Rekabet Kurulu, bünyesinde Aptamil, Bebelac ve Bebelac Gold markaları bulunan Numil Gıda’ya rekabeti ihlalden 57 milyon 600 bin lira ceza kesti. Ancak Kurul, Numil’in pişmanlık talebiyle uzlaşma istemesi üzerine cezayı mevzuat uyarınca yüzde 15 indirimle 48 milyon 521 bin liraya düşürdü.
#Rekabet KuruluMigros, İcra Başkanı Özgür Tort’un Dünya Perakende Başkanlığı’nı üstlendiği Consumer Goods Forum (CGF) tarafından GS1 iş birliğinde yürütülen ürün bilgilerinin dijitalleştirilmesi ve standartlaştırılması projesinin Türkiye kanadına öncülük ediyor. GS1 Türkiye Yönetim Kurulu üyesi olan Özgür Tort, çalışmanın küresel işleyişine de katkı sağlayabilmek adına GS1 Global Yönetim Kurulu’na Türkiye’den ilk ve tek üye olarak katıldı.
#İlanhaberNutricia Anne Bebek Beslenmesi Bölge Genel Müdürü Gamze Çuhadaroğlu Türkiye'de bebek başına 16.3 kilogram mama satış hacmine ulaşıldığını Türkiye'de üretim tesisi kurmaları için bu hacmin 30 kilograma çıkması gerektiğini belirtti. Çuhadaroğlu yüzde 20'lik büyüme performansını devam ettirmeleri durumunda 5-6 yıl sonra üretim tesisini düşüneceklerini belirtti. Çuhadaroğlu Yıldız Holding'in Hero hisselerini satıp sektörden çıkmalarına ise üzüldüklerini söyledi.
ÇALIŞAN anne sayısının her geçen gün arttığı Türkiye, yıllık yüzde 19’a ulaşan ortalama büyüme oranıyla dünyanın en hızlı büyüyen mama pazarlarından biri konumuna geldi. Yıllık hacmi 455 milyon TL’yi bulan meyvelisinden sebzelisine, yoğurtlusundan tavuklusuna yenilikçi ürünlerle çeşit sayısı ise 120’ye ulaştı.
Milupa, Bebelac ve Aptamil markalarını bünyesinde barındıran Numil Gıda, Türkiye’de bebek başına 10 kilo olan mama tüketimi iki katına çıktığında Türkiye’de fabrika kuracak. Numil Genel Müdürü Gamze Çuhadaroğlu, “Türkiye’de iki yıl üst üste yüzde 40 büyüdüğümüz taktirde yatırım yapabilecek konuma geliriz” dedi.
Doktor olan babası İsaac Carasso’nun Selanik’te tanışıp, ilaç olarak kullandığı yoğurdu kendi adını vererek ’Danone’ markasına dönüştüren Daniel Carasso, 104 yaşında hayata veda etti. Fransa merkezli Danone’yi dünya devi gıda şirketleri arasında ilk sıralara yerleştiren Daniel Carasso, hem Avrupa’yı hem de ABD’yi yoğurtla tanıştıran kişi olarak biliniyor.
KAVANOZ mama fiyatlarının 2 YTL’den 1 YTL’ye kadar gerilemesi, tüketimin 1200 tondan 1540 tona çıkmasını sağladı. 323 milyon YTL’lik mama pazarından aldığı pay yüzde 7’ye ulaşan kavanoz püre mamaların yıllık satış hacmi de 20 milyon YTL’yi buldu. Bunda, fiyatlarda yaşanan düşüşün yanı sıra, Ülker Grubu’nun Türkiye’de ilk kez kavanoz mama üretimine başlama planı da etkili oldu.
TÜRKİYE dahil 12 ülkeden sorumlu Danone Bebek Beslenmesi Türkiye ve Ortadoğu Bölge Müdürü Özer Bener, yılda 1.4 milyon bebeğin dünyaya geldiği ülkemizde mama pazarının 200 milyon Euro’ya ulaştığını söyledi. Bener, orta vadede Danone’nin Türkiye’de bebek maması üretmeyi planladığını belirtti.