O, Türkiye’nin en iyi erkek oyuncularından. Canlandırdığı karakterleri hafızamıza kazıyor. Sesi, fiziği ve yeteneğiyle izleyiciyi hep 12’den vuruyor. Kendini ‘duygularıyla hareket eden biri’ olarak tanımlıyor, içgüdülerini asla es geçmiyor. Belki de başarısının ardında yatan sebeplerden biri bu. Engin Altan Düzyatan’la buluştuk; ailesini, hayatını, yeni işini, NFT dünyasında yaptığı girişimleri konuştuk: “Gittikçe olgunlaşıyorum ve zamanımı boşa harcayan, bana bir şey katmayan her şeyden uzaklaşıyorum.”
#Engin Altan DüzyatanGüzellik ve estetik trendleri her geçen gün değişiyor. Yazarımız Metin Uyar’ın katıldığı küresel bir toplantıda açıklanan çalışmaya göre de gelecek beş yılda hayatımıza dijital imaj, metaverse klinikleri, sanal estetik, yaşsızlık ve cinsiyetsiz yüz kavramları girecek. Biz de uzmanlara bu trendlerin ne anlama geldiğini sorduk.
#EstetikNFT (non-fungible token) ya da Türkçe ismi ile “nitelikli fikri tapu", metaverse’ün gelişimi ile birlikte popülaritesi gitgide artan bir trend haline geldi. Her ne kadar bazı uygulamalar bu kavramın da içinin boşaltılmasına neden olsa da önümüzdeki dönemlerde NFT’nin stratejik önemi daha da belirginleşecek. Önde gelen Dapp (decentralized application - merkeziyetsiz uygulama) platfor-mu DappRadar verilerine göre, 2020’de sadece $95 milyon olan NFT’lerin ti-caret hacmi; 2021'de $24,9 milyara yükseldi. NBA şu ana kadar, NFT video özetlerinden $230 milyondan fazla hasılat elde etti.
#NftTürkiye’nin parlak, yetenekli ve konuşulan oyuncularından. Küçük yaşta başladığı mesleğinde adını başroller arasına yazdırdı. Attığı her adım öyle merak edildi ki sosyal medyada 5 milyondan fazla takipçi edindi. Birçok yeni işle karşımıza çıkmaya hazırlanan Dilan Çiçek Deniz’le buluştuk. Hayatını, projelerini, Cannes günlerini konuştuk. Son öğrendiği Klingon dilini, ‘her an, adını kullanmadan’ çıkarabileceği deneme kitabını, Thor Saevarsson ile ilişkisini ve aldığı evlilik teklifinin detaylarını da anlattı.
#Dilan Çiçek DenizE-ticaretin yaygınlaşmasıyla birlikte hepimiz sanal mağazalara alıştık. Ancak konu artık bunun da ötesine geçti; çünkü metaverse’te yalnızca mağazalar değil, ürünler de sanal... Burberry, Louis Vuitton, Ralph Lauren gibi moda markalarının mağaza açtığı bu evrene Türkiye’den de LC Waikiki, Kiğılı, Damat Tween ilk adım atanlardan...
#ModaFacebook CEO'su Mark Zuckerberg 28 Ekim Perşembe günü şirketin adını "Meta" olarak değiştirdiklerini açıkladı. Bu değişiklik zaten, Zuckerberg'in uzun süredir öne çıkardığı ve şirketine yön verdiği "metaverse" stratejisine bir vurgu ve bu kavramı sahiplenme adına da önemli bir adım niteliğinde.
#Ergi Şener