İlk hayali dünya çapında bir piyanist olmaktı... Yıllar geçti, çikolata fabrikası kurmayı düşlemeye başladı. Ve bugün... Ailesinin piyanisti, iş dünyasının önde gelen ismi. Aynı zamanda birçok sosyal sorumluluk projesinde aktif olarak yer alan, “İyi planlarsan her şeye zaman ayırabilirsin” diyen Demet Sabancı Çetindoğan’dan yüksek tempoya kısa bir mola vermesini rica ettim. Oturduk hayallerden dev projelere, Amerikan menülerine giren menemenden Sabancı soyadının ağırlığına her şeyi konuştuk. İşte o keyifli buluşmadan geri kalanlar...
#Tülay DemirAnne sorar: Sen erkek arkadaşının jean’ini mi giydin! Kız cevaplar: Yoo? Benim? Şimdi moda Boyfriend Jeans! Eee Burası İstanbul! Bir diğer filmde anne yine şaşırır. Yine sorar: Anladık Burası İstanbul da? Çorapla da gidilmez ki iş görüşmesine? Kızın cevabı nettir: Çorap mı? Tayt bu tayt. Jean tayt! Tüm bunların ne filmi olduğuna gelince...
Hippi trendi de geri döndü, puantiye de... Annelerimizin fotoğraflarında gördüğümüz tek omuz sezonun en büyük yeniliği. Mayokiniler geçmiş yıllarda olduğu gibi çok değiller. Yerlerini nostaljik fırfırlı, kalın kenarlı bikinilere bıraktılar. Leopar, zebra gibi vahşi hayvan desenleri yine var. 2009’un mayo modasının anahtar kelimesi retro. Geçmişe ait ne varsa bu yaz plajlarda göreceğiz.
Missoni, McQueen, Dolce & Gabbana, H&M, Prada gibi markalar, yeni sezon fotoğraflarını o olmadan çekmiyor. Ayrıca Arena Homme Plus, V Men, Teen Vogue gibi birçok ünlü dergiye moda editörlüğü yapıyor. Bir yıldır Mavi Jeans için de çalışıyor. Çünkü Oliviero Toscani onu çok tutuyor. Jeanleri kafaya bağlamak onun fikriydi. Yılbaşı ve bayrama özel çektikleri kırmızı fotoğraflarda mankenleri sokaktan seçtiler. Nicola Formichetti (30) sıradan bir üniversite öğrencisinin, en pahalı top modelden daha etkili pozlar verebileceğini düşünüyor.
Son zamanlarda katıldığım pazarlama odaklı konferansların çoğunda, özellikle globalleşmeyle birlikte günümüz tüketicisinin marka seçenekleri karşısında ne kadar güçlü olduğunu, markaların sadakat yaratmak için her geçen gün biraz daha zorlandığını ve tüketicileri her seferinde bir kez daha "tavlamaları" gerektiğini dinledim.