Son zamanlarda katıldığım pazarlama odaklı konferansların çoğunda, özellikle globalleşmeyle birlikte günümüz tüketicisinin marka seçenekleri karşısında ne kadar güçlü olduğunu, markaların sadakat yaratmak için her geçen gün biraz daha zorlandığını ve tüketicileri her seferinde bir kez daha "tavlamaları" gerektiğini dinledim.
Tüketiciyle böyle bir güven ve sevgi bağı kurmayı başaran Türk markalardan biri olduğuna inandığım Beymen, dünyanın ünlü markalarını buluşturan ev koleksiyonunu sergilediği yeni Nişantaşı Beymen Home mağazasıyla farkını bir kez daha kanıtlıyor.
Moda sadece giyimde değil dekorasyonda da varlığını hissettiren bir kavram. Bu yüzden her geçen gün, ev dekorasyonunda yeni bir moda markasının imzasını görüyoruz. Zaman içerisinde farklı dekorasyon anlayışları, biçimler, renkler ve eğilimler ev modasında ağırlığını hissettiriyor. Etro, Missoni, Ralph Lauren, Sonia Rykiel, Blumarine ve Prada gibi önde gelen moda markaları belli kitleler için bir yaşam tarzı haline geldiği için ev dekorasyonunda etkili olarak trend belirleyen markalar arasında yer alıyor.
Yaşadığı mekanı önemseyen, modern bir çizgi ve farklı tasarımlar arayanların adresi olmayı hedefleyen Beymen Home, Nişantaşı’ndaki 1000 m2’ye yayılan 4 katlı yeni mağazasında dünyaca ünlü dekorasyon ve ev tekstili markalarının koleksiyonlarını aynı çatı altında topluyor. Mağazanın birinci katında ev tekstili ürünleri; ikinci katta sofra aksesuvarları ve evlilik hazırlıkları yapan çiftler için özel Beymen White servisi; giriş katında mutfak ve ev aksesuvarları; en alt katta ise mobilya grubu yer alıyor. Yeni mağaza projesi ile ilgili bilgileri Beymen Home yetkililerinden öğrendim.
Böyle bir mağazaya neden ihtiyaç duydunuz?
- 1990 yılından beri her sezon yenilenen koleksiyonları ile ev yaşamımızın bir parçası olan Beymen Home, bugüne kadar İstanbul Nişantaşı, İstanbul Akmerkez, Ankara Armada, Ankara Kavaklıdere, İzmir, Adana, Mersin, Antalya ve Kahire Beymen mağazalarında faaliyet gösteriyordu. Müşterilerin ev kategorisinde daha büyük metrekarelerde alışveriş yapmak istemesi, konut edinme trendinin yükselmesi, genişleyen ürün portföyümüz ve yeni markalarımızı en iyi şekilde sergilemek hedeflerimiz ev kategorisini bağımsız bir mağaza olarak açılmasında etken oldu. Bu mağazamızın gelişimini izleyerek başka yerlerde nasıl gelişeceğimize karar vereceğiz.
Marka seçimini hangi kriterlere göre yapıyorsunuz? En fazla ilgiyi hangi markalar görüyor?
- Beymen’in özünde yer alan yaratıcılık ve öncülük Beymen Home ürünlerine de yansıyor. Beymen Home, müşterilerine Beymen tasarımları ve uluslararası markaların yer aldığı geniş bir koleksiyon sunuyor. Dünyaca ünlü birçok markanın tasarımlarının aynı çatı altında bulabiliyorsunuz. Beymen Home’u ziyaret edenler, daha çok mobilyalara, ev aksesuvarlarına, dünyaca ünlü markalara ve Beymen’e ait yatak takımları grubuna yöneliyor.
Hem moda hem de ev koleksiyonlarını sattığınız markalar hangileri?
- Kendine özgü deseni ile Missoni, feminen duruşuyla Blumarine, çarpıcı renkleriyle Sonia Rykiel’in ve Amerikan tarzıyla Ralph Lauren nevresim takımları, yatak örtüleri, bornoz ve havluları ile fark yaratıyor. Etro’nun çerçeveden kalemliğe uzanan ofis ve ev aksesuvarları, nevresim ve yatak örtüleri, rengarenk abajurları Etro tarzını evlere taşıyor. Ayrıca Prada markasını evlerine taşımak isteyenler için de birçok seçenek de bulunuyor.
Bünyenizde pek çok koleksiyon var; ancak bunlardan sadece üçü Türk: Hiref, Gaia&Gino ve Alev Ebuzziya. Türk imzaların sayısında bir artış planlıyor musunuz?
- Bizim için önemli olan markanın ve ürünlerinin kalitesi, elbette Beymen çizgisine uyan ve Beymen müşterisinin beğeneceği farklı Türk markaları da ileride bünyemize katılabilir.
Beymen Home'un kendi üretimi olan koleksiyon nasıl bir çizgiye sahip ve hangi ürünler bulunuyor?
- Beymen Home’un 2007 kış koleksiyonunda maksimal tasarımlar hakim. Kış sezonunda "İpek Yolu" teması ve baharat renklerinin ön plana çıktığı Beymen Home koleksiyonunda geniş bir mobilya seçeneği bulunuyor. Ayrıca bu sezon ilk kez Beymen Home emprime yatak takımları satışa sunuluyor. Beymen Home için özel olarak üretilen cam ürünler, kristal aksesuvarlar ve sofra grubu, havlu ve yatak takımları da göz kamaştırmaya devam ediyor.
Ürün yelpazenize ekleyeceğiniz yeni yabancı markalar olacak mı?
- Evet, giyimde olduğu gibi ev kategorisinde de bünyemize yeni markalar katılacak. Ancak görüşmelerimiz sürdüğü için henüz marka adı veremiyoruz.
Yeni koleksiyonlarda neler var?
Etro Home
İtalyan markanın şal desenli döşemelik kumaşları, kaşmir örtüleri ve ipek yatak takımları adeta bir efsane. Ofis aksesuvarlarında ise deri ürünler ön planda.
Missoni Home
Koleksiyonun en önemli parçaları arasında botanik temalı ve halka motifli yün ipek halılar var.
Sonia Rykiel Maison
Kış koleksiyonunda markanın sembolü çizgiler, çiçek desenleriyle birleşiyor. Sezonun en gözde renkleri ise bej-siyah, pembe-siyah ve kombinasyonları.
Blumarine
Gül desenleri, yapraklar ve saten üzerine çiçekli baskıların ağırlıkta olduğu koleksiyon Swarovski kristal taşlar, kürkler, dantel ve işlemelerle zenginleşiyor.
Ralph Lauren Home
Oranj, altın ve kahverenginin hakim olduğu "La Boheme" teması, egzotik motiflere sahip. "Modern Metropolis" temasının renkleri ise gri, kahverengi ve lacivert.
Prada
Tavla setleri, her türlü konforun düşünüldüğü uçuş setleri, ofis aksesuvarları ve fotoğraf albümleri bu koleksiyonda.
Hermes
İnce porselenden mug, çay takımları ve kültablaları ağırlıklı olduğu kış koleksiyonunda, yün kaşmir örtüler de yer alıyor.
Versace
"Home Signature" temasında mor, fildişi ve grinin tonları ağırlıkta. "Home Diffusion"da ise siyah-sarı, siyah-oranj ve siyah-eflatun gibi coşkulu renkler var.