Güncelleme Tarihi:
Jackson ayrıca Citroen’in kilit pazarlardan olan Çin’de azalan talebe rağmen satışlarını arttırmayı hedeflediğini de sözlerine ekledi.
Önümüzdeki iki yıl içinde üç yeni modelin lansmanını yapmaya hazırlanan Citroen’de Jackson, Reuters ile Citroen’in Paris’teki merkezinde yapılan röportajda “Niş bir strateji belirlemeyeceğim. Yeni modeller yüksek satışları hedefleyecek.” ifadelerini kullandı.
Satışların keskin bir biçimde düşmesinin ardından Carlos Tavares’in PSA’da CEO görevine gelmesiyle birlikte yılın ilk yarısında karlılık oranı artmıştı.
Peugeot modellerinde global satış Temmuz ayında 3.9 oranında artarken, aynı dönemde Citroen satışları 2.7 düşmüş, düşüş Temmuz ayında ise yüzde 14 oranında sürmüştü.
Bu düşüşte büyük bir pazar olan Çin’de borsaların çökmesinin de büyük etkisi olduğunu ifade eden Jackson, “Çin’de neler olduğundan emin değilim, özellikle de son birkaç günde yaşananların ardından. Ancak hepimiz ortamın yumuşamasını umuyoruz.” dedi.
Citroen son on yılda genellikle DS markası ve C5 sedan ile üst segmenti zorlama stratejisini benimserken, DS’in patinajda kalması ve C5’in yerine gelecek yeni bir modelden vazgeçilmesi ile Citroen çok satış yapılan segmentlere yönelmek zorunda kalmıştı.