Altı yıl süren Citroen Global CEO’luğu görevinde elde ettiği başarılı sonuçlarla dikkatleri çeken Linda Jackson, Peugeot Global CEO’luğu görevine başladığı 2021 yılından sonra ilk kez Türkiye’yi ziyaret etti.
#Peugeot Globalİkinci el otomobil piyasasındaki fiyat hareketliliği yavaşladı. Fiyatları daha da düşürmeyen otomobil sahipleri denge noktasında fiyatlamalara devam ediyor. İşte 500-700 bin lira arasında değişen fiyatlara satılan ikinci el otomobiller…
#OtomobilÖTV matrah düzenlemesi ile otomobil fiyatlarında düşüş yaşandı. Düşen fiyatlar talep artışını beraberinde getirdi. Ancak dünya çapında süren çip krizi nedeniyle artan talep karşılanamıyor. Üretimin durmasına sebep olan çip krizinden son etkilenen ise Toyota Türkiye oldu. Adapazarı’ndaki fabrikada üretime 2 hafta ara veriliyor.
#GazetehaberleriOtomotiv sektöründe yaşanan dalgalanmalar ikinci el pazarını da doğrudan etkiliyor. Pandemi sürecinin yanı sıra büyüyen global yarı iletken çip krizinin de tedarik sıkıntısı yaratması ile birlikte, Türkiye’de ikinci el pazarı yeniden canlandı. Fiyatlar yükselişe geçti, online satış kanalları özel uygulamalara yöneldi.
#GazetehaberleriOtomotiv devleri Avrupa’da otomobil satabilmek için önümüzdeki 5-10 yıl içinde elektrik teknolojisine 300 milyar dolarlık yatırım yapacak. Çünkü 2021’den itibaren karbondioksit (CO²) miktarını kilometre başına 95 grama indirmenin tek yolu elektrikli ve hibrit otomobil geliştirmekte yatıyor. Eğer bunu yapmazlarsa her yıl 1 milyar Euro’nun üstünde ceza ödeyecekler.
#GazetehaberleriKapılarını dün önce dünya basınına açan ‘Cenevre Otomobil Fuarı’nda Türkiye’de üretilen modeller ön plana çıktı. 306 milyon Euro yatırımla Bursa’da üretilen yeni Renault Clio fuarın yıldızlarından biri olurken, yine Bursa’da üretilen Fiat Egea/Tipo Sport ise büyük beğeni topladı. Ayrıca Japon Toyota’nın Sakarya’da ürettiği yeni Corolla Sedan ile C-HR modelleri de dikkat çekti.
#GazetehaberleriElektrikli otomobil markası Tesla’nın 2017 yılında Avrupa’da hızla büyüyüp dev markaları sollaması bardağı taşıran son damla oldu. Özellikle Avrupalı lüks markalar bu gelişme üzerine elektrikli otomobil atağını hızlandırırken, Tesla ile mücadele edecek ilk modellerini yarın kapılarını açacak Cenevre otomobil fuarında dünyaya tanıtacak. Mercedes’ten, BMW’ye Audi’den Jaguar ve Porsche’ye kadar bir çok marka ‘Tesla katilleri’ olarak adlandırılan modelleriyle ‘Şimdi Elon Musk düşünsün’ mesajı verecek.
#CitroenSon günlerde Türkiye’de gündemi ‘yerli otomobil’ meşgul etse de otomotiv sanayinde yeni gelişmeler de yaşanıyor. Tofaş’a Bursa’da üretim ve ihracatta rekorlar kırdıran ‘Egea Ailesi’ne Avrupa ve Türkiye’de hızla büyüyen kompakt crossover (SUV) sınıfında yer alacak 4’üncü bir kardeşin ekleneceği iddia ediliyor.
#BursaSon günlerde Türkiye’de gündemi ‘yerli otomobil’ meşgul etse de otomotiv sanayinde yeni gelişmeler de yaşanıyor. Tofaş’a Bursa’da üretim ve ihracatta rekorlar kırdıran ‘Egea Ailesi’ne Avrupa ve Türkiye’de hızla büyüyen kompakt crossover (SUV) sınıfında yer alacak 4’üncü bir kardeşin ekleneceği iddia ediliyor.
#Fiat10 yıl önceye kadar taklit otomobilleriyle kötü bir şöhrete sahip Çin, kısa sürede dünya otomotivini yönetecek güce ulaştı. Önce tüm devleri yatırımla ülkesine çeken, bu sayede dünyanın en büyük otomobil pazarı olan Asya devi ardından zordaki uluslararası markaları alıp diriltmeye başladı. Elde ettiği tecrübeler sayesinde Çinli markalar yavaş yavaş kabuklarını kırıp dünyayı istilaya hazırlanıyor gibi...
#Otomobil FuarlarıYarın kapılarını açacak Frankfurt fuarına katılımda yaşanan sıkıntı ‘Otomobil fuarları ölüyor mu’ tartışmasını alevlendirdi. Alternatif yakıt teknolojileri konusunda çalışmaların hız kazanması ve yüksek teknolojili otonom araçların devreye girmesi sonucu bazı üreticilerin teknoloji fuarlarına yönelmesi, gelecekte otomobil ve teknoloji fuarlarının tek çatı altında olmasını zorunlu kılıyor.
#FrankfurtSon 6 yıldır dünyanın en büyük otomotiv pazarı olan Çin’in global otomotivdeki gücü her geçen gün artıyor. İsveçli Volvo’yu satın alan, Fransız Peugeot-Citroen’e ortak olan ve Amerikan Jeep’i almak için bastıran Çinli markalar şimdi de elektrikli araç üretimi konusunda global işbirliklerine imza atmaya başladı. Bu doğrultuda Çinli Dongfeng, Renault-Nissan ile ortak şirket kurdu.
#GazetehaberleriSon 6 yıldır dünyanın en büyük otomotiv pazarı olan Çin’in global otomotivdeki gücü her geçen gün artıyor. İsveçli Volvo’yu satın alan, Fransız Peugeot-Citroen’e ortak olan ve Amerikan Jeep’i almak için bastıran Çinli markalar şimdi de elektrikli araç üretimi konusunda global işbirliklerine imza atmaya başladı. Bu doğrultuda Çinli Dongfen, Renault-Nissan ile ortak şirket kurdu.
#PeugeotÇinli otomotiv şirketleri gözlerini global otomotiv markalarına dikti. Çinli Geely’nin İsveçli Volvo’nun tamamını alması, Çinli Dongfeng’in PSA Grubu’na (Peugeot-Citroen) ortak olmasının ardından bir başka Çinli otomotiv şirketi Great Wall (Çin Seddi) ise sürpriz bir şekilde İtalyan-Amerikan ortaklığı Fiat Chrysler Grubu (FCA) bünyesindeki ünlü Jeep markasını satın almak için harekete geçti.
#Great WallBORA Koçak. Nam-ı diğer ‘Bahriyeli.’ Bilmeyenler için 7 yıl Deniz Kuvvetlerinde subay olarak görev yaptıktan sonra ayrılan ve 1996 yılında Hürriyet’te yayınlanan iş ilanıyla otomotiv sektörüne Anadolu Grubu şirketlerinden Çelik Motor’da satış sonrası eğitim sorumlusu olarak adım atan Bora Koçak, geçtiğimiz ağustos ayında yani 20 yıl sonra aynı kurumda başkan oldu.
#Emre ÖzpeynirciGeneral Motors (GM), Opel’i PSA Grubu’na sattıktan sonra, Avrupa’da Cadillac ve Chevrolet’n spor otomobilleriyle lüks sınıfta büyümek istiyor. Bu duruma ilişkin bazı uzmanlar, “Avrupa’da biraz varlığa sahip olmak, hiçbir varlığa sahip olmamaktan daha iyidir” yorumunu yaparken, bazıları ise bu 2 markayı tutmanın GM’e hiç bir yarar sağlamayacağı görüşünde.
#General MotorsAslan logolu Fransız otomotiv devi Peugeot, uzun yıllardır sessiz kaldığı Türkiye’de büyük atağa kalkıyor. Peugeot Türkiye Pazarlama Direktörü Mehmet Akın, çıkış yıllarının 2017 olacağını belirterek, “Özellikle yeni 3008 ve yeni 5008 ile Aslan 2017’de kükreyecek dersek tam yerinde olur. 2017 bizim için dört dörtlük bir yıl olacak ve 40 bin adetlik psikolojik sınırı rahat aşacağız. Hedefimiz yüzde 6 pazar payı yani 55 bin adetlerin üzeri” dedi.
#PeugeotTürkiye’de toplam otomotiv pazarı 2 seçime, kurdaki artışa ve belirsizliğe rağmen yıl sonunda tüm zamanların rekoruna koşuyor. Bunda kuşkusuz en büyük pay ise filo satışları. Bugün toplam satışların yüzde 40’ı yakını filo satışlarından oluşurken, bu alanda satışlarını yükselten rekabette bir adım öne geçiyor. İşte Türk otomotiv pazarının filo analizi...