Otomotiv Sanayii Derneği haberleri sayfasında Otomotiv Sanayii Derneği hakkında son dakika haberler ve güncel bilgiler bulunmaktadır. Toplam 819 Otomotiv Sanayii Derneği haberi, videosu, fotoğrafı ve yazar yazısı yer almaktadır. Geçmişte ve bugün yeni yayımlanan son durum gelişmeleri ile pek çok haber sayfamızdan takip edilebilir.
BYD’nin yatırım kararı ve aldığı teşvikler, Togg da dahil olmak üzere yerli üreticilerin satışlarını etkileyeceği tartışmalarını beraberinde getirmişti. OSD Başkanı Cengiz Eroldu, “Çinlilerin Türkiye’de yapacakları üretimle rekabet edebiliriz. Adil şartlardaki bir rekabette bizim Çin ile bir derdimiz olmaz” diye konuştu.
#Otomotiv Sanayii Derneği2023’te Türkiye için gaza basan Çinliler, sektörü tam anlamıyla karıştırdı. Herkes Çin’den ithal edilen elektrikli araçlara getirilen yeni şartları tartışırken Otomotiv Sanayii Derneği Başkanı Cengiz Eroldu’dan, “Çin’den ithal araçların yalnızca yüzde 20’si elektrikli, yüzde 78’si içten yanmalı. Benzer uygulama içten yanmalılar için de olmalı. Biz rekabete ve Çinlilere karşı değiliz ancak yatırım yapmadan pazarı Çinlilere bırakmayı doğru bulmuyoruz” çıkışı geldi. Eroldu, 2.2 milyar dolarlık ithalata karşılık Çin’e sadece 21 milyon dolar ihracat yapıldığını söyledi.
#ÇinOtomotiv Sanayii Derneği (OSD) ocak-temmuz verilerini açıkladı. Yılın ilk yedi ayında otomotiv üretimi bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 5 artarak 742 bin 969 adet, otomobil üretimi ise yüzde 4 azalarak 434 bin 190 adet olarak gerçekleşti.
#Otomotiv Sanayii DerneğiGeçen yılın sonunda Cumhurbaşkanına kanunla verilen motorlu taşıtlarda ÖTV’yi 3 katına kadar arttırma ve sıfıra indirme yetkisi, dün ilgili ÖTV tebliğine de işlendi. Aslında rutin bir işlem olan bu gelişme ÖTV indirimi gelecek mi sorularını yeniden gündeme getirdi.
#CumhurbaşkanıTürkiye’deki araç parkının karbon haritası ilk kez çıkarıldı. Buna göre, Türkiye yollarındaki araçların yüzde 48’ini oluşturan 8.8 milyon aracın yaşı 11’in üzerinde. Yani çevre kirliliği açısından önemli bir basamak olan ‘Euro 4’ kurallarından önce üretilmiş. Karayolu taşıtlarından çevreye salınan karbonmonoksit gibi zararlı gazlarının yüzde 80’i de bu araçlardan yayılıyor. Uzmanlara göre, çevre kirliliği ve enerji verimliliği açısından 11 yaşın üzerindeki araçların yenilenmesi gerekiyor.
#Otomotiv Sanayii DerneğiOtomotiv Sanayii Derneği (OSD), 2022 yılının ocak-mayıs dönemi verilerini açıkladı. Yılın ilk 5 ayında toplam üretim bir önceki senenin aynı dönemine göre yüzde 4 azalarak 513 bin 887 adet, otomobil üretimi ise yüzde 16.2 azalarak, 296 bin 362 adet olarak gerçekleşti.
#Otomotiv ÜretimiYeni yılda otomobil almak isteyen vatandaşları zamlı fiyatlar bekliyor. Otomotiv sektörü, dünya çapında artan hammadde, enerji ve nakliye maliyetlerini bu aydan itibaren fiyatlara yansıtmaya hazırlanıyor. Sektör temsilcilerine göre, ÖTV matrahları güncellenmezse iç pazarda satışlar 2021’nin bile altında kalabilir.
#ÖTVKÜRESEL otomotiv sanayisi pandeminin başlangıcından beri tedarik sıkıntılarıyla boğuşuyor. Bu sıkıntılar, ihracatının büyük bölümünü AB ülkelerine yapan yerli üreticiyi de zora sokuyor. Mikroçip darboğazı, hammadde artışları ve konteyner sorununun ardından otomotiv sanayisinin yeni gündemi nakliyeyi sağlayacak kamyonlara şoför bulunamaması... İlk önce İngiltere’de ortaya çıkan şoför sıkıntısı Almanya gibi ülkelerde de baş göstermeye başladı.
#Otomotiv Sanayii DerneğiOtomotiv Sanayii Derneği (OSD), ocak-ağustos dönemine ait üretim ve ihracat adetleri ile pazar verilerini açıkladı. Buna göre, yılın sekiz ayında toplam otomotiv üretimi bir önceki yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 14 artarak 814 bin 520 adet, otomobil üretimi de yüzde 6 artarak 511 bin 766 adet olarak gerçekleşti.
#GazetehaberleriOtomotiv Sanayii Derneği (OSD) ocak-temmuz verilerini açıkladı. Yılın ilk yedi ayında otomotiv üretimi bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 11 artarak 705 bin 79 adet, otomobil üretimi yüzde 2 artarak 449 bin 550 adet olarak gerçekleşti. Temmuz ayı ise hem iç pazarda hem de ihracattaki yavaşlama paralel bir şekilde üretimin de gaz kesmesine sebep oldu.
#GazetehaberleriTürkiye’nin AB ve Serbest Ticaret Anlaşması dışındaki ülkelerden elektrikli araç ithalatını zorlaştırdığı düzenlemeye şarj edilebilir hibritler de dahil edildi. Ağırlıklı olarak Çinli üreticileri etkileyen kararla ilgili Otomotiv Sanayii Derneği (OSD) Başkanı Cengiz Eroldu, “Otomobil pazarında yerli araç payının yüzde 25’e gerilediği günümüzde, yerli araç payının korunması ve geliştirilmesi açısından olumlu etki yaratacak” dedi. Otomotiv distribütörleri ise aynı görüşte değil.
#Otomotiv ÜreticileriOtomotiv Sanayii Derneği (OSD) Başkanı Cengiz Eroldu, bazı elektrikli araçların ithalinde, kapsamı genişletilen tebliği tüketicinin korunması, hizmet kalitesinin sağlanması, otomotiv sanayiinin rekabetçiliğinin gözetilmesi ve ekonomi açısından olumlu değerlendirdiklerini söyledi.
#Elektrikli AraçElektrikli araçların geniş kitlelere yayılmasını sağlayacak, uygun fiyatlı ve uzun menzilli modeller geliyor. 2025 itibarıyla B segmentinde birçok yeni nesil modelin piyasaya sürülmesi beklenirken markaların Türkiye’deki ilk hedefi, araçlarını yüzde 10 ÖTV dilimine sokabilmek. Kia Türkiye Genel Müdürü Can Ağyel, kasımda düşük ÖTV diliminde satışa çıkarmayı planladıkları 605 km menzile sahip EV3 ile ilgili, “Fiyat doğru noktada durursa 2025’in önemli elektrikli oyuncularından bir tanesi olur” dedi.
#Elektrikli AraçlarPazara giren yeni markalar, ÖTV matrahlarının Kasım 2022’den bu yana güncellenmemesi ve ‘yerli’ araç projelerindeki geçiş dönemi nedeniyle, Türkiye otomotiv pazarında ithalatın oranı artmaya devam ediyor. Otomotiv Sanayii Derneği’nin son verilerine göre, yılın ilk 7 ayında otomobil pazarında ithalatın oranı yüzde 70’e ulaşırken, hafif ticari araçlarda bu oran yüzde 69’u buldu.
#TeslaBYD’nin yatırım kararı ve aldığı teşvikler, Togg da dahil olmak üzere yerli üreticilerin satışlarını etkileyeceği tartışmalarını beraberinde getirmişti. OSD Başkanı Cengiz Eroldu, “Çinlilerin Türkiye’de yapacakları üretimle rekabet edebiliriz. Adil şartlardaki bir rekabette bizim Çin ile bir derdimiz olmaz” diye konuştu.
#Otomotiv Sanayii DerneğiŞUBAT ayında 105 bin 990 adetle rekor satış serisini sürdüren otomotiv sektörü, üretim ve ihracatta da önemli adetlere ulaşarak ilk çeyrek için pozitif sinyaller verdi.
#Otomotiv İhracatı2023’te Türkiye için gaza basan Çinliler, sektörü tam anlamıyla karıştırdı. Herkes Çin’den ithal edilen elektrikli araçlara getirilen yeni şartları tartışırken Otomotiv Sanayii Derneği Başkanı Cengiz Eroldu’dan, “Çin’den ithal araçların yalnızca yüzde 20’si elektrikli, yüzde 78’si içten yanmalı. Benzer uygulama içten yanmalılar için de olmalı. Biz rekabete ve Çinlilere karşı değiliz ancak yatırım yapmadan pazarı Çinlilere bırakmayı doğru bulmuyoruz” çıkışı geldi. Eroldu, 2.2 milyar dolarlık ithalata karşılık Çin’e sadece 21 milyon dolar ihracat yapıldığını söyledi.
#ÇinTicaret Bakanı Ömer Bolat, İngiltere ile elektrikli araçların menşe kurallarına ilişkin geçiş sürecinin 2026’nın sonuna kadar uzatıldığını duyurmuştu. Bolat, yeni anlaşma ile 615 milyon dolarlık zararın önüne geçileceğini belirterek, bunun Togg’un ihracatı için de önemli bir anlaşma olduğunu vurgulamıştı. Türkiye-Birleşik Krallık Serbest Ticaret Anlaşması’nda (STA) yer alan elektrikli akümülatörler ve elektrikli vasıtalara ilişkin menşe kurallarının 31 Aralık 2026 tarihine kadar esnek şekilde uygulanmaya devam edilmesine ilişkin karar, otomotiv sektörü tarafından da memnuniyetle karşılandı.
#İngiltereTürkiye’de satılan tüm otomobillerin haziran itibarıyla yüzde 80’lik ÖTV dilimine girmesiyle ‘yerli’ üreticinin satışlardaki payı hızla azaldı. Ağustos ayında satılan 66 bin 131 adet otomobilin yüzde 78.1’i ithal otomobillerden oluştu. Bu sonuçla, hem 2023 yılının hem de ağustos bazında son 7 yılın ithal otomobil rekoru kırılmış oldu.
#ÖTVOtomobillerde ÖTV oranlarını belirleyen matrah limitleri Temmuz 2023 itibarıyla geçerliliğini yitirdi. Gelen son zamlarla Türkiye’de satılan tüm otomobiller yüzde 80’lik ÖTV dilimine girdi. Yüzde 40, 50, 60 ve 70’lik ÖTV diliminde otomobil kalmadı. OSD Başkanı Cengiz Eroldu, bu durumun hem ithalatı arttırdığını hem de dar gelirli vatandaşın uygun fiyatlı araca erişimini zorlaştırdığını belirtti.
#ÖTVSeçim sürecinin geride kalması ve yeni kabinenin açıklanmasının ardından gerek otomotiv sektörü gerekse otomobil satın almak isteyen vatandaşlar “Yılın geri kalanında otomotiv piyasasını neler bekliyor?” sorusunu sormaya başladı. Yeni dönemi Hürriyet’e değerlendiren sektör temsilcileri, üretim ve satışların seyrini belirleyecek 3 temel kriteri; araç bulunurluğu, döviz kurları, özellikle de fiyatlara doğrudan yansıyan Euro/TL kurunun seyri ve krediye erişim koşulları olarak sıraladı.
#OtomotivAvrupa’nın 2025 itibarıyla devreye alacağı Euro 7 emisyon standartları, otomotiv üreticilerinin de sürücülerin de canını sıkacak. Araştırmalara göre, yeni standartlar üretim maliyetlerini otomobil başına 2 bin Euro, kamyon başına 12 bin Euro artıracak. Maliyetler tüketiciye daha çok yansıyacak. Yeni motorların yakıt tüketimi de yüzde 3.5 daha fazla olacak. Uzmanlar, yüksek maliyetlerden ötürü 2025’ten sonra içten yanmalı motorlu araç bulmanın zorlaşacağını belirtiyor.
#Euro 7Sıfır araca olan talep Türkiye’deki otomotiv fabrikalarının üretim planlarını da değiştirdi. Fabrikalar talebe yetişmek için neredeyse tam kapasite çalışmaya başladı. Otomotiv sanayisinde kapasite kullanım oranının yüzde 74’e çıktığını belirten OSD Başkanı Cengiz Eroldu, “Bütün fabrikalarımız tam kapasite çalışmaya çalışıyor. Biz üretimi zorluyoruz ama bu talep normal değil. Kimse bu kadar yüksek bir talep için ‘ihtiyaç’ diyemez. Önemli bir kısmı yatırım amaçlı” dedi.
#Cengiz Eroldu2023’te dünya ekonomisinin küçüleceği ve tüketici talebinin azalacağı beklentileri otomotiv sektörünü iç pazar için tek ses yaptı. Son olarak OSD Başkanı Cengiz Eroldu, “2023 belirsizliklerle dolu olacak. Bu dönemi en iyi şekilde geçirmemiz için iç pazarın potansiyelini ortaya çıkaracak ortamın sağlanması ve ihraç pazarlarının çeşitlendirilmesi önem taşıyor” dedi. Sektörün ortak mesajı ise, “Modern vergi sistemiyle iç pazarı büyütelim vatandaş da devlet de kazansın” şeklinde.
#Otomotiv Sektörüİlk kez araç almaya hazırlanan vatandaşlar, ÖTV indirimiyle ilgili son gelişmeleri merak ediyor. Son dönemlerde dolar kuruna bağlı olarak 0. araç ve elektronik ürünlerde fiyatlarda yükseliş yaşanmıştı. Hem araç alacaklar hem de satış hazırlığında olanlar ÖTV indirimi gelip gelmeyeceği ile ilgili açıklamaları yakından takip ediyor. Konuyla ilgili beklenen açıklama Otomotiv Sanayii Derneği Başkanı Cengiz Eroldu’dan geldi. Peki İlk kez araç alacaklara ÖTV indirimi gelir mi? İşte, detaylar…
#ÖTV İndirimi Gelecek MiTOGG’un Gemlik’teki Kampusu’nun açılışına Türkiye otomotiv sektörünün önde gelen isimleri de katıldı. Otomotiv Sanayii Derneği Başkanı (OSD) Cengiz Eroldu, Taşıt Araçları Tedarik Sanayicileri Derneği (TAYSAD) Başkanı Albert Saydam, Otomotiv Yetkili Satıcıları Derneği (OYDER) Başkanı Altuğ Erçiş, Renault Grubu Türkiye CEO’su Hakan Doğu gibi birçok isim Türkiye’nin otomobilinin banttan indirilme törenini yakından takip etti. Ben de sergi ve toplantı alanında karşılaştığım sektör temsilcilerine Togg ile ilgili ilk düşüncelerini sordum. Bununla birlikte, sosyal medya hesaplarından Togg’un gelişini kutlayan sektör temsilcileri oldu. İşte otomotiv cephesinde Togg ile ilgili ilk görüşler:
#OtomobilTedarik sorunları nedeniyle yıl boyunca üretmekte zorlanan otomotiv sanayisi son çeyreğe daha pozitif bir havada başladı. “2022 yılı için en kötüsü geçti gibi” diyen OSD Başkanı Cengiz Eroldu, yerli üreticinin önündeki en büyük ve yeni tehdidin Avrupa’daki resesyon sesleri olduğunu dile getirdi. Eroldu’ya göre, finansmana ulaşım sorunun çözülmesi ve matrahların güncellenmesi gibi adımlarla resesyon riskine karşı iç pazar güçlendirilmeli.
#OtomotivOtomotiv Sanayii Derneği (OSD) ocak-temmuz verilerini açıkladı. Yılın ilk yedi ayında otomotiv üretimi bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 5 artarak 742 bin 969 adet, otomobil üretimi ise yüzde 4 azalarak 434 bin 190 adet olarak gerçekleşti.
#Otomotiv Sanayii DerneğiGaziantep ve Mardin’deki trafik kazaları Türkiye’deki yaşlı ağır ticari araç parkı ve bakımsız araçların yollarda tehlike saçtığı gerçeğini yeniden ortaya koydu. “Fren patlaması diye bir şey yoktur, bakımsız araç vardır” diyen uzmanlar, tonlarca yük taşıyan araçların kaplama lastikler ve zamanında değiştirilmemiş fren ekipmanlarıyla kazaya davetiye çıkardığını belirtti. Türkiye’de 17’yi bulan ağır ticari araç yaş ortalaması ise yaşanan kazalarda bir diğer önemli etken.
#LastikGeçen yılın sonunda Cumhurbaşkanına kanunla verilen motorlu taşıtlarda ÖTV’yi 3 katına kadar arttırma ve sıfıra indirme yetkisi, dün ilgili ÖTV tebliğine de işlendi. Aslında rutin bir işlem olan bu gelişme ÖTV indirimi gelecek mi sorularını yeniden gündeme getirdi.
#CumhurbaşkanıTürkiye’deki araç parkının karbon haritası ilk kez çıkarıldı. Buna göre, Türkiye yollarındaki araçların yüzde 48’ini oluşturan 8.8 milyon aracın yaşı 11’in üzerinde. Yani çevre kirliliği açısından önemli bir basamak olan ‘Euro 4’ kurallarından önce üretilmiş. Karayolu taşıtlarından çevreye salınan karbonmonoksit gibi zararlı gazlarının yüzde 80’i de bu araçlardan yayılıyor. Uzmanlara göre, çevre kirliliği ve enerji verimliliği açısından 11 yaşın üzerindeki araçların yenilenmesi gerekiyor.
#Otomotiv Sanayii Derneği