Trendyol, Türkiye ekonomisinin can damarı olan KOBİ’lerin 27 Haziran Dünya KOBİ Günü’nü kutluyor. Yerli üretici, esnaf ve KOBİ’leri dijitalleştiren Trendyol, teknoloji, eğitim, pazarlama gibi yetkinlikleriyle, KOBİ’lerin işlerini büyütmelerine destek oluyor. Sunduğu mikro ihracat çözümleriyle Türk satıcılarını sınır ötesine taşıyor.
#Sponsorlu İçerikTürk ürünlerini e-ihracat yoluyla uluslararası pazarlara ulaştıran Trendyol, 2024 yılının ilk çeyrek verilerini açıkladı. İlk 3 aylık dönemin e-ihracat şampiyonu ‘Made in Türkiye’ tekstil ürünleri ve mutfak ürünleri oldu. Bu dönemde Türk üreticiler en çok Suudi Arabistan, Azerbaycan ve Birleşik Arap Emirlikleri’ne satış gerçekleştirdi.
#E-TicaretTrendyol oluşturduğu modelle ister Kars’ın bir köyünden, isterse İstanbul’un bir mahallesinden satış yapan KOBİ ve esnafı dünya pazarlarına açtı. 2 yılda 51 bin satıcı çeşitli ülkelere 37 milyonu aşkın ürün sattı. Trendyol, satıcıları aracılığıyla gelecek yıl 2 milyar dolar, 2026’da ise 10 milyar dolar ihracat yapmayı hedefliyor. Türkiye’de sepet ortalaması 20 dolarken Körfez ülkelerinde bu fiyat 120 dolara çıkıyor.
#TrendyolKimya eğitimi alan ve global ilaç firmalarında çalışan Gülben Sabuncu Gürses ile Mine Gürses Bozarslan hayallerinin peşinde gitmek istedi ve istifa ederek markalarını kurdu. Doğal içerikli kişisel bakım ürünleri üreten girişimciler iki yılda önemli yol kat etti. Yılda 100 bin adet üretime ulaşan marka, önümüzdeki yıl yüzde 100 büyüme hedefliyor.
#Gülben Sabuncu GürsesAnkara’da, 10 yıl bankada çalışan Aylin Yılmaz, iki yıl önce mesleğini bırakıp, dedesinden kalan buğday tarlasında ölmez otu yetiştirmeye başladı. Yılmaz, hedefinin, kozmetik ve ilaç sektöründe kullanılan ölmez otunun yağını üretip, ihraç etmek olduğunu söyledi.
#Kaan ULU-Burak TEKİN/DHAİstanbul Ticaret Odası Başkanı Şekib Avdagiç "2021 yılında, salgının getirdiği ve ihracatımızı artıracak çok önemli bir fırsat 'sınır aşan şirketten tüketiciye (B2C) elektronik ticaret' olacak. Girişimcilerimize sesleniyorum, bu kar topu gibi büyüyecek ticarette yerimizi vaktinde almalıyız" dedi.
#Şekib Avdagiç2018 yılında kendi markası Bloomsbury'yi kuran Gizem Yalçın Akan genç bir girişimci... Üstelik markasını kurarken de çalışan kadınlardan ilham almış ve kendi gibi girişimci ruhu olan zaanatkar Türk kadın üreticilerin ekonomilerine ve sosyal kalkınmalarına da destek olmuş. <br><br>Gizem Yalçın Akan ile markasının oluşum sürecini, koleksiyonlarını ve kadın girişimcilere desteğini konuştuk...
#BloomsburyGüneydoğu Anadolu İhracatçı Birlikleri Koordinatör Başkanı Ahmet Fikret Kileci, Gaziantep’ten Kasım 2019’da 657 milyon 224 bin dolarlık ihracat yapıldığını, aynı ayda Güneydoğu Anadolu Bölgesinden ise, 785 milyon 47 bin dolarlık ihracat kaydı alındığını açıkladı.
#Güneydoğu Anadolu İhracatçı BirlikleriTürkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) Başkanı İsmail Gülle, Türkiye’nin transit ticaret gibi bir ihracat kaleminin kaydını dahi tutmadığını belirterek, “Bunun kayıt altına alınması ve ihracat olması lazım. Bu ticarette çok büyük para var. Şu an için 10 milyar dolar seviyesinde olduğunu söyleyebiliriz” diye konuştu.
#GazetehaberleriTürkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) Başkanı İsmail Gülle, 158 ülkede ihracatın yaklaşık yüzde 10'unun yerel paralarla TL karşılığında yapıldığını belirterek, "Yaptığımız çalıştaylarla TL ile ihracatın ne kadar önemli olduğunu ve potansiyel barındırdığını gösterdik. Bu kadar yoğun bir ülkeyle yapılması da ayrıca anlamlı." dedi.
#İhracatTürkiye İhracatçılar Meclisi ile Hazine ve Maliye Bakanlığı ihracat bedellerinin yurda getirilmesi hakkındaki tebliği detayları hakkında ihracatçı firmaları bilgilendirme toplantısı düzenledi. Yaklaşık 1000 firmanın katıldığı toplantıda konuşan TİM Başkanı Gülle, “Hazine ve Maliye Bakanımız sayın Berat Albayrak’la geçen hafta yaptığımız görüşmede tebliğ ile ilgili 10 çözüm önerisi sunduk” dedi. Öneriler arasında ihracat bedellerinin Türkiye’ye getirme süresinin 180 günden 360 güne çıkarılması, söz konusu bedellerin de yüzde 80’inin bankaya satılma zorunluluğunun yüzde 40’a çekilmesi var.
#Hazine Ve Maliye BakanlığıDHL Express Avrupa CEO’su John Pearson Türkiye’nin bir ticaret merkezi olmaması için bir neden görmediğini belirtti. DHL Express Türkiye CEO’su Markus Reckling ise Türkiye’nin kurumsal yapısı ve hukuk sisteminde büyük sürprizler yaratmayıp istikrarını koruduğu ölçüde doğrudan yabancı yatırım çekmeye devam edeceğini söyledi.
Uluslararası kargo taşımacılığı şirketi DHL Express, Türkiye’nin artan ihracatı sayesinde 2011’de yüzde 36 büyüdü. DHL Express Türkiye Bölge Direktörü Michel Akavi, “Yakaladığımız üstün performans karşısında bir tebrik olarak Türkiye, Asya-Pasifik bölgesinden Avrupa bölgesine transfer edildi” dedi.
Pandemiyle birlikte esnek çalışma modeline geçen çalışanlar ofise dönüşle birlikte online toplantı yapabilecekleri alana ihtiyaç duymaya başladı. Ofis mobilya sektörü, bu ihtiyacı gidermek için gürültüden izole edilmiş toplantı kabinleri üretti. Fiyatları 3 bin ila 10 bin dolar arasında değişen bu ürünlere en çok büyük ölçekli şirketler ilgi gösterirken, kısa ve orta vadede tüm dünyada yaygınlaşması bekleniyor.
#Hürriyet İK