Millî Eğitim Bakanlığı (MEB), meslek liselilerin istihdamının kolaylaştırılması için 'bölge', 'ihtisas', 'sektör içi' ve 'sektöre entegre' olmak üzere 4 yeni okul programının hayata geçirilmesini kararlaştırdı. Mesleki ve teknik Anadolu liselerinde geliştirilecek istihdam odaklı bu 4 yeni model, gelecek eğitim öğretim yılından itibaren uygulamaya geçecek.
#MEBTürkiye’de mesleki eğitimle ilgili tartışmalar çoğunlukla doğru zeminde ilerlemiyor. Gün geçtikçe değeri daha da iyi anlaşılan mesleki eğitimin önemi konusunda bir mutabakat var, buraya kadar bir sorun yok. Ancak, konu bu mutabakatın nasıl hayata geçirileceği, yani mesleki eğitimin nasıl güçlendirileceğine geldiğinde tartışma bağlamından tümüyle uzaklaşıyor. Geldiğimiz noktada mesleki eğitime dair tartışmaların ’herkesin üniversiteye gitmesi yerine çoğu öğrencinin mesleki eğitime yönlendirilmesi’ fikriyle ‘mesleki eğitimin çocuk işçiliğini yaygınlaştırdığı’ iddialarına kadar aşırı uçlar arasında savrulduğunu görüyoruz.
#Konuk YazarCumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, Sultanahmet Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi'nde 2021-2022 Eğitim Öğretim Yılı Açılış Programı'na katıldı. Cumhurbaşkanı Erdoğan, "Hastalığın seyrini yakından izliyoruz, izleyeceğiz. Yüz yüze eğitimi devam ettirmekte kararlıyız" dedi.
#Cumhurbaşkanı ErdoğanOkullarda yüz yüze eğitimin ne zaman başlayacağını merak eden milyonlarca öğrenci, Milli Eğitim Bakanlığı ya da diğer resmi kurumlardan gelen açıklamalara odaklanırken, Milli Eğitim Bakanı Ziya Selçuk konuya dair önemli açıklamalar yaptı. Peki, yüz yüze eğitim ne zaman başlayacak?
#Yüz Yüze Eğitim Ne Zaman Başlayacak?Milli Eğitim Bakanı Ziya Selçuk, geçtiğimiz günlerde “Bir meslek lisesinde makine teknolojisi dersi okutulacak ve öyle bir gün gelecek ki bu liseler tüm ülkenin maske ihtiyacını karşılamada öncü olacak. Yüzüme taktığım her maskede meslek lisesi gururunu taşıyorum” demişti. Ne güzel sözler. Gerçekten teknik liselerin bugünlerde gösterdiği performans hepimizi gururlandırdı. Tercih listelerinde genellikle alt sıralarda yer alan meslek liseleriyle ilgili algı koronavirüs günlerinde altüst oldu, iyi de oldu...
#Mahmut ÖzerMilli Eğitim Bakanı Ziya Selçuk, geçtiğimiz günlerde “Bir meslek lisesinde makine teknolojisi dersi okutulacak ve öyle bir gün gelecek ki bu liseler tüm ülkenin maske ihtiyacını karşılamada öncü olacak. Yüzüme taktığım her maskede meslek lisesi gururunu taşıyorum” demişti. Ne güzel sözler. Gerçekten teknik liselerin bugünlerde gösterdiği performans hepimizi gururlandırdı. Tercih listelerinde genellikle alt sıralarda yer alan meslek liseleriyle ilgili algı koronavirüs günlerinde altüst oldu, iyi de oldu...
#YazarMeslek lisesi okudu. Hürriyet Gazetesi’ni okuyarak, iş buldu. Farklı alanlarda satış-pazarlama üzerine çalıştı. Arkadaşlarının da desteği ile ofis mobilyaları üzerine üretimine başladı. Açık ve dürüstlükle yaşadığı sıkıntıları aştı. Bugün Hasanağa Organize Sanayi Bölgesi’nde 12 bin metrekare alanda faaliyet gösteren firma 128 kişiye istihdam sağlıyor. Bursa’nın sayılı firmalarının sahiplerinin hepsinin endüstri meslek lisesi mezunu olduğunu ifade eden Masachi Office Furniture Yönetim Kurulu Başkanı Rıdvan İşbaşaran, bu konuya önem verilmesi gerektiğini söylüyor.
#BursaTEOG’un kaldırılmasının ardından liseye geçiş için alternatifler tartışılırken, sınavların güvenilirliği tüm dünyada kabul gören Uluslararası Öğrenci Değerlendirme Programı’nın (PISA) patronu ve OECD Eğitim ve Beceriler Başkanlığı Direktörü Andreas Schleicher de bu yıl uygulanacak olan “açık uçlu sorular” konusunda uyarılarda bulundu.
#YazarlarTEMEL Eğitimden Ortaöğretime Geçiş (TEOG) sistemi kaldırıldı, ancak yerine nasıl bir sistemin geleceği henüz belli değil. Özellikle bu yıl çocuklarını sınava hazırlayan veliler şaşkın. İşte velilerin, öğrencilerin ve ölçme değerlendirme uzmanlarının TEOG’un kaldırılmasıyla ilgili yorumları:
#Gazetehaberleriİnsan yetiştirme düzeni olarak da tanımlanan eğitim sistemleri ülkelerin sürekli üzerinde durdukları yönetim biçimlerine, gelişmişlik düzeylerine, sosyal ve kültürel özelliklerine göre farklı uygulamalar yaparak insan yetiştirmeye çalıştıkları uygulamaları içeriyor.
#İlköğretimMilli Eğitim Bakanlığı yetkilileri, “Bugüne kadar çok kalkınma planı yapıldı, ancak ortaöğretimde Avrupa’da uygulanan yüzde 65 meslek lisesi - yüzde 35 genel lise oranı, hiçbir zaman yakalanamadı. 2002 – 2003 eğitim döneminde de başarılamadı” diye itirafta bulunuyorlar. Onlara göre meslek eğitiminde gençleri etkileyecek “cazibe noktaları” bulunmalı. Nasıl bulunacağı aransa da henüz uygulamada bir devrim yapılmış değil. Meslek liselerine olan ilgi, 2003 – 2004 öğretim döneminde neredeyse genel liselere göre yüzde 100’leri aşan oranlarda azalmış. Bunu Bakanlık yetkilileri söylüyor.