RUSYA Devlet Başkanı Vladimir Putin’in favori otomobil markası Lada’nın Türkiye’deki durumu tam bir yılan hikayesine döndü. Rusya’nın yerli otomotiv şirketi AvtoVaz’ın bünyesindeki Lada yaklaşık 10 yıldır Türkiye’de satılmıyor ama 2-3 yılda bir ‘Geri dönüyor’ haberleri sık sık gündemde yer alıyor.
#LadaJapon Toyota’nın dünyada sadece Sakarya’da ürettiği kompakt SUV modeli C-HR için Avrupa ve Amerika’da adeta sıra oluşmuş durumda. Yıl sonuna kadar 180 bine yakın üretilip çoğu ihraç edilecek C-HR’a ilgiyi Toyota Teksas bayisi şöyle anlatıyor; “Çok beğenildiğine yönelik en önemli işaret Corvette’si olan bir kadının gelip siyah bir C-HR istemesiydi.”
#CorvetteNissan, Türkiye’de son 3 yılda sattığı araç sayısını bir yıla sığdırıp ilk 10 marka arasına adını yazdırmak istiyor. Nissan Türkiye Genel Müdür Yardımcısı İlkim Sancaktaroğlu, “Satışlarımızın omurgası olan Qashqai’den 3 yılda 7 bin adet satıldı. Bu yıl 7 bin adet daha satıp bir üst lige çıkmayı hedefliyoruz” dedi.
Ruslar zenginleşti ama, komünist rejim dönemindeki kuyruk alışkanlığını bozmadı. Şimdi de otomobil için kuyruğa giriyorlar. İthal oto bayileri "İstediğiniz araç gümrükte, bin dolar öderseniz işlemler hızlanır" diyerek para topluyor. Böylece araç gözde hale geliyor ve bir yıla kadar uzayan bekleme listeleri oluşuyor.
2005 yılında Türk otomotiv sektörü satış, ihracat, üretim, aylık satış ve hafif ticari araç satışı olmak üzere 5 farklı rekor birden kırdı. Özellikle Aralık ayında düzenlenen birbirinden cazip kampanyalarla binek otomobil ve hafif ticari araç satışlarında 103 bin adetle tarihi bir rekor kırıldı. Bu satışın yıl toplamına büyük etkisi oldu ve sektör 2004 yılına göre yüzde 3 büyüdü.
Renault'nun baştan aşağı yenilenen Megane modeli ilk önce basında daha sonra da Paris Otomobil Fuarı'nda otomobilseverlerin beğenisine sunulmuştu. Paris Otomobil Fuarı'nın ardından Avrupa'da satışa sunulan yeni Megane'ın 3 kapı ve 5 kapılı hatcback modelleri, Türkiye'ye 2003 Mart ayında ithal edilecek.