Emre Özpeynirci
Oluşturulma Tarihi: Nisan 05, 2010 00:00
Nissan, Türkiye’de son 3 yılda sattığı araç sayısını bir yıla sığdırıp ilk 10 marka arasına adını yazdırmak istiyor. Nissan Türkiye Genel Müdür Yardımcısı İlkim Sancaktaroğlu, “Satışlarımızın omurgası olan Qashqai’den 3 yılda 7 bin adet satıldı. Bu yıl 7 bin adet daha satıp bir üst lige çıkmayı hedefliyoruz” dedi.
GEÇEN yıl krize rağmen Qashqai modeliyle Türkiye’de satışlarını yüzde 39 artıran Japon Nissan, 2010 yılında otomobil pazarında bir üst lige çıkmayı hedefliyor. Qashqai’ın Türkiye’de Nissan’ın omurgası olduğunu ve pazara sunulduğu günden bu yana büyük taleple karşılaştığını söyleyen Nissan Türkiye Genel Müdür Yardımcısı İlkim Sancaktaroğlu, “Qashqai Türkiye’de 3 yılda toplam 7 bin adet satıldı. Bu yıl ise 3 yılda sattığımız kadar Qashqai satışı hedefliyoruz” dedi.
650 kişi sırada bekliyorYenilenen Qashqai’ın tanıtımında konuşan Sancaktaroğlu, 2009 yılında 3 bin 800 adet Qashqai satıldığını, aracın yüzde 15.11’lik pazar payıyla SUV segmentinin lideri olduğunu belirtti. Sancaktaroğlu, şöyle devam etti: “Haziran ayına kadar tüm Qashqai’ler satıldı. Şu anda 650 kişi sırada bekliyor. Dünyada yılda 80-90 bin adet olarak planlanan Qashqai üretimi, talep nedeniyle artırıldı, 250 bin adete çıktı. Ancak, bu da yetmiyor. Dünyada olduğu gibi Türkiye’de de talebe yetişemiyoruz. Avrupa’da teşviklerin bitmesi nedeniyle, araç satışlarında düşüş gözlenirken, Qashqai’de talep devam ediyor. Otomotiv sektöründe geçen 24 yıllık çalışma hayatımda böyle bir şey görmedim.”
İlk 10’a gireceğiz2010’un Nissan için bir atılım yılı olacağını anlatan Sancaktaroğlu, yenilenen Qashqai, yılın sonlarında doğru satışa sunulacak Juke ve yeni Micra ile lig değiştirmek istediklerini söyledi. Sancaktaroğlu, Türkiye’de yüzde 2 ve üstü pazar payı hedeflediklerini belirterek, “Yeni modellerle bu hedefimizi gerçekleştirip, en çok satan ilk 10 marka arasına gireceğiz” diye konuştu. Nissan Türkiye Pazarlama Müdürü Mehmet Akın, Qashqai’ın bu satış adetleri ile Nissan tarihinde aynı sürede en çok satan modeli olma ünvanına sahip olduğunu kaydetti.
Nissan’ın omurgası yenilendi
NİSSAN’ın Crossover segmentinde yer alan modeli Qashqai yenilendi. 45 bin 990 TL’den başlayan fiyatlarla satışa sunulan yeni Qashqai’ de 4x2 1.6lt benzinli, 4x2 1.5lt dCi ve 4x4 2.0lt dCi motor seçenekleri bulunuyor. Otomatik vites seçeneği ise Auto 4WD 2.0lt dCi versiyonunda standart olarak sunuluyor. Yeni Qashqai’da ön, yan ve perde hava yastıkları, ESP, panaromik cam tavan, 18 inç alüminyum alaşımlı jantlar, ısıtmalı deri koltuk, çift bölgeli otomatik klima, Nissan Connect multimedya sistemi, Bluetooth, renkli görüntü kamerası ve akustik konser keyfi yaşatan BOSE ses sistemi gibi özellikler sunuluyor.
Dünya, yeni Touareg’i Türkiye’de tanıyacak
ALMAN Volkswagen, yeni Touareg modelini 30 ülkeden 500’ü aşkın bayisine 12-17 Nisan tarihleri arasında Antalya’da tanıtacak. Yeni ürün lansmanlarında dünyadaki tüm distribütörlerine yönelik olarak, farklı ülkelerde tanıtım kongreleri düzenleyen Volkswagen AG, yeni Touareg’in bölgesel tanıtım kongresi için ise Türkiye’yi seçti. Volkswagen AG’nin Türkiye’de gerçekleştirdiği ilk organizasyon olmasıyla da büyük önem taşıyan kongreye aralarında Rusya, Ukrayna, İsrail, Dubai, Türkmenistan, Senegal, Mısır ve Türkiye gibi toplam 30 ülkeden 500’ü aşkın Volkswagen bayisi katılacak. Haziran ayında Türkiye’de satışa sunulacak yeni Touareg, dünyanın ilk 8 ileri otomatik şanzımanına sahip SUV aracı. Start/stop teknolojisini bünyesinde barındıran aracın V6 TDI motor 240 beygir gücünde. 100 kilometrede 7.4 litrelik ortalama yakıtla “en düşük tüketim” iddiasını ortaya koyuyor.
2011’de 800 bin adedi gördü Türkiye’yi ‘Avrupalı’ yaptı2015 yılına kadar dünya markalar sıralamasında 3 basamak yükselip 7’inci büyük marka olmayı hedefleyen Fransız Peugeot, organizasyon yapısını değiştirerek markayı 4 direktörlük altında topladı. Fransa, Kuzey Avrupa, Güney Avrupa ve Uluslararası olarak 4 farklı bölge belirleyen Peugeot, bu bölgeler içinde sadece Türkiye’nin yerini değiştirerek Afrika-Asya-Pasifik ve Ortadoğu’nun yer aldığı ‘Uluslararası’ bölgeden Güney Avrupa bölgesine bağladı.
Hedef yüzde 8 pay
Peugeot Türkiye Genel Müdürü J. Pierre Vieux, bu değişimin sebebinin Türkiye’de hem markanın hızlı gelişimi hem de pazarın potansinyeli olduğunu söyledi. Son 2 yıldır Peugeot’nun Türkiye’de pazar payını her yıl 1 puan artırdığını kaydeden Vieux, “Peugeot’nun 2010 yılında hedefi Türkiye pazarında gelişmesini sürdürmek ve pazar payını minimum yüzde 6 seviyesine yükseltmek. Orta vadeli planımız ise Türkiye’de yüzde 8 oranında pazar payına ulaşmak” dedi. Peugeot’nun Türkiye’nin potansiyeline inandığını kaydeden Vieux, 2011 yılında Türkiye’de 800 bin adetlik satışa ulaşılacağını söyledi.
Yeni satış ve pazarlama organizasyonu kapsamında, Türkiye artık Güney Avrupa Direktörlüğü’nde İspanya, Portekiz, İtalya, Yunanistan, Kıbrıs ve Malta ile birlikte yönetilecek.
Ralli aracını 236 metreye çıkardı
PEUGEOT Sport Türkiye Ralli Takımı’nın kuruluşu, İstanbul’un 236 metre yükseklikteki en uzun gökdeleni olan Sapphire’in 54’üncü katında yapılan ilginç bir organizasyonla tanıtıldı. 236 metreye çıkartılan Türk bayraklı Peugeot 207 Super 2000 ile yola çıkan Peugeot Sport Türkiye, ilk startı 15-18 Nisan’da İstanbul’da verecek.