Trafikte sürücüyü ‘kör eden’ LED farlarla ilgili, sosyal medyada neredeyse her gün yeni bir şikâyet başlığı açılıyor. Denetimlere rağmen halk arasında ‘LED Xenon’ olarak adlandırılan bu farların kullanıcısı giderek artıyor. Çoğu Çin’den gelen ve 800-900 TL’ye alınıp takılan farlar ‘muayene’den de kurtuluyor. Uzmanlar ise sertifikasız bu ürünlerin sağlığı tehdit ettiğini belirterek kullanıcıları uyarıyor.
#XenonTürkiye’nin en büyük sektörlerinden otomotiv sektöründe ara eleman ihtiyacı her alanda büyümeye devam ediyor. Fabrikalar işçi bulmakta zorlanırken onarım tarafında çırak bulunamadığı için ustaların yeri boş kalıyor. Öyle ki, artık futbolcu transfer eder gibi kaporta ustası transfer ediliyor. Sektör temsilcileri, sektörde iyi yetimiş bir çalışanın diğer sektörlere kıyasla daha iyi gelir elde edebileceğini, ilerde ise kendi işini açarak gelirini daha da artırabileceğini belirtiyor.
#OtomobilTürkiye’de elektrikli otomobil satışları yılın ilk 10 ayında geçtiğimiz yılın aynı dönemine göre yüzde 889 artarak 50 bin adede yaklaştı. Ancak, bu araçlar arızalandığında tamir edecek servis ve servis çalışanı sayısı aynı oranda artmadı. Uzmanlar, elektrikli araçlardan anlayan tekniker sayısının yok denecek kadar az olduğunu belirtirken, sürücüler aylar sürecek servis bekleme süreleriyle karşı karşıya kalabilir. Bu işten anlayan elektrik teknisyenlerinin aylık geliri ise 20 bin TL ila 50 bin TL arasında değişiyor.
#Elektrikli AraçTicaret Bakanlığı, elektrikli araç ithalatına yönelik tüketiciyi koruyacak yeni şartlar getirdi. Buna göre, 7 bölgede kendisine ait en az 20 servis kurmayan, en az 40 çağrı merkezi çalışanıyla hizmet vermeyen ve Türkiye’de temsilci bulundurmayan markalar elektrikli araç ithal edemeyecek. AB ve STA yapılan 39 ülke bu düzenlemenin dışında kalacak. “Çin’den bir marka getirip Türkiye’de satarım” döneminin bittiğini belirten uzmanlar, düzenlemeyle olası tüketici mağduriyetlerinin önüne geçileceğini belirtti.
#Ticaret BakanlığıSeçim sürecinin geride kalması ve yeni kabinenin açıklanmasının ardından gerek otomotiv sektörü gerekse otomobil satın almak isteyen vatandaşlar “Yılın geri kalanında otomotiv piyasasını neler bekliyor?” sorusunu sormaya başladı. Yeni dönemi Hürriyet’e değerlendiren sektör temsilcileri, üretim ve satışların seyrini belirleyecek 3 temel kriteri; araç bulunurluğu, döviz kurları, özellikle de fiyatlara doğrudan yansıyan Euro/TL kurunun seyri ve krediye erişim koşulları olarak sıraladı.
#OtomotivYurtdışından Türkiye’ye getirilen fren balataları için distribütörlerden istenen ilave onay sertifikası, oto servis ve sanayi sitelerinde fren balatası bulmayı zorlaştırdı. Ustalar istediği parçayı istediği zaman bulamazken, sürücülerin parça bekleme süreleri arttı. Senelik ihtiyacın yüzde 70’inin yurtdışından karşılandığını belirten uzmanlar, yaklaşık 20 milyon dolar değerindeki fren balatalarının Türkiye’ye girmek üzere gümrüklerde beklediğini söyledi.
#FrenKüresel çapta çip, hammadde ve nakliye krizleriyle boğuşan otomotiv sektöründe yedek parça sorunu büyüyor. Çip krizi ve Uzakdoğu’da yaşanan enerji problemleri nedeniyle ülkemize giren yedek parça sayısı iyice azaldı. Yedek parça bekleme sürelerinin 6 ayın üzerine çıkabileceğini belirten uzmanlar, sürücüleri, araçlarını dikkatli kullanma ve hafif bakımlarını aksatmamaları konusunda uyardı.
#Çip Krizi2021 yılına otomotiv sektör geneli gibi hareketli başlayan satış sonrası sektörü ikinci çeyrekten de ümitli. Sektörde yılın ilk çeyreğinde hem yurtiçi satışlarında hem ihracatta hem de istihdamda artış yaşandı. Kapasite kullanım oranı ortalaması yüzde 83.44’e yükselirken, üretimde de yüzde 13’lük artış yaşandı. İhracatta da dolar bazında yüzde 13.91 oranında artış meydana geldi.
#GazetehaberleriPandemi koşulları altında otomotiv sektörü beklentilerin üzerinde bir yıl geçirdi. Liderler ödüllerini aldı. Türkiye otomotiv sektörü büyürken, Avrupa’da daralma dikkat çekti. 2021 yılının ise geçtiğimiz yılın bir miktar altında olacağı öngörülüyor. Yıl sonu toplam pazar tahmini 700 bin seviyelerinde…
#Gazetehaberleriİstihdam, üretim, ihracat, yan sanayi ve yedek parça gibi farklı kanallar üzerinden ekonominin önemli alanlarından birini oluşturan otomotiv sektörü, yeni tip koronavirüs (Kovid-19) salgınında gösterdiği performansla ülke ekonomisinin lokomotifi olmaya devam ediyor.
#İstihdamKoronavirüs otomotiv sektörünün her alanında etkisini arttırmaya devam ediyor. Sıfır otomobil satışları Türkiye’de de gerilerken, ikinci elde düşen talebe paralel olarak fiyatlar yüzde 5 azaldı. Özellikle Avrupa ülkelerinde virüsün sert etkisiyle otomotiv ihracatında da mart ayında yüzde 28.5’lik gerileme yaşandı.
#GazetehaberleriOtomotiv Satış Sonrası Ürün ve Hizmetleri Derneği OSS’nin Olağan Seçimli İdari ve Mali Genel Kurul toplantısı İstanbul’da yapıldı. 2018 ve 2019 yılı faaliyetlerinin değerlendirildiği Genel Kurul’da, önümüzdeki 2 yıl boyunca görevde olacak yeni Yönetim ve Denetleme Kurulları da belirlendi. OSS Derneği’nin yeni başkanı Ziya Özalp oldu.
#OssOSS Başkanı Rıza Şahin, "Türkiye'nin satış sonrası pazarının büyüklüğü yaklaşık 4,5 milyar dolar seviyesinde. Rakamın bu yıl 5 milyar dolar seviyesini aşması, 2020 yılında da 6,5 milyar dolar seviyesine gelmesi bekleniyor. 2019'a dair temkinli ve iyimser bakış açımızı koruduk ve dövizdeki hareketliliğin azalmasıyla sektörümüz yıla iyi başladı. 2017'deki rakamlara dönmemiz belki biraz zaman alacak ancak yılın kalanında da ciddi bir sıkıntı beklemiyoruz" açıklamasında bulundu.
#Otomotivde SatışıOtomotiv Satış Sonrası Ürün ve Hizmetleri Derneği (OSS) tarafından desteklenen, Taşıt Araçları Yan Sanayicileri Derneği (TAYSAD) ve Otomotiv Endüstrisi İhracatçıları Birliği (OİB) tarafından ortaklaşa düzenlenen 9. Aftermarket Konferansı 25 Mayıs 2018 Cuma günü The Green Park Pendik Hotel’de gerçekleştirildi.
#Otomotiv Endüstrisi İhracatçıları BirliğiOtomotiv Satış Sonrası Ürün ve Hizmetleri Derneği (OSS)’nin 8 Haziran günü yapılan Seçimli Genel Kurulu’nda başkanlığa yeniden Mesut Urgancılar seçildi. Urgancılar, Otomotiv Satış Sonrası Ürün ve Hizmetleri Pazarı’nın hakkettiği itibara kavuşması için Yönetim Kurulu’nun yanı sıra derneğin tüm komiteleri ile birlikte çalışmalarına devam edeceklerini belirterek kendilerine güvenen ve bir dönem daha bu göreve layık gören üyelere teşekkürlerini iletti.
#OSSOtomotiv Satış Sonrası Ürün ve Hizmetleri Derneği (OSS) tarafından desteklenen, Taşıt Araçları Yan Sanayicileri Derneği (TAYSAD) ve Otomotiv Endüstrisi İhracatçıları Birliği (OİB) tarafından ortaklaşa düzenlenen 8. Aftermarket Konferansı 26 Mayıs 2017 Cuma günü The Green Park Pendik Hotel’de gerçekleştirildi. Sektörün önde gelen kurum ve kuruluşlarının katıldığı konferansa,OSS Derneği Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Eyal TARABLUS’un açılış konuşmasında gündeme getirdiği sektörümüzün terminolojisini Türkçeleştirelim önerisi de yer aldı.
#Otomotiv Satış Sonrası Ürün Ve Hizmetleri DerneğiTüyap Fuar Merkezi’nde düzenlenen 11’inci Automechanika Istanbul açıldı. Törende, kürsüye birlikte çıkan Messe Frankfurt İstanbul Genel Müdürü Tayfun Yardım ile Hannover Fairs Turkey Genel Müdürü Alexander Kühnel, iki firmanın işbirliğinde nasıl başarı hikayeleri yazabildiklerine güzel bir örnek verdi.
#Mesut UrgancılarODD Başkanı Ali Bilaloğlu, BTK’nın yeni nesil otomobillerde zorunlu olan acil arama sistemi ‘eCall’da yerli sim kart ve sunucu istemesine itirazları olmadığını belirterek, “Ama bize süre verilmediği için hiçbir yeni otomobil gelemiyor, katma değerli hizmetler sonlandırıldı. Bazı markalar yerli sim kartları fabrikalara gönderip elle araçlara taktırmaya çalışıyor. Süre verilirse istenileni yapar, daha sağlıklı çalışırız” dedi.
#Gazetehaberleri