Süper indirimlerin ayı olmaya başlayan kasımda en yoğun alışveriş yapılan saatler 19.30-21.30 arası oldu. En fazla alışverişi 35-44 yaş grubundakiler yaptı. Kadınlar kişisel bakım ürünlerine ve kıyafete, erkekler ise kış lastiği, cep telefonu ve sporcu besinlerine ilgi gösterdi. En çok satılan ürünler listesinde ise, dezenfektan, maske, kuru yemişler, bebek bezleri, evcil hayvan mamaları, robot süpürgeler ve yatırımlık altın yer aldı.
#GazetehaberleriEski Gaziantep Sanayi Odası Başkanı Nejat Koçer’in oğlu Cihan Koçer’in 2008’de kurduğu Antepsepeti.com’un bu yıl sattığı baklava 2 tonu aşacak. Antepfıstıklı lokum satışı ise 1 tona yaklaştı. Koçer, şimdi e-ticaretini mağaza zincirine de dönüştürüyor.
Havalimalarında yolculara, yerel ürünler de sunmaya başlayan ATÜ’nün mağazalarında, bir yılda 300 ton lokum satıldı. Bu rakamla ATÜ’deki ‘lokum satışları, çikolata satışlarını’ geçerken, şirketin 2009 cirosu da, 315 milyon Euro’ya ulaştı.
Şekerleme ve atıştırmalık ürün markalarının anavatanı Avrupa’da şirketler el değiştiriyor. İHBİR Başkanı Kazım Taycı, Türk şirketlerinin de bu süreçte aktif alıcı konumunda olduklarını belirtti. Taycı, “Halen dört firma ile masadayız. İçlerinde büyük markalar da var. Bu yılın sonuna kadar tamamlanacak işler bunlar” dedi. Taycı, 200 milyon dolarlık satın alma olacağının altını çizdi.
#Avrupaİstanbul Beyoğlu’nda özel sektörün yaptığı en büyük kentsel dönüşüm projesine imza atan Polat Gayrimenkul, bu tecrübesini Budapeşte’ye taşıdı. Dönüşüm kapsamında hayata geçen üç projenin yatırım değerinin 600 milyon Euro olduğunu söyleyen Kaan Yücel, “Hedefimiz bundan sonraki gayrimenkul projelerimizin yüzde 50’sini Avrupa’da hayata geçirmek” dedi.
#Polat GayrimenkulHafta içi, gastronomi sektörüne yatırım yapan genç ve ilginç bir girişimciyle; Ahmet Orhon’la tanıştım. Orhon, Bilkent Üniversitesi İşletme Fakültesi’ni bitirdikten sonra yönetim ve strateji danışmanlığı şirketi McKinsey’de çalışmaya başlamış. Türkiye, Çin, Avustralya ve Dubai’de 10 yıla yakın bir süre yerel ve global pek çok markanın hesabını yönetmiş. Bu arada Harvard Business School’da İşletme Yüksek Lisansı yapmış.
#Müge AkgünOrta Asya’da bundan bin yıl önce ‘’yıpar burdı’’ yani ‘’misk gibi koktu’’ deyimi, bugün her türlü güzel koku için kullandığımız ‘’mis gibi’’ sözüne dönüştü ve hala günlük hayatta kullanımımızda. Ancak tüm güzel kokuların tanımlayıcısı olarak kullanılan ‘’misk’’ hayatımızdan çıkalı çok oldu.
#BURSAİstanbullular, 17 günlük tam kapanmaya saatler kala alışveriş yapmak için Eminönü'ndeki Mısır Çarşısı'na akın etti. Hem ramazan hem de bayram alışverişi yapanlar çarşıda yoğunluğa neden olurken, esnaf satışlardan memnun kaldı. Eminönü’nde bulunan otopark da yoğunluk nedeniyle doldu taştı. Yoğunluk havadan görüntülendi.
#İstanbulYarımada’nın en büyük üreticisi olan babası Ömer Aras’ın kendi elleriyle diktiği 4 bin mandalina ağacını yaşatmak, betona teslim etmemek için tıpkı Don Kişot gibi mücadele veren Erman Aras, mandalinadan lokum, reçel, sorbe, meyve kurusu, marmelat, gazoz, limonata ve kolonya üretiyor. Çevreci yazar, gazeteci Ahmet Aydın Akansu, bu öyküyü dinledi, yazdı.
#İzmirBundan yıllar önce, tatil seçimindeki tek kriter güzel deniz ve bol güneşti. Turizm acentelerinde bulunan broşürler aracılığıyla gidilecek yerler seçilir; deniz ve güneş tatili yapılır, geri dönülürdü. Kış turizmi sadece belli bir kesimin ulaşabildiği bir aktivite olarak algılanırdı. Bir yerden bir yere yalnızca yemek yemek için gitmek ise alışılmışın tamamen dışında bir davranış biçimiydi.
#EMITTUnifree Üst Yöneticisi ve İcra Kurulu Başkanı Ali Şenher, “İstanbul Havalimanı’ndaki gümrüksüz satış alanından günübirlik alışveriş yapmak için İstanbul’a gelenler var. Orta Doğu’dan sabah uçağıyla gelip THY veya İGA’nın lounge’larını kullanıp, daha sonra bizden alışveriş yapan müşterilerimiz bulunuyor. Bunun mart ayından sonra daha da artacağını öngörüyoruz. Bu yıl sonuna kadar 7 milyon müşterimize hizmet vermiş olacağız. 2020 yılı için de 10 milyon yolcuya hizmet vermeyi hedefliyoruz” açıklamasında bulundu.
#İstanbul HavalimanıKAYSERİ’de, sucuk ve pastırma satışı yapan esnaf, gurbetçilerin gümrüklerden rahat geçirebilmesi için ürünleri baklava ve lokum kutularına koyarak, paketliyor. Bazı Avrupa ülkelerinde hayvansal ürünlerin gümrükten geçirilmesine izin verilmediğini belirten satıcılar, bu yöntemi uyguladıklarını söyledi.
#Kayseri