Dünya Çay Komitesi’nin 2018’de hazırladığı ‘Dünya Çay Raporu’na göre kişi başına çay tüketiminde Türkiye yılda 3,5 kilogramlık çay tüketimiyle birinci sırayı aldı. Türkiye’nin çay tüketimini değerlendiren Beslenme ve Diyetetik Uzmanı Gökçen Özüpek, “Günde 5 bardak çaydan fazlası zararlı etki yapıyor. Aşırı çay tüketimi tansiyon artışına ve anemiye neden oluyor” dedi.
#Ne Kadar Yeşil Çay İçilmeliDemir gibi yüksek bileşenlere sahip olduğu için yeşil çay, yatmadan 2 saat önce içilmesi önerilir. Özellikle yüksek Kafein içermesi sebebiyle yatmadan hemen önce içmek uykuyu kaçırabilir. Peki yeşil çay akşam içilir mi? Yeşilçay nasıl tüketilir, ne kadar içilmeli ve ne zaman içilirse zayıflatır ayrıntıları ile derledik.
#Yeşil ÇayBilindiği gibi ayaklar vücut yükünü taşıyan en önemli parçalardan biridir. İnsan vücudunda yer alan ayaklarda bazı dönemlerde bazı sorunlar ortaya çıkabilmektedir. Ayak şişmesi de bu problemlerden biridir. Bacağın bilekten aşağıda bulunan ve yere basmaya yarayan kısmına ayak denmektedir. Bu tanımdan da anlayacağımız gibi ayakta meydana gelen sorunlar bazı etkinlikleri de engelleyebilmektedir. Ayaklarda neden şişme olur, yolculukta, yazın, hamilelikte ve doğumdan sonra ayakların şişme nedenleri nelerdir detayları ile derledik.
#SeohabeerDünya üzerinde en iddialı olduğumuz konulardan biri çay içmek! Her yıl yapılan araştırmalarda Türkiye en çok çay tüketilen ülke çıkıyor. En çok duyduğumuz laflardan biri “Çayı koydun mu?” ve evet, siyahı baş tacımız ama farklı malzemelerle hazırlanan tarifler de kışın içinizi ısıtacak türden... İşin uzmanlarından değişik ve lezzetli tarifler aldık. Aynı zamanda çay someliyesi olan yazarımız Ebru Erke’ye de çay demlemenin püf noktalarını sorduk.
#Gazetehaberleriİstanbul Kent Üniversitesi Rektörü, Kadın Hastalıkları, Doğum ve Perinatoloji Uzmanı Prof Dr. Zehra Neşe Kavak ’18 Ekim Dünya Menopoz Günü’ dolayısıyla yaptığı açıklamada menopoz döneminin önemini ve menopoz dönemini sağlıklı, kaliteli geçirmenin yollarını anlattı.
#Menopoz ÖncesiHavayolu ve bankaların harcamaları uçak biletine dönüştüren yeni kampanyaları millere rağbeti artırdı. Sadece THY’nin mil programına katılanlar bile son üç yılda yüzde 60’lık sıçramayla 2.5 milyon kişiye ulaştı. Rekabetin keskinleşmesi tüketiciye yeni seçenekler getiriyor. Alışveriş ve uçuş puanlarını kullanmakta ustalaşan 12 gezgin, mil kullanma alışkanlıklarını, unutamadıkları gezilerini anlattı.