Kavanoza giren mamanın fiyatı indi, daha çok bebeğe ulaştı
Paylaş
LinkedinFlipboardLinki KopyalaYazı Tipi
KAVANOZ mama fiyatlarının 2 YTL’den 1 YTL’ye kadar gerilemesi, tüketimin 1200 tondan 1540 tona çıkmasını sağladı. 323 milyon YTL’lik mama pazarından aldığı pay yüzde 7’ye ulaşan kavanoz püre mamaların yıllık satış hacmi de 20 milyon YTL’yi buldu. Bunda, fiyatlarda yaşanan düşüşün yanı sıra, Ülker Grubu’nun Türkiye’de ilk kez kavanoz mama üretimine başlama planı da etkili oldu.
HER yıl 1.3 milyon çocuğun dünyaya geldiği Türkiye’de, kavanoz mama fiyatlarının 1 YTL’ye kadar gerilemesi, tüketimin bir anda 1200 tondan 1540 tona çıkmasını sağladı. Kavanoz mamalarının tonaj olarak yılda yüzde 9, ciro olarak da yüzde 20 büyüyen 323 milyon YTL’lik mama pazarından aldığı pay da yüzde 7’ye ulaştı. Toplam kavanoz mama tüketimi, 20 milyon YTL’lik satış hacmini yakaladı. Bunda da, Ülker Grubu’nun önümüzdeki iki ay içinde Hero Baby marka kavanoz mama üretimine Türkiye’de başlayacak olması etkili oldu.
Önce fiyat indirdi
Daha Ankara’daki fabrika devreye girmeden Ülker’in geçtiğimiz yılın başından itibaren Hero Baby kavanoz mama fiyatlarını 2 YTL’den 1 YTL’ye kadar düşürmesi, bir anda pazarda rekabeti kızıştırdı. Fiyatta oluşan bu rekabete, diğer kavanoz mama ithalatçısı firmalar da ayak uydurmakta gecikmedi. Milupa ve Bebelac’ın yanı sıra Hipp marka kavanoz mamaların da fiyatları 1.15 YTL’ye kadar çekildi. Böylece, bebe bisküvisi ağırlıklı beslenmenin sağlandığı Türkiye’de, bebek başına 860 gram olan yıllık kavonoz mama tüketimi, son 8 ayda 1 kilo 300 grama kadar ulaştı.
Pazarın lideri
Arkadaşımız Mehtap Özcan’ın yaptığı araştırmaya göre, Türkiye’de bebek maması pazarında 9 markadan oluşuyor. Ülker Hero Baby ve Eti Cicibebe’nin dışındaki markalar, Milupa, Bebelac, Nestle, SMA, Similac, Humana ve Hipp ithal ürünler arasında yer alıyor. Ancak, kavanoz püre mamalarda Ülker, Hero Baby’yle Numil, Milupa ve Bebelac’la Titan da, Hipp’le rekabet ediyor. Numil Gıda, pazardan yüzde 41.3’ü Milupa Organik, yüzde 27’si de Bebelac kavanoz mamalarından olmak üzere toplam yüzde 68.3 pay alırken, Ülker Hero Baby’nin sektörden aldığı pay da yüzde 31.5’i buluyor. Bunun yüzde 24’ünü standart kavanoz mamalar, yüzde 7.5’unu da organik kavanoz mamalar oluşturuyor. Hipp ise yeni girdiği kavanoz mama pazardan aldığı payı artırmaya çalışıyor.
Yerli üretim başlıyor
Bugüne kadar ithal ettiği kavanoz püre mamalarla rekabet eden Ülker, yıl sonuna kadar üretimi Türkiye’deki fabrikasına kaydırmayı planlıyor. Böylece Türkiye’de ilk kavanoz püre mama üretimini de gerçekleştirmeyi amaçlıyor. Pazardaki kavanoz mamalar organik ve standart olarak ikiye ayrılıyor. Pazarda, organik tarımla üretilen içeriğe sahip kavanoz mamalar ile konvansiyonel tarımla üretilen içeriğe sahip mamaların fiyatları da farklılık gösteriyor.
En çok meyvelisi tüketiliyor
Numil’in Danone’den ithal ettiği organik kavanoz maması Milupa’nın 125 gramlık ambalajları 2.45 YTL, standart kavanoz maması Bebelac’ın ise 1.15 YTL’den satılıyor.
Ülker Hero’da ise 125 gram standart kavanoz mamalar 1 YTL, 200 gramlık organik kavanoz mamalar da 2 YTL’ye market raflarında yerini alıyor.
Meyveli, sebzeli ve tatlı olarak çeşitlendirilen mamalar arasında en çok meyveliler tüketiliyor.
Ülker Hero, meyveli, organik, sebzeli, tavuklu ve balıklı kavanoz mama olmak üzere kavanoz mamada toplam 19 farklı çeşitle rekabet ediyor.
Organik mama markası Milupa’nın 15, Bebelac’ın da 16 farklı ürünü bulunuyor.
En fazla tüketim İstanbul’da
Bebek maması sektöründen en fazla payı yüzde 57’yle bebek bisküvileri alıyor.
Bisküvileri, yüzde 17.7’lik payla biberon, yüzde 17.6’lık payla kaşık mamaları izliyor.
Pazarda hızla yaygınlaşan kavanoz püre mamaların payı da daha şimdiden yüzde 7’lere ulaşmış durumda.
Kavanoz püre mamaların yüzde 61’i Marmara Bölgesi’nde tüketiliyor. Tüketimin yüzde 15’i Ege, yüzde 14’ü İç Anadolu, yüzde 6’sı da Akdenizde gerçekleşiyor.
Şehirlerdeki tüketimde İstanbul, yüzde 39’la başı çekiyor. İstanbul’u, yüzde 9’la Ankara, yüzde 6’yla da İzmir izliyor.