Aslan BATUR
Oluşturulma Tarihi: Ocak 26, 2012 00:00
Uluslararası kargo taşımacılığı şirketi DHL Express, Türkiye’nin artan ihracatı sayesinde 2011’de yüzde 36 büyüdü. DHL Express Türkiye Bölge Direktörü Michel Akavi, “Yakaladığımız üstün performans karşısında bir tebrik olarak Türkiye, Asya-Pasifik bölgesinden Avrupa bölgesine transfer edildi” dedi.
ULUSLARARASI kargo taşımacılığı sektöründe faaliyet gösteren DHL Express, Türkiye’nin artan ihracatı sayesinde yüzde 36 oranında büyüdü. Yakalanan bu büyüme oranı ve DHL Express’in faaliyet gösterdiği 220 ülke arasında en hızlı teslim süresine ulaşmalarının DHL Express üst yönetiminin de dikkatini çektiğini söyleyen DHL Express Türkiye Bölge Direktörü Michel Akavi, “2011 yılında yakalamış olduğumuz üstün performans karşısında bir tebrik olarak Türkiye, Asya-Pasifik bölgesinden Avrupa bölgesine transfer edildi” dedi.
Gelişmiş ülkeler arasında
Türkiye’nin ihracatında ağırlıklı pazarı temsil eden Avrupa’nın, ekonomik kriz nedeniyle yaşadığı durgunluğu en azından kargo taşımacılığını üzerinden atmak için Türkiye’yi şirket içinde söz hakkı olan bir ülke konumuna yükselttiğine dikkat çeken Akavi, “DHL Express Türkiye, göstermiş olduğu başarılı performans sonrasında gelişmekte olan ülke statüsünden, gelişmiş ülkeler arasına girdi. İtalya, İngiltere, Fransa ve İspanya gibi Türkiye’nin de masada bir yeri oldu. Türkiye’nin coğrafi konumu gereği de Avrupa bölgesinde önemli bir rol üstleneceğine ve bölgeye pazar çeşitliliği kazandıracağına inanıyoruz” diye konuştu.
İhracat gönderileri ithalatı geçti
Türkiye’nin dış ticaretinde Avrupa’nın payının yüzde 50’den fazla olduğunu belirten Akavi konuşmasını şöyle sürdürdü: “Türkiye için stratejik önem taşıyan gönderi hatları, her zaman Avrupa ülkeleri oldu. Uluslararası hızlı hava taşımacılığı sektöründe Türkiye’nin büyüme hızı, dünya genelindeki artıştan daha yüksek seviyede seyrediyor. Toplam ciromuz 2010’da 2009 yılına göre yüzde 15 yükseldi. 2011 yılında ise bir önceki yıla göre yüzde 36 büyüme kaydettik. Ciroda ve toplam işlem hacmimizdeki bu artış, doğru yolda olan Türkiye ekonomisinin de bir göstergesi. 2011’de en göze çarpan farklılıkların başında, ihracat gönderi adetlerinde yaşanan artış görülüyor. İthalat gönderilerindeki büyüme 2010’da daha fazlaydı. 2011 yılında ise ihracat gönderilerindeki büyüme ithalatın önüne geçti. Bu, Türkiye’nin 2011 yılında ihracat pazar çeşitliliğini arttırmış olmasından kaynaklandı. Kuzey Afrika ve Ortadoğu ülkelerine ihracat gönderilerinde yüzde 25 artış yaşandı.”
2012 gümbür gümbür olmaz
ÖNÜMÜZDEKİ dönemde yükselen pazarlar arasında daha aktif ve yeni ticaretten daha fazla pay alan bir Türkiye görüleceğini vurgulayan Michel Akavi, şunları söyledi: “2012’nin, geçen yıl gibi gümbür gümbür değil, daha temkinli ve sürdürülebilir bir piyasa olacağına inanıyorum. İhracatın yüzde 12 artmasını bekliyoruz. İhracata paralel büyüyen sektör olduğumuz için DHL Express olarak bu yıl ciro bazındaki büyüme beklentimiz yüzde 18 olacak. Personel sayımızı yüzde 10 artırıp 700 kişinin üzerine çıkardık. Bu yıl bir tane daha uçak almayı istiyoruz. Türkiye’ye her yıl 3 milyon
Euro’luk yatırım yapıyoruz.”
Yeni kurye tebliği ile maliyetler azaldı
TÜRKİYE ekonomisinde
KOBİ’lerin büyümede lokomotif işlevi gördüğünü belirten Michel Akavi devletin bu nedenle yeni kurye tebliğini uygulamaya başladığını hatırlatarak şunları söyledi: “Yapılan değişiklikle hızlı hava taşımacılık şirketi olarak; gümrük müşavirlerimiz aracılığı ile belirli sınırlara göre gümrük işlemi yapabilme yetkisi aldık. Diğer yandan taşıyıcı olarak gümrük nezdinde sorumluluklarımız arttı. 7 bin 500 Euro ve 150 kilogram sınırına kadar olan ürünlerin çıkışını mikro ihracat kapsamında beyan edebiliyoruz. Gümrük müşavirlik hizmet bedeli, ihracat ambar ücreti ve ihracatçı birlik ücretleri ortadan kalkmış oluyor. Bu da ihracatçıyı 400 Euro’luk maliyetten kurtarıyor. Türkiye’de yüzde 50’nin üzerinde pazar payına sahibiz.”
Filodaki araçlar elektrikli olacak
GEÇEN yıl 1 milyon Euro tutarında araç alımı gerçekleştirdiklerini hatırlatan Michel Akavi, “Elektrikli araçlara öncelik veriyoruz. Elektrikli ticari ve binek araçlar ülkemizde satışa sunulmaya başladığında filomuzdaki tüm araçları elektrikli araca dönüştürmek istiyoruz. Bu nedenle otomotiv şirketleri ile gelişmeleri yakından takip ediyoruz” dedi.