Renault Megane'ın ilk test sürüÅŸü

Güncelleme Tarihi:

Renault Meganeın ilk test sürüşü
OluÅŸturulma Tarihi: Ekim 07, 2002 00:00

Renault'nun baÅŸtan aÅŸağı yenilenen Megane modeli ilk önce basında daha sonra da Paris Otomobil Fuarı'nda otomobilseverlerin beÄŸenisine sunulmuÅŸtu. Paris Otomobil Fuarı'nın ardından Avrupa'da satışa sunulan yeni Megane'ın 3 kapı ve 5 kapılı hatcback modelleri, Türkiye'ye 2003 Mart ayında ithal edilecek.Cesur tasarımıyla dikkat çeken ve eski Megane ile sadece isim benzerliÄŸi bulunan yeni Megane'ı, ‘‘yılın otomobili’’ seçimi için Danimarka'da düzenlenen test sürüşlerinde deneme fırsatı buldum. ‘‘Gözüpek’’ tasarımı kimileri tarafından beÄŸenilen, kimileri tarafından da tepki toplayan Megane'ın yoldaki davranışlarını ise binlerce otomobilsever gibi ben de merakla bekliyordum.3 ve 5 kapılı coupe hatcback versiyonlarını test etme imkanı bulduÄŸum Megane, tasarımındaki farklılığın yanı sıra yol tutuÅŸu, motor performansı, sürüş konforu gibi özellikleriyle de ÅŸaşırttı.Otomobilin tasarımı kadar yeni teknolojisiyle de dikkat çekiyor. Klasik kontak anahtarının tarihe karıştığı Megane'da, radyo frekansıyla çalışan bir kart otomobilin kapılarını açıyor ve motoru çalıştırıyor. Kullanıcı kapıya yaklaÅŸtığında otomobil sürücüsünü tanıyor kapı kilitleri, sürücünün kapı kollarına dokunmasıyla açılıyor. Otomobilin çalışması da kartı yuvasına yerleÅŸtirip, start düğmesine basmakla gerçekleÅŸtiriyor.Yeni Megane'ın direksiyona oturduÄŸumda, eski versiyonla karşılaÅŸtıracak birÅŸey bulamadım. Çünkü otomobilin dış tasarımı gibi iç mekanı da yeniden tasarlanmış. İç mekanda eski versiyonla karşılaÅŸtırılacak tek ÅŸey malzeme kalitesi. Yüksek malzeme kalitesi, otomobilin havasını deÄŸiÅŸtirmiÅŸ, Megane bir üst sınıf otomobil havası vermiÅŸ.Rahat ayarlanabilen koltuk, sürücünün en iyi oturma pozisyonunu almasını saÄŸlıyor. Kumanda düğmelerine ulaşımda herhangi bir sorun yok. Ancak otomobilin arka tarafında özellikle uzun boylu yolcular için baÅŸ mesafesinde sorun yaÅŸanıyor. Arkada oturan yolcuların baÅŸ mesafesi yetersiz.Megane'ın yol tutuÅŸu ise çok iyi... Yüksek hızla girilen virajlarda otomobil yoldan çıkmıyor. Direksiyon sürücünün hareketlerine iyi tepki veriyor. Bagaja konulan 50 kilogram yük ve 4+1 yolcu ile yapılan Elk testinde de Megane iyi sonuç verdi. 63 km. hızla otomobil birinci virajdan iyi çıktı, ikinci virajda da çizgisini koruduÄŸu görüldü. Ancak, ikinci testte 65 km. hızda ikinci virajda Megane'ı yolda tutmak zorlaÅŸtı. Eski versiyona göre ses yalıtımı daha iyi. Gerek motor sesi, gerek yol sesi yaÅŸam alanına sızmıyor ve sürücü ve yolcuları rahatsız etmiyor.Megane'da 98 beygir gücünde 1.4 litre, 115 beygir gücünde 1.6 litre ve 136 beygir gücünde 2.0 litre motorlar bulunuyor. Ayrıca 1.5 dCi ve 1.9 dCi dizel motor seçenekleri de sunuluyor.2.0 litre 16V motorda kullanılan, Nissan kökenli 6 vitesli yeni ÅŸanzımanı da deneme fırsatı buldum. Vites geçiÅŸlerinde herhangi bir sorun yaÅŸamadım. Vites aralıkları da iyi ayarlanmış. 6 viteste bile gaz pedalına basıldığında, motorun tepki vermesi ve hızlandığını gördüm.211 beygir gücündeki Vectra artık Türkiye'deTAMAMEN yenilenen Opel Vectra ailesinin en hızlı üyesi GTS Türkiye'de satışa sunuldu. Vectra GTS, normal Vectra'ya göre daha sportif ve agresif bir görünüme sahip. KoyulaÅŸtırılmış farlar, siyah petek eklenmiÅŸ radyatör ızgarası, ön tamponda bulunan geniÅŸ hava giriÅŸi ve yuvarlak sis farları, GTS'nin farklılığını ortaya koyuyor. Coupe'ye benzeyen tavan tasarım çizgileri de Vectra GTS'nin sportif karakterinin altını çiziyor. Ayrıca normal Vectra'nın tersine gizli deÄŸil apaçık ortada bulunan iki egzos borusu otomobile sportif bir hava kazandırıyor.Vectra GTS'nin iç mekanı da sportif bir hava taşıyor. GTS'de üç kollu bir direksiyon bulunuyor. Göstergelerin çevresinde mat krom halka kenarlar bulunuyor. Ayrıca aynı metalik görünüm vites kolu ve kapı kilitleri gibi bölümlerde de kullanılmış.Tasarımında ki bazı detaylarla normal sedandan ayrılan Vectra GTS, genel olarak Opel Vectra'nın görünümüne sahip. GTS bu farklılığa raÄŸmen, ilk bakışta bir Vectra olarak algılanıyor. Onu ailenin diÄŸer üyelerinden ayıran en önemli özellik, motor kaputunda saklı. 211 beygir gücünde 3.2 litre V6 motor, GTS'in en önemli farklılığı. Bu güçlü motorun maksimum hızı 248 km. Güçlü motor, GTS'i ailenin en hızlısı, en sportmeni ve yaramaz üyesi yapıyor. Vectra GTS, dinamik sürüş performansını sedan konforunda sunuyor. Otomobil sürüş heyecanı ve zevki yaÅŸamak isteyen spor otomobil tutkunu genç ya da genç düşünen müşterileri hedefliyor. Otomobilin fiyatı 75 milyar liradan baÅŸlıyor.23 ülke arasında en maceracı Türkler çıktı LAND Rover'ın dünya çapındaki yeni macerası ‘‘Land Rover G4 Challenge’’ için ilk aÅŸama olan baÅŸvurular, kabul edilmeye baÅŸladı. 23 ülkenin katıldığı yarışma, Türkiye'den büyük ilgi görüyor. Türkiye, internet üzerinden yapılan baÅŸvurular açısından 23 ülke arasında ilk 6 arasına girdi.30 Mart 2003'te start alacak yarışmaya katılmak isteyen adaylar, baÅŸvuru formlarını son baÅŸvuru tarihi olan 25 Ekim'e kadar www.landroverG4challenge.com ve www.landrover.com.tr adreslerinden ve Land Rover bayilerinden temin edebiliyorlar.Maceraseverler, web sayfasından baÅŸvuru formlarını saÄŸlayabildikleri gibi 30 Mart 2003'te New York'ta baÅŸlayıp 2 Mayıs 2003'te Las Vegas'ta bitecek G4 Challenge hakkında ayrıntılı bilgiler alabiliyor. Her türlü ekstrem spor aktivitesi ve off-road kullanımı içeren bir yarışmaya, 23 ülkeyi temsilen 16 yarışmacı katılacak.BaÅŸvuruları kabul edilen adaylar ilk olarak kendi ülkelerindeki ulusal seçmelere katılacak. Ocak 2003'te Ä°spanya'da yapılacak final seçimlerinde ise bir kiÅŸi G4 Challenge'da ülkesini temsil etme hakkı kazanacak. Yalnızca Land Rover araçlarının katılacağı G4 Challenge macerasında 4 etapta, 4 farklı araç kullanılacak. 300 dolara kış bakımıYAZIN, güneÅŸ ışınlarına maruz kalan, eriyen asfalt nedeniyle ziftlenen, toz içinde kalan otomobilinizi birkaç saat içinde ilk günkü görünümüne kavuÅŸturmak mümkün. Ziebart Tidy Car istasyonları ‘‘Altın Bakım Sistemi’’ ile yaz mevsiminin olumsuz etkilerini siliyor. Altın Bakım ile otomobilin iç mekanını ve boyasını ilk günkü görünümüne getirmek ve o haliyle korumak mümkün. Altın Bakım Sistemi, motorun ve motor bölmesinin temizliÄŸiyle baÅŸlıyor. Daha sonra gözden uzakta kalan noktalarına bakım yapılıyor. Altın Bakım Sistemi'nin fiyatı 299 dolar.SOL ÅžERÄ°TVOLKSWAGEN, dünyadaki ‘‘en dayanıklı otomobil’’ üreticisi seçildi. Dow Jones için Zürih merkezli deÄŸerlendirme bürosu Sam Sustainability Group tarafından; ÅŸirketin ekonomik yeterliliÄŸi, yaratıcılığı, toplum ve çevreye olan duyarlılığının ölçüldüğü deÄŸerlendirmede VW, ardarda 3'üncü kez ilk sırada yer aldı. VW'nin deÄŸerlendirilmesinde ÅŸirketin, özellikle yakıt tüketimini azaltmaya yönelik stratejisi ve yaratıcığılı ön plana çıktı. OTOKOÇ, müşteri odaklı hizmet anlayışını web sitesine taşıdı. www.otokoc.com.tr'a üye olan tüm kullanıcılar, benim sayfam da kendi otomobillerinin servis ve bakımları ile ilgili tüm bilgileri içeren özel bir sayfaya sahip oluyor. Ãœye müşteriler, online teknik destek ya da randevu alabiliyor. Ayrıca benim sayfam içinde yer alan okulum bölümünde otomobiller, ileri sürüş teknikleri ve trafiÄŸe ait geniÅŸ kapsamlı bilgi bulunuyor.HYUNDAI Motor Company, satışlarını yüzde 6 artırarak, toplam satış adetini 1 milyon 62 bin adetten 1 milyon 126 bin adete çıkardı. HMC bu baÅŸarısını ihracatta da göstererek, geçtiÄŸimiz yıl aÄŸustos ayında 70 bin 443 adet olan ihracatını 2002 aÄŸustos ayında 86 bin 268 adete yükseltti. İç pazarda ise HMC satışlarını sekiz aylık dönemde yüzde 10.8 arttırarak 523 bin 980 adete ulaÅŸtı.KOÇ Holding'e baÄŸlı Birmot ana sponsorluÄŸunda ve Drive dergisi tarafından Shell ve Oltaç'ın katkılarıyla düzenlenen Birmot Drive Fotoralli etkinliÄŸi, Final Organizasyonu ile sona erdi. Final Fotoralli'de 11 etap sonunda ilk beÅŸe kalan ekipler, araç ile slalom, yaÄŸ dizme, gözü kapalı park ve lastik deÄŸiÅŸtirme yarışmalarını en kısa sürede tamamlayıp, bir adet 2003 model Fiat Palio kazanmak için yarıştılar.UZEL, Türkiye'de üretilen en güçlü traktörler olan yeni MF 3.095 D ve MF 3.105 D modellerini pazara sundu. 95 beygir gücündeki MF 3.095 D ve Türkiye'de ilk defa üretilen 105 beygir gücündeki MF 3.105 modellerinin tanıtımı Çorlu ve Ankara fuarlarında yapıldı. Uzel Grubu, Türkiye'ye yayılmış 150'ye yakın traktör bayisi, 400 yetkili servisi ve 150 yedek parça bayisi ile hizmet veriyor.AUTOLIV kaymayı önleyici airbag sistemi geliÅŸtirdi. Otomotiv emniyet sistemleri üreten Autoliv, kaymayı önleyici airbag sistemi konusunda Renault ile iÅŸbirliÄŸi yaptı. Ä°lk olarak yeni Megan'da kullanılan ve koltuÄŸa yerleÅŸtirilen airbag, kaza sırasında sürücü ya da yolcunun öne doÄŸru kayması önlüyor. Yakın bir gelecekte kaymayı önleyici airbag'in diÄŸer Avrupalı ve Japon otomobil firmalarında da kullanılması bekleniyor.MERCEDES-Benz Türk A.Åž. ISO 9001:2000 ve otomotiv sektörüne yönelik ISO/TS 16949 belgelerini alan ilk Türk otomotiv ana sanayii ÅŸirketi oldu. Mercedes-Benz Türk, 1996 yılında da otomotiv ana sanayiinde ISO 9001:1994 belgesini alan ilk ÅŸirket olmuÅŸtu. Otobüs geliÅŸtirme, üretim ve pazarlama süreçlerinde kalite sürekliliÄŸini kanıtlama özelliÄŸi olan bu sertifikalar, Alman RWTÃœV tarafından gerçekleÅŸtirilen inceleme sonucunda verildi.Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!