Müstakil Sanayici ve İşadamları Derneği (MÜSİAD) Genel Başkanı Abdurrahman Kaan, kültür ekonomisinin bir ürünü olan Türk mutfak sanatlarının ticarileştirilmesi gerektiğini belirterek, "MÜSİAD olarak 81 ildeki tüm şubelerimiz ve yurt dışındaki şube ve temsilciliklerimizle mutfağımızın çok kapsamlı bir proje ve atılım ile tanıtımı ve ticarileştirilmesi hareketini başlatmaktayız" açıklamasında bulundu.
#MüsiadDevlet desteğiyle kurulan akıllı mutfak üretimi yapılan fabrikadan Suudi Arabistan, Kuveyt, Birleşik Arap Emirlikleri, Nijerya, Mozambik, Mısır ve Libya'ya ihracat yapılıyor. Akıllı mutfaklarda dolap kapakları el çırpmasıyla, tablet ve telefondan bir dokunuşla, sesli komutla el değmeden açılırken, çoğu malzeme telefon veya tabletle tek tuşla kontrol edilebiliyor.
#MalatyaEndüstriyel mutfak ürünleri sektöründe hızlı büyüyen Türkiye, ihracatta en önemli rakiplerinden İspanya'yı geçerek Avrupa'da ikinci sıraya oturdu. Sektörün 2018 ihracat hedefinin 2 milyar dolar olduğunu söyleyen İstanbul Demir ve Demir Dışı Metaller İhracatçılar Birliği (İDDMİB) Başkanı Tahsin Öztiryaki, mevcut pazarları geliştirip Türki Cumhuriyetler, Uzakdoğu ve Latin Amerika gibi yeni pazarlarla bu rakamı daha da yukarılara taşımak istediklerini ifade etti. Öztiryaki, HOSTECH by TUSİD’ “23.Uluslararası Otel, Restoran, Kafe, Pastane Ekipmanları ve Teknolojileri Fuarı”ndan da 800 üretici 60 ülkeden alım heyeti katıldı 100 milyon dolarlık yeni ihracat fırsatı çıkacağını düşündüklerini ifade etti.
#Mutfak İhracatıMeksika’da 39’uncu kez düzenlenen ABASTUR fuarında Türkiye, 12 firmayla Çin’den sonra en kalabalık katılımı gösterdi. Ticaret Bakanlığı’nın uzak pazarlar stratejisi kapsamında adeta ‘El Turco’ fırtınası esti. Sektörün Meksika pazarına yeni girdiğini söyleyen TUSİD Başkanı Bekir Topuz, “Bu fuarda sadece satış değil, distribütör bağlantıları da hedefliyoruz. Kısa sürede Meksika’da büyüyeceğiz” diye konuştu.
#TUSİDTürk ürünlerini e-ihracat yoluyla uluslararası pazarlara ulaştıran Trendyol, 2024 yılının ilk çeyrek verilerini açıkladı. İlk 3 aylık dönemin e-ihracat şampiyonu ‘Made in Türkiye’ tekstil ürünleri ve mutfak ürünleri oldu. Bu dönemde Türk üreticiler en çok Suudi Arabistan, Azerbaycan ve Birleşik Arap Emirlikleri’ne satış gerçekleştirdi.
#E-TicaretBir e-ticaret platformunun açıkladığı verilere göre 2024’ün ilk çeyreğinde Türk üreticiler en çok Suudi Arabistan, Azerbaycan ve Birleşik Arap Emirlikleri’ne satış yaptı. En çok ihracat gerçekleştiren iller İstanbul, Ankara ve İzmir’den sonra; Bursa, Adana, Gaziantep, Denizli ve Mersin oldu. Tekstil ve mutfak eşyaları ise, ihracatı en fazla yapılan ürün grupları olarak dikkat çekti.
#TrendyolÖyle bir dönem ki; rekabet her alanda çok fazla...Örneğin turizmde iddialı ülkeler bile hikayelerini yeniliyor, tazeliyor ve anlatmak için nedenler yaratıyor. Türkiye’nin de bunu yapması lazım. Her tatil beldesinin diğerinden farklı olduğunu göstermesi gerekir.
#Afyonkarahisarİhracatçıların son dönemde sıklıkla dile getirdiği finansman sorununa bankalardan kredi yanıtı geldi. Türkiye İhracatçılar Meclisi ile 11 kamu ve özel banka arasında imzalanan protokole göre, ihracatçılara 1 milyar dolar büyüklüğünde “Vade(SİZ) İhracat Kredi Paketi” verileceği açıklandı. Altı ay ödemesiz, dolar cinsinden yıllık yüzde 7.99 faizli paket gerektiğinde yükseltilebilecek.
#İhracatYaklaşık 6.5 milyar dolarlık ihracat gerçekleştiren endüstriyel mutfak ve mutfak eşyaları sektörü, ABD pazarına odaklandı. ABD’nin Şikago kentinde düzenlenen NRA Show Restaurant ve Otel Ekipmanları Fuarı’na 18’i milli ve 13’ü bireysel olmak üzere toplam 31 Türk firması katıldı.
#NRA ShowGüneydoğu Anadolu İhracatçı Birlikleri (GAİB) Yönetim Kurulu Başkanı Celal Kadooğlu, 2022 Ocak- Eylül döneminde geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 25,6 artış kaydederek 2,6 milyar dolar ihracat gerçekleştirdiklerini söyledi. 169 ülkeye ihracat yaptıklarını aktaran Kadooğlu, "Ocak- Eylül döneminde Birleşik Devletlere ihracatımız geçen yılın aynı ayına göre yüzde 96,7, Irak’a ihracatımız yüzde 55,7 Cibuti’ye ihracatımız yüzde 31,8 ve Suriye’ye ihracatımız ise yüzde 22,6 değer bazında artış gösterdi” diye konuştu.
#HububatKüresel ticarette Rusya-Ukrayna Savaşı sonrası alınan yaptırım kararlarının etkisi artarak sürüyor. Son olarak bazı Avrupalı firmaların ürünlerini Türkiye üzerinden Rusya’ya satmayı planladıkları belirtildi. Türkiye’nin temmuz ayında ihracatını en çok arttırdığı ülke Rusya olurken; mevcut ortamda Rusya’dan gelen talebin gittikçe artabileceği ifade edildi.
#Rusya-Ukrayna Savaşıİstanbul Demir ve Demir Dışı Metaller İhracatçıları Birliği’nde (İDDMİB), yeni dönemde katma değerli ihracatı arttırmak, yeni pazar hedefleri belirlemek, firmaların finansal sorunlarına çözüm arayışı, Ar-Ge konusunda üyelerin gelişimi, yeni teknolojilerden ve son gelişmelerden sektörün haberdar olması adına birlik çatısı altında yer alan sektörler bir araya geldi.
#İDDMİBHazine ve Maliye Bakanı Nureddin Nebati, dünyanın ortak sorunu olan enflasyonun kendileri için birinci mücadele alanı olduğunu belirterek, "Ekonomideki büyük başarı tüm dünyanın dikkatini çekiyor. 2008’de kriz teğet geçti. 2020 yılı herkesi şaşırttı, 2021’de öyle oldu. Özellikle aramızdaki bir kısım insanı da şaşırttı. 2022’de öyle olacak inşallah” dedi.
#Hazine Ve Maliye BakanlığıBayram sabahında sofra daha bir özenli kurulur, tüm aile o sofrada buluşur, yediklerimizin tadı da bir başka olur. Üstelik, Ezine peynirinden Gemlik zeytinine, Anzer balından Kayseri sucuğuna kahvaltımıza sınıf atlatacak pek çok coğrafi işaretli ürünümüz de var. Sahrap Soysal yöresel bayram kahvaltılarımızı anlatıyor, ‘Kahvaltı’ kitabının yazarı Ebru Erke coğrafi işaretli ürünlerle yapılabilecek tarifler veriyor.
#RamazanPandeminin tüm dünyada yarattığı ekonomik daralma henüz tam anlamıyla bitmese de toparlanma hız kazanmaya başladı. Türkiye’de yeme-içme sektörü de pandemide ertelediği yatırım planlarını tekrar gün yüzüne çıkardı. Yatırımlarda Avrupa ve Arap ülkeleri başta olmak üzere yurtdışı hedefleri ise ön planda. Son bir yılda yurtdışına açılma kararı alan restoranların sayısının iki katına çıktığı ifade ediliyor.
#Restoran