Emre ÖZPEYNİRCİ
Oluşturulma Tarihi: Kasım 04, 2006 00:00
Mercedes-Benz Türk A.Ş. Direktörler Kurulu Başkanı Jürgen Ziegler, Türkiye’de hem üretici hem satıcı hem de ihracatçı olarak faaliyet gösterdiklerini belirterek, "Biz pek çok kimliği bir arada taşıyoruz. Buna bir bütün olarak DaimlerChrysler’in Türkiye’deki varlığı diyebiliriz. Bir firmanın sadece üretici olarak Türkiye’de yaşası çok zor" dedi.
MERCEDES-Benz Türk A.Ş. Direktörler Kurulu Başkanı Jürgen Ziegler, kendilerinin Türkiye’de hem üretici hem de satıcı konumunda bulunduğunu kaydederek, "Sadece üretici olarak Türkiye’de yaşımınızı sürdürmek zor" dedi. Ziegler, Mercedes-Benz Türk’ün gerek üretici ve satıcı, gerekse de ürettiğini ihraç eden bir şirket olduğuna işaret ederek, "Biz pek çok kimliği bir arada taşıyoruz. Buna bir bütün olarak DaimlerChrysler’in Türkiye’deki varlığı diyebiliriz. Bir firmanın üretici olarak tek başına yaşaması oldukça zor. Dolayısıyla biz, satış ve ihracatla da bunu destekliyoruz" diye konuştu.
İMAJIMIZA KATKI YAPIYOR: DaimlerChrysler olarak bakıldığında bugün geldikleri üretim kalitesiyle çok iyi bir yerde bulunduklarının altını çizen Ziegler, "Ürettiğimiz otobüsün yüzde 60’ı, kamyonun ise yüzde 25’ini ihraç ediyoruz. Bu satışlar da, imajımıza katkıda bulunuyor" şeklinde konuştu. Hafif ticari araç üretimi konusunda şu an için "Hayır" demek zorunda kaldıklarını söyleyen Jürgen Ziegler, "Hafif ticari araç üretme konusunda şimdilik bir üretim planı yok. Zira diğer ülkelerde bunun için bir kapasite açığı oluşması gerekiyor. Bu da şimdilik söz konusu değil" dedi.
LÜKS OTO SATMANIN LÜKSÜ: Dodge markasını Türkiye’de satışa sunarak, DaimlerChrysler’in tüm markalarını Türkiye’ye getirmiş olduklarını söyleyen Ziegler, "Böylece tüm sınıflarda, bütün markalarımızla uygun ürünler sunacak, satış adetlerimizi de artırmış olacağız" dedi. Ziegler, bu yıl toplam pazar yüzde 8.5 daralırken, Mercedes ve Chrysler Jeep markalarının satışların arttığına işaret ederek, Mercedes’teki artışın yüzde 30, Chrysler-Jeep’te yüzde 15 olduğunu kaydetti. Yapılan araştırmalara göre tüm dünyada lüks otomobil satışlarının ekonomik krizlerden bağımsız olduğunu gösterdiğini belirten Ziegler, "Lüks otomobil satışları ekonomik krizden etkilenmiyor" dedi. Ziegler, Dodge’un katılmasıyla Chrysler Jeep markalarının satışını ikiye katlayacaklarının da altını çizdi.
Her fırsatta yatırım için ağlıyoruz
MERCEDES-Benz Türk Türkiye Satış ve Pazarlama Direktörü Eşref Biryıldız, Türkiye’de hafif ticari araç üretimi yapılması konusunda DaimlerChrysler yönetimine her defasında ısrarcı davrandıklarını söyledi. Almanya’daki yönetim kurulunda sürekli olarak yatırım çağrısı yaptıklarını belirten Biryıldız, bunu "her seferinde sürekli yatırım için ağlıyoruz" esprisiyle anlattı. Biryıldız, şöyle konuştu: "Türkiye’nin hafif ticari araçta Avrupa’nın en büyük ilk dört pazarından birini olduğunu vurgulayıp duruyoruz. Çünkü gerçekten büyük bir pazar ve yerli katkı olmaksızın bu pazarda büyük başarılar elde etmek çok zor."
Çinli Chery, Avrupa’dan önce Türkiye’yi istiyor
BU yıl Auto Show’da en çok merak edilen markalardan biri olan ve 6 farklı modeliyle fuarda yerini al Çinli Chery’nin Yönetim Kurulu Başkanı Zhou Biren, markalarının Türkiye’de yıllar sonra tekrar İpekyolu’nun temellerini atacağını belirterek, "Avrupa’dan önce Türkiye pazarına gireceğiz" dedi Türkiye’ye 2008 model yılı olarak ürünlerini sunmak istediklerini söyleyen Biren, "Avrupa pazarına 2 yıl içinde girmeyi planlıyoruz. Türkiye’yi ise Avrupa açılmak için bir kapı olarak görüyoruz. Türkiye’yi hem üretim hem de yedek parça üssü yapmak istiyoruz" diye konuştu.
EKONOMİK VE KONFORLU: Chery markasının Türkiye Distribütörü Mermerler Holding Başkanı Yüksel Mermer ise, Çinli markanın Türk tüketicisi tarafından hem ekonomik hem de konforlu olması sebebiyle beğenileceği yorumunda bulundu. Chery’nin farklı kıtalarda 58 ülkeye satışı gerçekleşen bir marka olduğunun altını çizen Mermer, araçların her açıdan ekonomik ve konforlu olduğunu, araçların her aşamada tamamen Almanya Otomotiv teknolojisinden faydalanılarak üretildiğini belirtti.
Uluslararası şov yaptılar, yağmurda çatıyı akıttılar
TÜRKİYE’nin dört bir yanını etkileyen yağışlı hava dün İstanbul’da kapılarını açan uluslararası otomobil fuarı Auto Show’u da vurdu. CNR fuar alanının çatısı yağışlı havaya dayanamadı. Birçok markanın standında çatıdan sızan yağmur suyu yüzünden küçük su birikintileri oluştu. Yağmurla mücadele için CNR yetkilileri içeriden tavana muşamba açarken, firmalar da üzerine su akan modellerin üzerini kapattı. Çatıdan sızan sular yüzünden fuarın birçok köşesine kovalar konuldu. Kovaların yarattığı çirkin görüntüyü kapatmak için de içine çicekler yerleştirildi. Özellikle Türkiye’nin ilk hibrid aracı olarak lanse edilen Honda Civic yağmurdan nasibini en çok alan araç oldu. Hibrid muşambalı görüntüsüyle dikkat çekti.