Geçen yıl kasım ayındaki ÖTV düzenlemesinden bu yana frene basan lüks ve ultra lüks otomobillerin satışları 2017'nin ilk 6 ayında yüzde 17,51 düşüşle 10 bin 928'e geriledi. Yılın ilk yarısında lüks araçların satışı yüzde 15,61, ultra lüks araçların satışı 26,19 geriledi. Ferrari 6 araç, Lamborghini ise 3 araç sattı. Söz konusu dönemde en fazla satılan E segmenti araç 2 bin 886 anahtar teslimiyle BMW'nin 5 serisi olurken, bu modeli 2 bin 813 satışla Mercedes-Benz'in E serisi, 814 satışla da Audi A6 izledi.
#Lüks OtomobilAUDI’nin Dünya Başkanı ve CEO’su Rupert Stadler, Türkiye’nin dünyanın en hızlı büyüyen ülkelerinden biri olduğunu belirterek, “Avrupa’da ise büyümede tartışmasız bir numara” dedi.Stadler, Türkiye’de güçlü olmanın artık Avrupa’daki rekabette çok önemli olduğunu ve daha fazla büyümek istediklerini de sözlerine ekledi.
Ototmotiv sektörü temmuzda başta referandum olmak üzere öne çıkan siyasi gelişmelere rağmen tarihi satışa ulaştı. Otomobil satışı yüzde 148’lik artışla 41 bin 399 adede çıkarak Temmuz 2000’deki 41 bin 544 adetlik satışla birlikte tarihin en iyi performansını yakaladı. Toplam satışlar ise Temmuz 2005’ten sonra tarihin en iyisi oldu. ODD Başkanı Mustafa Bayraktar, “Halk siyaset değil, ucuz otomobil peşinde” dedi.
Küresel kriz nedeniyle dünyada lüks otomobil satışları yüzde 21 düşerken, Audi ilk 6 ayda pazara sunduğu 6 yeni modelin de etkisiyle Avrupa’nın lider markası oldu. Audi’nin Satış ve Pazarlamadan Sorumlu Dünya Başkanı ve Yönetim Kurulu Üyesi Peter Schwarzenbauer, “Çin, Almanya ve Türkiye, ilk 6 ayda en fazla büyüyen pazarlarımız arasında yer aldı” dedi.
Mayıs ayında yaşanan dalgalanmayla birlikte satışların düşüş eğilimine girdiği otomotiv pazarı 2006 yılını bir önceki yıla göre yüzde 13.9’lük düşüşle 617 bin 852 adetlik satışla tamamladı. Kampanya yarışının yaşandığı Aralık ayında bir önceki aya göre satışlar yüzde 50 artsada, pazardaki daralmayı engelleyemedi.
Türkiye’de lüks sınıftaki otomobillerin yıllık satış adedinin en fazla 20 bin olduğunu söyleyen BMW, Land Rover ve Mini Türkiye Distribütörü Borusan Otomotiv İcra Komitesi Başkanı Müşerref İlpars, "Sonuçta hepimiz bu 20 bin kişi için mücadele veriyoruz" dedi.
Mercedes-Benz Türk A.Ş. Direktörler Kurulu Başkanı Jürgen Ziegler, Türkiye’de hem üretici hem satıcı hem de ihracatçı olarak faaliyet gösterdiklerini belirterek, "Biz pek çok kimliği bir arada taşıyoruz. Buna bir bütün olarak DaimlerChrysler’in Türkiye’deki varlığı diyebiliriz. Bir firmanın sadece üretici olarak Türkiye’de yaşası çok zor" dedi.