“Hangi mesleği seçmeliyim” sorusuna verilen yanıtlar her dönem çağın şartlarına göre değişim gösteriyor. Ama pandeminin meslek seçiminde denklemi çok daha radikal ve hızlı biçimde değiştirmesi bekleniyor. Pandeminin değiştirdiği dünya koşullarında bazı mesleklerin öneminin artacağı tahmin ediliyor.
#COVID-19Dijital Pazarlama İletişimi Platformu Başkan Yardımcısı Ayşen Akalın, reklamda sahtecilik, marka güvenliği gibi konularda yurt dışındaki benzer oluşumlarla iş birliği yaparak çözüm üreteceklerini belirterek; “Ekosistemi sürdürülebilir ve kontrollü bir şekilde büyütmek için çalışacağız” dedi.
#Ayşen AkalınAdColony ve Global Web Index tarafından yapılan araştırmaya göre, Türkiye’deki yetişkinlerin yüzde 79’u mobil oyun oynuyor. Türkiye’de mobil oyun oynayan yetişkinlerin yüzde 81,7’si kadın, yüzde 76,5‘i ise erkek. Rapora göre en çok tercih edilen tür, yüzde 49,2 ile aksiyon-macera.
#TeknolojiTürkiye’de Tahmini Medya ve Reklam Yatırımları 2020 Yılı İlk 6 Ay Raporu yayımlandı. Rapora göre; Türkiye’de toplam Medya ve Reklam Yatımları, 7 milyar 867 milyon TL oldu. Bununla birlikte medya yatırımları ise yine bu yılın ilk 6 aylık döneminde, 6 milyar 294 milyon TL olarak gerçekleşti.
#MedyaGün içerisinde yüzlerce reklama maruz kalıyoruz. Radyodan, web siteleri ve sosyal medyaya, uygulamalardan televizyona, tabelalardan duvar afişlerine kadar her yerde reklam görüyoruz. Şimdi bilinen tüm bu reklamları bir kenara bırakmak gerekiyor çünkü 5G'nin ardından çok daha interaktif bir reklamcılık dönemi geliyor. Bu yıl ABD’de yaklaşık 99 milyar ABD Doları olarak gerçekleşen mobil reklam harcamalarının sadece bu ülkede 2023 yılında 166 miyara çıkması öngörülüyor. Mobil ve bütünleşik sistemler üzerinden ivme alan reklamlar ile pazarlamanın kitabı yeniden yazılacak gibi görünüyor.
#Serap TorunAkıllı telefonların hayatımıza girmesiyle görsel olarak zenginleşen, kullanıcı ile etkileşimi artan ve giderek daha keyifli hâle gelen mobil oyunların ekonomik değeri de giderek artıyor. Özellikle 5G ile beklenen yüksek hız, oyun sektörü için bir sıçrama noktası olabilir. Bu yıl yaklaşık yüzde 8,3 büyüyen akıllı telefon kullanıcılarının sayısı 3,2 milyar kişi olarak tahmin ediliyor. Küresel olarak bu yıl sonuna kadar 2,5 milyardan fazla insanın mobil oyun oynayacağı tahmin ediliyor. Peki bu kadar çok kişinin olduğu bir yerde sizin markanız nasıl konumlanıyor?
#OyunMarkalar tarafından geleneksel mecralara yapılan reklam yatırımları hızla azalırken, dijital ve mobil reklam pazarı büyümeye devam ediyor. Geçtiğimiz günlerde MMA Türkiye (Mobil Pazarlama Birliği) tarafından yayımlanan Mobil Reklam Harcama Araştırması’nda, son 1 yılda gerçekleşen mobil reklam yatırımlarının 1 milyar 503 milyon TL’ye ulaştığı açıklandı.
#ReklamKatlanabilir telefon teknolojisi hayatımızı ve tercihlerimizi değiştirecek gibi görünüyor. Uzun süredir kullandığımız akıllı telefonlarımız şimdi daha şık, geniş, fonksiyonel, katlanabilir bir hâl aldı. Telefon üreticisi markalar ardı ardına katlanabilen ekranlarını tanıtıyor. Bu telefonlar aslında hayatımıza girecek olan yeni teknolojilerin de habercisi niteliğinde. Yakın gelecekte daha sık karşılaşacağımız AR uygulamaları ve 5G bu yeniliklerden bazıları.
#ReklamAkıllı telefonlarımızın ekranlarında gördüğümüz reklamları, dizüstü ya da masaüstü bilgisayarlarımızda gördüklerimize oranla on kata varacak şekilde daha hızlı algılıyoruz. Mobil Pazarlama Birliği (Mobile Marketing Association / MMA) EMEA Yönetici Direktörü Chris Babayode, 2018 yılının en önemli mobil pazarlama buluşması olarak gösterilen MMA Forum İstanbul’da, bir reklamın mobil ekranda görülmesi ve algılanması için ekranda saniyenin onda ikisi ila onda dördü kadar bir sürenin yeterli olduğu, bilgisayar ekranlarında ise bu sürenin 2-3 saniyeye çıktığını ifade etti.
#ReklamAllianz Türkiye Pazarlama Genel Müdür Yardımcısı Okan Özdemir, çalışma hakkında bilgi verdi: “Allianz Türkiye olarak, dijitalleşme odaklı yeni nesil sigortacılığın öncülüğünü üstlenmiş durumdayız. Bu açıdan, teknolojinin getirdiği değişimle birlikte ürün, hizmet ve çözümlerimizde yakaladığımız inovatif bakış açısını iletişim çalışmalarımızda da uyguluyoruz. Ülkemizde reklam sektörünün en prestijli ödül organizasyonlarından biri olan Kırmızı Ödülleri yaratıcı işlerin teşvik edilmesini, bu çalışmaların herkes tarafından duyulmasını ve birlikte kutlanmasını sağlayan bir platform.”
#Okan ÖzdemirKırmızı Dijital ’de “En İyi Dijital Reklam” kategorisinde ve Kırmızı Kampanya’da “En İyi Dayanıklı Tüketim Ürünü Kampanyası” kategorisinde Vestel “Viziizle – Dünyanın ilk Bumper AD Dizisi” aynı zamanda Kırmızı Dijital’de büyük ödül Kıpkırmızı’yı kazanan Concept'in Kreatif Direktörü Kerem Özkut yaptığı açıklamada "Yaratıcılık yarışmalarını önemsiyoruz. Özellikle müşterilerimizin işlerine de yarayan, ticari başarı amacıyla yapılmış işlerin ödüllendirilmesi bizim için önemli. Hem ajans içinde hem ajans dışında çıtayı yükseltmek adına çok yararı olduğunu düşünüyoruz" ifadesinde bulundu.
#Kırmızı Ödülleri