becerileri değerlendiren Uluslararası Öğrenci Değerlendirme Programı olan PISA’da tırmanışa geçti. PISA 2009’da okuma becerileri alanında 539 ortalama puanla en başarılı ülke oldu, PISA 2015’te okuma ve matematik alanında 7’nci, bilim alanında 11’inci sıraya yükseldi.
#EğitimEğitimde başarı denince akla ilk Finlandiya gelir. Oysa son yıllarda Güney Kore de eğitimde sessiz sedasız üst sıralara yükseliyor. Güney Kore, Ekonomik İşbirliği ve Kalkınma Örgütü (OECD) tarafından üçer yıllık dönemler halinde, 15 yaş grubundaki öğrencilerin kazanmış oldukları bilgi ve becerileri değerlendiren Uluslararası Öğrenci Değerlendirme Programı olan PISA’da tırmanışa geçti. PISA 2009’da okuma becerileri alanında 539 ortalama puanla en başarılı ülke oldu, PISA 2015’te okuma ve matematik alanında 7’nci, bilim alanında 11’inci sıraya yükseldi.
#YazarEğitim döneminde bu yıl okulların ne zaman tatil olacağı öğrenciler ve veliler tarafından internette cevap arayan sorular arasında yer alıyor. MEB tarafından belirlenen takvime göre bu yıl yeni eğitim sistemi ile birlikte yarı yıl tatilinin süresi de kısaldı. Peki Okullar ne zaman tatil olacak?
#Okullar Ne Zaman Tatil Olacak?2019 2020 eğitim öğretim dönemi devam ederken, kasım ara tatiline yönelik araştırmalar da hız kazandı. Hem veliler hem de öğrenciler son günlerde kasım tatilinin ne zaman başlayacağını merak ediyor. Özellikle veliler tatil programına göre planlarına şekil verecekler. Milli Eğitim Bakanlığı bu hususta eğitim öğretim dönemi tatil planını erişime açtı. Peki, okullar ne zaman kapanacak? Kasım ara tatili ne zaman olacak?
#Kaç Gün Tatil Yapılacak‘PISA Patronu’ olarak bilinen ve Hürriyet’in sorularını yanıtlayan OECD Eğitim ve Beceriler Başkanlığı Direktörü Andreas Schleicher, Türkiye’de eğitimin geleceğinden umutlu. “Eğitimin daha iyiye gideceğinden çok eminim. Sistemin kapasitesi çok yüksek. Hedefler için kaynaklar yeterli” diye konuşuyor. Schleicher, daha iyi olmak için eğitim vizyonunun ısrarla takip edilmesi, öğrencilerin üzerindeki sınav baskısının azaltılmasını öneriyor.
#OECDEğitim Reformu Girişimi’nin (ERG) yayımladığı Eğitim İzleme Raporu 2019’un ikinci dosyasında ders kitaplarında cinsiyetçi öğelerin yoğun bir şekilde var olmaya devam ettiği vurgulandı. 2019’da yaşanan en önemli gelişmenin mayısta açıklanan ‘ortaöğretim tasarımı’ olduğu belirtilen raporda, ders sayılarının azaltılması olumlu bulundu.
#ERGOECD’nin yeni yayınladığı rapora göre Türkiye’de kendisini okula ait hisseden öğrencilerin oranı yaklaşık yüzde 25 azaldı. PISA kapsamında değerlendirilen ekonomilerin çoğunluğunda benzer bir tablo ortaya çıkarken, Türkiye gerilemenin en fazla olduğu ülke oldu. OECD’ye göre bu düşüşün ardında internet yatıyor. Öğrenciler okulların-daki topluluklarla daha az vakit geçiriyor, sanal dünyayla daha fazla ilgileniyor.
#OECD2019-2020 eğitim öğretim yılı bugün başladı. 18 milyon öğrenci, 1 milyon öğretmen ve velilerle birlikte önemli bir nüfusu yakından ilgilendiren eğitimde çözüm bekleyen birçok sorun var. Ortaöğretim sistemindeki birçok yeniliğin de hayata geçirileceği yeni döneme hangi sorunlarla girildiğini Hürriyet, Eğitim Bir-Sen, Eğitim-Sen ve Eğitim-İş’e sordu:
#GazetehaberleriYaşam becerileriyle desteklenmiş çocuklar; hayata daha güvenli, kendilerine saygılı, sorumluluklarını yerine getiren, hayat amaçlarını belirleyerek bu doğrultuda eğitsel ve kariyer planlarını oluşturmuş ‘mutlu yetişkinler’ olarak hazırlananır. Ancak bu becerilerin gelişmemiş olması çeşitli sorunlara neden olur.
#ÖĞRENCİ“Bana vuruyor, itiyor ve rahatsız ediyorlardı. Kendimi korumak için saldırmayı öğrendim.” “Sınıf arkadaşlarım benim dışımda herkesin Instagram’daki resmini beğeniyor, dışlanmış hissediyorum.” “Annem okulda etek giymemi istiyor ama ben istemiyorum. Çünkü merdivenlerden fotoğraf çekiyorlar.”Türkiye’de çocukların yaklaşık yüzde 19’unun yani her beş çocuktan birinin okullarda akran zorbalığına maruz kaldığı belirtiliyor. Bu konuda en büyük iş öğretmenlere ve ailelere düşüyor. Uzmanlar, “Akran zorbalığının panzehiri sosyal destektir” uyarısında bulunuyor.
#GazetehaberleriOECD’nin PISA 2015 kapsamında Nisan 2017’de yayınladığı üçüncü raporu olan ‘Öğrenci Refahı’na göre Türkiye’de “bir ayda birkaç kez herhangi bir zorbalığa maruz kaldığını” söyleyen öğrenci oranı yüzde 18.6. Türkiye bu oranla OECD’nin 18.7’lik ortalamasının altında. Letonya yüzde 30.6 ile en çok zorbalığın yaşandığı ülke olurken, Yeni Zelanda, Çek Cumhuriyeti, Avustralya ve İngiltere’de de bu oran yüzde 20’nin üzerinde. Amerika’da 4-8’inci sınıf öğrencilerin yüzde 90’ı zorbalık gördüğünü söylüyor, yüzde 10’u bu nedenle okulu bırakıyor.
#Siber ZorbalıkOECD’nin PISA 2015 kapsamında Nisan 2017’de yayınladığı üçüncü raporu olan ‘Öğrenci Refahı’na göre Türkiye’de “bir ayda birkaç kez herhangi bir zorbalığa maruz kaldığını” söyleyen öğrenci oranı yüzde 18.6. Türkiye bu oranla OECD’nin 18.7’lik ortalamasının altında. Letonya yüzde 30.6 ile en çok zorbalığın yaşandığı ülke olurken, Yeni Zelanda, Çek Cumhuriyeti, Avustralya ve İngiltere’de de bu oran yüzde 20’nin üzerinde. Amerika’da 4-8’inci sınıf öğrencilerin yüzde 90’ı zorbalık gördüğünü söylüyor, yüzde 10’u bu nedenle okulu bırakıyor.
#NURAN ÇAKMAKÇIBir üniversite düşünün, öğrencinin refahını, mutluluğunu takip etsin ve akademik başarısını arttırmak için yöntemler geliştirmenin peşini hiç bırakmasın. Finlandiya’daki Aalto Üniversitesi’nin hayata geçirdiği ‘AllWell’ projesi bunu hedefliyor. Proje ekibi direktörlerinden Mikko Inkinen anlatıyor.
#GazetehaberleriTüm dünya Finlandiya eğitimini yakından takip ediyor, örnek alıyor. Biz de ülkenin iki önemli eğitimcisiyle konuştuk. Finlandiya Ulusal Eğitim Ajansı Müşaviri Erja Vitikka, ülkelerin birbirinden öğrenebileceğini söylüyor. Education Finland’ın Direktörü Dr. Lauri Tuomi ise, okul öncesi ve öğretmen eğitiminde Türkiye ile işbirliği kurulabileceğini belirtiyor.
#FinlandiyaEn iyi öğretim ödülü sahibi Harvard Üniversitesi MBA Programı öğretim üyesi Prof. Dr. Felix Oberholzer-Gee, gençlere başarılı olmak istiyorlarsa dünyanın en önemli problemlerine çözüm aramalarını önerdi. Üniversitelere ise bilginin internette zaten olduğunu hatırlatarak, daha fazlasını yapmaları gerektiğini belirtti.
#GazetehaberleriCumhurbaşkanlığı Hükümet Sistemi’nin ilk Milli Eğitim Bakanı Prof. Dr. Ziya Selçuk’un ne gibi yenilikler yapacağı şimdiden merak konusu. Prof. Dr. Selçuk’un projeleri henüz bilinmiyor ama yeni bakanı bekleyen önemli eğitim sorunları var. Liselere yerleştirme, üniversite sınavı, açık lise, eğitimde kalite; başlıca sorunlardan. Bakan Selçuk, geçen hafta ilk kez basın önüne geçtiğinde yol haritasıyla ilgili ufak da olsa ipuçları verdi. Örneğin, çok tepki çeken öğretmen performans sistemiyle ilgili, “İlan edilenin işlevsel olduğunu düşünmüyorum ve böyle bir şeyi bakanlık olarak uygulamayacağız” dedi.
#GazetehaberleriYurtdışında eğitim denildiğinde çoğumuzun aklına yükseköğretim geliyor. Ancak aileler, çocuklarını lise hatta ilkokul işin bile başka ülkelere gönderebiliyor. Türkiye’de ailelere danışmanlık sağlayan kuruluşlar, son yıllarda ortaöğretim düzeyinde de yurtdışına ilginin arttığını belirtiyor. Peki, hangi ülkeler bu alanda ön plana çıkıyor? Başvuru için neler isteniyor? Sizin için Kanada, ABD, İngiltere ve İsviçre’yi araştırdık.
#Yurtdışı Eğitim