Renault Megane'ın ilk test sürüşü

Güncelleme Tarihi:

Renault Meganeın ilk test sürüşü
Oluşturulma Tarihi: Ekim 07, 2002 02:12

Renault'nun baştan aşağı yenilenen Megane modeli ilk önce basında daha sonra da Paris Otomobil Fuarı'nda otomobilseverlerin beğenisine sunulmuştu. Paris Otomobil Fuarı'nın ardından Avrupa'da satışa sunulan yeni Megane'ın 3 kapı ve 5 kapılı hatcback modelleri, Türkiye'ye 2003 Mart ayında ithal edilecek.

Cesur tasarımıyla dikkat çeken ve eski Megane ile sadece isim benzerliği bulunan yeni Megane'ı, ‘‘yılın otomobili’’ seçimi için Danimarka'da düzenlenen test sürüşlerinde deneme fırsatı buldum. ‘‘Gözüpek’’ tasarımı kimileri tarafından beğenilen, kimileri tarafından da tepki toplayan Megane'ın yoldaki davranışlarını ise binlerce otomobilsever gibi ben de merakla bekliyordum.

3 ve 5 kapılı coupe hatcback versiyonlarını test etme imkanı bulduğum Megane, tasarımındaki farklılığın yanı sıra yol tutuşu, motor performansı, sürüş konforu gibi özellikleriyle de şaşırttı.

Otomobilin tasarımı kadar yeni teknolojisiyle de dikkat çekiyor. Klasik kontak anahtarının tarihe karıştığı Megane'da, radyo frekansıyla çalışan bir kart otomobilin kapılarını açıyor ve motoru çalıştırıyor. Kullanıcı kapıya yaklaştığında otomobil sürücüsünü tanıyor kapı kilitleri, sürücünün kapı kollarına dokunmasıyla açılıyor. Otomobilin çalışması da kartı yuvasına yerleştirip, start düğmesine basmakla gerçekleştiriyor.

Yeni Megane'ın direksiyona oturduğumda, eski versiyonla karşılaştıracak birşey bulamadım. Çünkü otomobilin dış tasarımı gibi iç mekanı da yeniden tasarlanmış. İç mekanda eski versiyonla karşılaştırılacak tek şey malzeme kalitesi. Yüksek malzeme kalitesi, otomobilin havasını değiştirmiş, Megane bir üst sınıf otomobil havası vermiş.

Rahat ayarlanabilen koltuk, sürücünün en iyi oturma pozisyonunu almasını sağlıyor. Kumanda düğmelerine ulaşımda herhangi bir sorun yok. Ancak otomobilin arka tarafında özellikle uzun boylu yolcular için baş mesafesinde sorun yaşanıyor. Arkada oturan yolcuların baş mesafesi yetersiz.

Megane'ın yol tutuşu ise çok iyi... Yüksek hızla girilen virajlarda otomobil yoldan çıkmıyor. Direksiyon sürücünün hareketlerine iyi tepki veriyor. Bagaja konulan 50 kilogram yük ve 4+1 yolcu ile yapılan Elk testinde de Megane iyi sonuç verdi. 63 km. hızla otomobil birinci virajdan iyi çıktı, ikinci virajda da çizgisini koruduğu görüldü. Ancak, ikinci testte 65 km. hızda ikinci virajda Megane'ı yolda tutmak zorlaştı.

Eski versiyona göre ses yalıtımı daha iyi. Gerek motor sesi, gerek yol sesi yaşam alanına sızmıyor ve sürücü ve yolcuları rahatsız etmiyor.

Megane'da 98 beygir gücünde 1.4 litre, 115 beygir gücünde 1.6 litre ve 136 beygir gücünde 2.0 litre motorlar bulunuyor. Ayrıca 1.5 dCi ve 1.9 dCi dizel motor seçenekleri de sunuluyor.

2.0 litre 16V motorda kullanılan, Nissan kökenli 6 vitesli yeni şanzımanı da deneme fırsatı buldum. Vites geçişlerinde herhangi bir sorun yaşamadım. Vites aralıkları da iyi ayarlanmış. 6 viteste bile gaz pedalına basıldığında, motorun tepki vermesi ve hızlandığını gördüm.

211 beygir gücündeki Vectra artık Türkiye'de

TAMAMEN yenilenen Opel Vectra ailesinin en hızlı üyesi GTS Türkiye'de satışa sunuldu. Vectra GTS, normal Vectra'ya göre daha sportif ve agresif bir görünüme sahip. Koyulaştırılmış farlar, siyah petek eklenmiş radyatör ızgarası, ön tamponda bulunan geniş hava girişi ve yuvarlak sis farları, GTS'nin farklılığını ortaya koyuyor. Coupe'ye benzeyen tavan tasarım çizgileri de Vectra GTS'nin sportif karakterinin altını çiziyor. Ayrıca normal Vectra'nın tersine gizli değil apaçık ortada bulunan iki egzos borusu otomobile sportif bir hava kazandırıyor.

Vectra GTS'nin iç mekanı da sportif bir hava taşıyor. GTS'de üç kollu bir direksiyon bulunuyor. Göstergelerin çevresinde mat krom halka kenarlar bulunuyor. Ayrıca aynı metalik görünüm vites kolu ve kapı kilitleri gibi bölümlerde de kullanılmış.Tasarımında ki bazı detaylarla normal sedandan ayrılan Vectra GTS, genel olarak Opel Vectra'nın görünümüne sahip. GTS bu farklılığa rağmen, ilk bakışta bir Vectra olarak algılanıyor. Onu ailenin diğer üyelerinden ayıran en önemli özellik, motor kaputunda saklı. 211 beygir gücünde 3.2 litre V6 motor, GTS'in en önemli farklılığı. Bu güçlü motorun maksimum hızı 248 km. Güçlü motor, GTS'i ailenin en hızlısı, en sportmeni ve yaramaz üyesi yapıyor. Vectra GTS, dinamik sürüş performansını sedan konforunda sunuyor. Otomobil sürüş heyecanı ve zevki yaşamak isteyen spor otomobil tutkunu genç ya da genç düşünen müşterileri hedefliyor. Otomobilin fiyatı 75 milyar liradan başlıyor.

23 ülke arasında en maceracı Türkler çıktı

LAND Rover'ın dünya çapındaki yeni macerası ‘‘Land Rover G4 Challenge’’ için ilk aşama olan başvurular, kabul edilmeye başladı. 23 ülkenin katıldığı yarışma, Türkiye'den büyük ilgi görüyor. Türkiye, internet üzerinden yapılan başvurular açısından 23 ülke arasında ilk 6 arasına girdi.

30 Mart 2003'te start alacak yarışmaya katılmak isteyen adaylar, başvuru formlarını son başvuru tarihi olan 25 Ekim'e kadar www.landroverG4challenge.com ve www.landrover.com.tr adreslerinden ve Land Rover bayilerinden temin edebiliyorlar.

Maceraseverler, web sayfasından başvuru formlarını sağlayabildikleri gibi 30 Mart 2003'te New York'ta başlayıp 2 Mayıs 2003'te Las Vegas'ta bitecek G4 Challenge hakkında ayrıntılı bilgiler alabiliyor. Her türlü ekstrem spor aktivitesi ve off-road kullanımı içeren bir yarışmaya, 23 ülkeyi temsilen 16 yarışmacı katılacak.

Başvuruları kabul edilen adaylar ilk olarak kendi ülkelerindeki ulusal seçmelere katılacak. Ocak 2003'te İspanya'da yapılacak final seçimlerinde ise bir kişi G4 Challenge'da ülkesini temsil etme hakkı kazanacak. Yalnızca Land Rover araçlarının katılacağı G4 Challenge macerasında 4 etapta, 4 farklı araç kullanılacak.

300 dolara kış bakımı

YAZIN
, güneş ışınlarına maruz kalan, eriyen asfalt nedeniyle ziftlenen, toz içinde kalan otomobilinizi birkaç saat içinde ilk günkü görünümüne kavuşturmak mümkün. Ziebart Tidy Car istasyonları ‘‘Altın Bakım Sistemi’’ ile yaz mevsiminin olumsuz etkilerini siliyor. Altın Bakım ile otomobilin iç mekanını ve boyasını ilk günkü görünümüne getirmek ve o haliyle korumak mümkün. Altın Bakım Sistemi, motorun ve motor bölmesinin temizliğiyle başlıyor. Daha sonra gözden uzakta kalan noktalarına bakım yapılıyor. Altın Bakım Sistemi'nin fiyatı 299 dolar.

SOL ŞERİT

VOLKSWAGEN, dünyadaki ‘‘en dayanıklı otomobil’’ üreticisi seçildi. Dow Jones için Zürih merkezli değerlendirme bürosu Sam Sustainability Group tarafından; şirketin ekonomik yeterliliği, yaratıcılığı, toplum ve çevreye olan duyarlılığının ölçüldüğü değerlendirmede VW, ardarda 3'üncü kez ilk sırada yer aldı. VW'nin değerlendirilmesinde şirketin, özellikle yakıt tüketimini azaltmaya yönelik stratejisi ve yaratıcığılı ön plana çıktı.

OTOKOÇ, müşteri odaklı hizmet anlayışını web sitesine taşıdı. www.otokoc.com.tr'a üye olan tüm kullanıcılar, benim sayfam da kendi otomobillerinin servis ve bakımları ile ilgili tüm bilgileri içeren özel bir sayfaya sahip oluyor. Üye müşteriler, online teknik destek ya da randevu alabiliyor. Ayrıca benim sayfam içinde yer alan okulum bölümünde otomobiller, ileri sürüş teknikleri ve trafiğe ait geniş kapsamlı bilgi bulunuyor.

HYUNDAI Motor Company, satışlarını yüzde 6 artırarak, toplam satış adetini 1 milyon 62 bin adetten 1 milyon 126 bin adete çıkardı. HMC bu başarısını ihracatta da göstererek, geçtiğimiz yıl ağustos ayında 70 bin 443 adet olan ihracatını 2002 ağustos ayında 86 bin 268 adete yükseltti. İç pazarda ise HMC satışlarını sekiz aylık dönemde yüzde 10.8 arttırarak 523 bin 980 adete ulaştı.

KOÇ Holding'e bağlı Birmot ana sponsorluğunda ve Drive dergisi tarafından Shell ve Oltaç'ın katkılarıyla düzenlenen Birmot Drive Fotoralli etkinliği, Final Organizasyonu ile sona erdi. Final Fotoralli'de 11 etap sonunda ilk beşe kalan ekipler, araç ile slalom, yağ dizme, gözü kapalı park ve lastik değiştirme yarışmalarını en kısa sürede tamamlayıp, bir adet 2003 model Fiat Palio kazanmak için yarıştılar.

UZEL, Türkiye'de üretilen en güçlü traktörler olan yeni MF 3.095 D ve MF 3.105 D modellerini pazara sundu. 95 beygir gücündeki MF 3.095 D ve Türkiye'de ilk defa üretilen 105 beygir gücündeki MF 3.105 modellerinin tanıtımı Çorlu ve Ankara fuarlarında yapıldı. Uzel Grubu, Türkiye'ye yayılmış 150'ye yakın traktör bayisi, 400 yetkili servisi ve 150 yedek parça bayisi ile hizmet veriyor.

AUTOLIV kaymayı önleyici airbag sistemi geliştirdi. Otomotiv emniyet sistemleri üreten Autoliv, kaymayı önleyici airbag sistemi konusunda Renault ile işbirliği yaptı. İlk olarak yeni Megan'da kullanılan ve koltuğa yerleştirilen airbag, kaza sırasında sürücü ya da yolcunun öne doğru kayması önlüyor. Yakın bir gelecekte kaymayı önleyici airbag'in diğer Avrupalı ve Japon otomobil firmalarında da kullanılması bekleniyor.

MERCEDES-Benz Türk A.Ş. ISO 9001:2000 ve otomotiv sektörüne yönelik ISO/TS 16949 belgelerini alan ilk Türk otomotiv ana sanayii şirketi oldu. Mercedes-Benz Türk, 1996 yılında da otomotiv ana sanayiinde ISO 9001:1994 belgesini alan ilk şirket olmuştu. Otobüs geliştirme, üretim ve pazarlama süreçlerinde kalite sürekliliğini kanıtlama özelliği olan bu sertifikalar, Alman RWTÜV tarafından gerçekleştirilen inceleme sonucunda verildi.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!